چرا ترکیه رومانتیک ترین جاذبه برای زوج های جوان است؟ اگر یک زوج جوان ماجراجوی آسیایی هستید و مدام درحال سفر و گشت و گذار بین کشورهای آسیایی هستید، به شما پیشنهاد می کنیم حتما از کشور ترکیه دیدن کنید. ترکیه یکی از رمانتیک ترین مقاصد آسیایی بوده و شما را شیفته خود می کند. فرهنگ کشور ترکیه برای بسیاری از توریست ها و گردشگران جذاب بوده و این کشور سالانه به خاطر فرهنگ، تاریخ، جاذبه ها و مراکز تجاری خود میلیون ها میلیون توریست و گردشگر را به سمت خود جذب می کند! بسیاری از شما ترکیه را با شهرهایی از جمله استانبول، آنتالیا و آنالیا میشناسید اما باید بگوییم که این کشور بزرگ شهرهای بسیار دیگری هم داشته که هرکدام جاذبه های فوق العاده و منحصربفرد خود را دارند، به خصوص برای زوج های ماجراجو. به همین خاطر ما برای زوج های توریست تور ترکیه خود جاذبه هایی را معرفی کرده ایم که برایشان رومانتیک و جذاب است، با ما همراه باشید. 

کوه نمرود

این کوه که آن را میتوان در قسمت جنوب شرقی ترکیه و در استان آدیامان پیدا کرد، برای توریست ها و گردشگران مملو از آثار و بناهای تاریخی و مجسمه ها سنگی بوده که وزن بعضی از آن ها حتی به 9 تن هم میرسد! همینطور آرامگاه آنتیوخوس اول که از پادشاهان کوماژن بود نیز در کوه نمرود قرار دارد. آرامگاه او قدمت دو هزار ساله داشته و اگر به جاذبه های تاریخی علاقه مند باشید، برایتان جذاب خواهد بود. 

کوه نمرود

شهر تاریخی آسوس

زوج های توریستی که به دنبال مکانی دنج و آرام در ترکیه هستند، شهر تاریخی آسوس در استان چناق قلعه را به آنها پیشنهاد می کنیم. این شهر شاید نسبتا کوچک باشد اما با معماری جالب و زیبایی که داشته شما را وادار می کند هر تعطیلات به آن سفر کنید. آسوس یکی از جذاب ترین روستاهای کشور ترکیه بوده که دارای خانه های سنگی به رنگ قرمز است. مردم این روستا شب های خود را کنار دریا همراه با غذاهای دریایی می گذرانند. عده ای هم در کنار آتش روشن کرده و تنی به آب می زنند. 

شهر تاریخی آسوس

روستای شیرینچه ازمیر

ازمیر نیز یکی از شهرهای ساحلی معروف ترکیه بوده که بین توریست ها و گردشگران ایرانی تور لحظه آخری ترکیه طرفداران بسیاری دارد. این شهر ساحلی بسیار محبوب روستایی زیبا و کوچک به اسم شیرینچه داشته که در فاصله شصت کیلومتری شرق شهر سلجوک قرار دارد. پیشنهاد ما برای زوج جوان که قصد سفر به ترکیه را دارند، شهر ساحلی ازمیر است. پیشنهاد می کنیم حتما از روستای شیرینچه که بین تپه های این شهر پنهان شده حتما دیدن کنید. خانه های این روستا از سال 1923 میلادی پیشرفت کرده و هم اکنون دارای خانه هایی به سبک عثمانی و مردمانی مهربان و خونگرم است. زوج های جوان میتوانند در این روستا برای ماه عسل خود خانه های محلی رویایی رزرو کرده و به معنای واقعی از سفر خود لذت ببرند. 

روستای شیرینچه ازمیر

کاپادوکیه

کاپادوکیه مکانی است که در آن میتوان خانه های زیرزمینی، کلیساها، صومعه ها و .... تاریخی بسیاری دید. جدا از این جاذبه های تاریخی، کاپادوکیه طبیعت و امکانات رفاهی فوق العاده ای داشته که میتوان از آن ها نیز لذت برد. خانه های اینجا شما را به یاد خانه پری های در قصه های قدیمی می اندازند! اگر این مکان را برای ماه عسل خود انتخاب کردید، پیشنهاد می کنیم هنگام سپیده دم از خواب بیدار شده و طلوع خورشید به همراه منظره فوق العاده را تماشا کنید. کاپادوکیه به تنهایی یکی از بهترین و رومانتیک ترین مکان های دنیاست!

کاپادوکیه

کله کوی

برای زوج هایی که دوست دارند ماه عسل خود را در شلوغی ها همراه با مردم باشند، پیشنهاد ما در ترکیه، روستای کله کوی است. این روستای در استان محبوب و معروف آنتالیا قرار داشته و سواحل فوق العاده ای دارد. هر روز عصر بسیاری از توریست ها و گردشگران و مردم روستا برای پیاده روی در سواحل و تپه نوردی از خانه و اقامتگاهشان بیرون می آیند. در این روستا میتوان از خرابه های بیزانسی نیز به عنوان جاذبه دیدن کرد. 

کله کوی

سیده

سیده نیز در استان آنتالیا قرار داشته و بی شک میتوان گفت که یکی از بهترین مناطق ساحلی در کشور ترکیه محسوب می شود. این مکان علاوه بر سواحل زیبا و طبیعی فوق العاده اش، جاذبه های تاریخی بسیار خوبی داشته مثل بناهایی که از زمان ملکه های رومیان باقی مانده و بعضی از آن ها قدمت دو هزار ساله دارند! میتوان سیده را نیز جزو مناطق عالی و فوق العاده برای گذراندن ماه عسل در ترکیه دانست. 

سیده

ماردین

اگر سفر زیادی به کشور ترکیه داشته باشید، شاید هنوز اسم ماردین را نشنیده باشید. ماردین اسم یکی از شهرهای قدیمی و بزرگ در کشور ترکیه بوده که در یک استان هم نام در قسمت جنوب شرقی کشور واقع می باشد. برای آشنا شدن با فرهنگ و سنت مردم ترکیه شهر ماردین یکی از بهترین گزینه هاست. در این شهر میتوان دید که مسلمانان و مسیحیان به خوبی در کنار یکدیگر زندگی کرده و بسیار مهربان هستند. چیزی که باعث معروفیت این شهر شده بازارهای معروف، موزه ها، جاذبه های تاریخی، هتل های کنار طبیعت و ... هستند. به همین خاطر پیشنهاد اول ما برای زوج ها برای سفر به رومانتیک ترین مکان در ترکیه، شهر ماردین است. 

ماردین

استانبول

استانبول که جای تعریف ندارد! این کلان شهر ترکیه به خاطر ویژگی های فوق العاده اش یکی از بهترین شهرهای تمام دنیاست. این شهر آنقدر جاذبه دارد که نمیتوان در طول یک سفر از تمامشان دیدن کرد! با سفر به این شهر شاهد معماری های حیرت انگیز از معمار معروف عثمانی یعنی سینان خواهید بود. جدا از جاذبه های بسیار زیاد تاریخی، میتوان به طبیعت بکر و خوش منظره اش اشاره کرد. همین جاذبه ها و مراکز تجاری هستند که باعث شده هر سال بسیاری از توریست ها و گردشگران برای خود تور استانبول رزرو کنند. حتی بسیاری از زوج ها نیز مراسم عروسی خود را در این شهر برگزار می کنند. 

استانبول