پنج دلیلی که شما را مجبور به بازدید از برجومی در تابستان می کند : اصلا این برجومی که می گویند بهشتی برای توریست ها و گردشگران تور گرجستان در فصل تابستان است، کجاست؟ این شهر از تفلیس با ماشین دو ساعت راه دارد، اما اگر بخواهید از قطارهای تفلیس-برجومی استفاده کنید، کمی بیشتر طول می کشد. این شهر کوچک در قسمت مرکزی گرجستان قرار داشته و به خاطر آب معدنی هایی که دارد بسیار معروف است. این شهر که به تازگی مورد توجه توریست ها و گردشگران تور ارزان گرجستان قرار گرفته، چند دلیل محکم داشته که آن ها را محبور به بازدید در فصل تابستان می کند. با لست تورز همراه باشید تا با تفریحات تابستانی شهر برجومی آشنا شوید :

قایقرانی در رودخانه برجومی

اصلی ترین دلیل جذب توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری گرجستان به این شهر قایقرانی در رودخانه است. اما این قایقرانی ها، تنها قایقرانی های معمولی نیستند! تورهای مختلفی برای هیجان دادن بیشتر به آن ترتیب داده شده تا این تفریح را برای توریست ها مهیج تر کند. در کنار قایقرانی در رودخانه نیز تفریحات دیگری مثل اسب سواری، دوچرخه سواری، تورهای فرهنگی، نوشیدن شراب و ... در اطراف رودخانه فراهم شده اند.

قایقرانی در رودخانه برجومی

قطار سواری از برجومی تا باکوریانی

یکی دیگر از کارهای لذتبخش در برجومی، قطار سواری از برجومی تا باکوریانی است. این قطار از مسیر راه آهن قدیمی گذشته و در طول مسیر شما با قطار روسی در حال سفر هستید و همزمان موزیکی که بوسیله خانواده سلطنتی روسی ساخته شده شما را به حال و هوای 150 سال قبل می برد. چشم انداز بیرونی شما نیز کوهستانی زیبا و مناطق محلی خواهد بود که شما را به خود خیره نگه میدارند. گشت و گذار با این قطار برای شما بسیار ارزان قیمت خواهد بود.

قطار سواری از برجومی تا باکوریانی

پارک آب معدنی برجومی

 اما جاذبه ای که برجومی بوسیله آن بین توریست ها و گردشگران تور تابستانی گرجستان مشهور است، پارک آب معدنی. این پارک از تمام سنین، کوچک تا جوان و میانسال را به خود جذب کرده و محیطی دوستانه و خانوادگی بسیار خوبی دارد. این پارک آبشار بزرگ و معروفی به اسم برجومی دارد و دره آن نیز دیواره های قرمز رنگ به همراه تنالیته سبز رنگ در قسمت انتهایی خود دارد. شما میتوانید در این پارک بطری های خود را آب های طبیعی پر کرده و همراه خود ببرید. این آب معدنی برای سلامت دندان ها بسیار مناسب بوده و به خاطر وجود فلوراید و ید در آن از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند. این پارک در سال 1850 افتتاح شده و امکانات رفاهی بسیاری فراهم کرده تا از میزبان خوبی از بازدیدکنندگان باشد. این امکانات شامل استخر گرم شنا، امکان غواصی، زمین بازی برای کودکان و ... می باشند.

پارک آب معدنی برجومی

پارک ملی برجومی خراگاولی

بزرگ ترین پارک ملی گرجستان، در برجومی و خراگاولی قرار داشته و به پارک ملی برجومی-خراگاولی معروف است. این پارک طبیعی، حدود 851 کیلومتر مساحت داشته و از سال 1995 روی آن کار شده تا در سال 2001 به اتمام رسیده و افتتاح شده است. این پارک بزرگ، دو قسمت دارد. یکی از قسمت های آن در خراگاولی و دیگر قسمت آن در برجومی می باشد. توریست ها و گردشگران تور لست تورز گرجستان میتوانند برای بازدید از این پارک بزرگ، از تورهای مختلفی در پارک استفاده کنند. این پارک هر روز هفته باز است.

پارک ملی بروجومی خراگاولی

کاخ رومانوف در لیکانی

در کنار پارک بزرگ و ملی برجومی-خراگاولی، معبد بسیار زیبا و معروف لیکانی، در دل یک کوه قرار دارد. زیباترین و معروف ترین جاذبه این معبد، کاخ رومانوف بوده که البته آن را به کاخ لیکانی نیز می شناسند. این کاخ در سال 1892-1895، بوسیله معماری لئونتی نیکولا جویچ بنیوز و به دستور لئون بنوئیس برای دوک نیکلاس میچیلویچ روسی ساخته شد. از این معبد اکنون برای محل اقامت رییس جمهور گرجستان استفاده می کنند و متاسفانه خبر بد اینجاست که توریست ها و گردشگران نمیتوانند از داخل آن بازدید کنند و تنها باید از دور از معماری بسیار زیبای آن لذت ببرند.

کاخ رومانوف در لیکانی