پله‌ های رنگی استانبول : با نزدیک شدن به ایام نوروز و سال جدید، بازار سفر و سیر و سیاحت داغ تر شده و بسیاری از خانواده ها برای تعطیلات خود برنامه ریزی سفرهای داخلی و خارجی کرده اند. یکی از محبوب ترین مقصدهای توریستی امسال، تور استانبول نوروز 98 می باشد. استانبول همیشه یکی از بهترین مقصدهای آسیایی اروپایی از نظر تفریحی، جاذبه های گردشگری، خرید، اقامت ارزان و ... می باشد. بنابراین مقصد پیشنهادی لست تورز به شما برای مسافرت در ایام نوروز، شهر استانبول می باشد. استانبول به خاطر قدمتی که داشته و حکومت های مختلف بسیاری که روی آن نظارت می کرده، دارای تاریخی غنی، جذاب و همینطور جاذبه های گردشگری فوق العاده و شگفت انگیز می باشد. اما اینبار کمی از این جاذبه های تاریخی فاصله خواهیم گرفت و سری به جاذبه های مدرن و تقریبا جدید این شهر خواهیم زد. یکی از این جاذبه های مدرن، در محله بی اوغلو بوده و پله های رنگی نام دارد. این پله ها به خاطر رنگارنگ بودنشان حس شادابی و طراوت را به بازدیدکنندگان می دهند. بسیاری از توریست ها و گردشگران تور استانبول برای عکاسی از این پله ها رنگی دیدن می کنند. 

پله‌ های رنگی استانبول

هدف از ایجاد این پله‌ های رنگی

اما چه شد که یکدفعه یکسری از پله ها در محله بی اوغلو به رنگ های رنگین کمان درآمد؟ این پله ها در سال 2003 توسط یکی از ساکنین همین محله به اسم حسین کتینل که البته بازنشسته مهندسی جنگل داری بود و با هزینه ای بالغ بر پانصد پوند به پله های رنگین کمان تبدیل شد. رنگ کردن این پله های بزرگ و بتنی چهار روز زمان برد تا اکنون به یکی از جاذبه های خوب استانبول تبدیل شود. او رنگامیزی این پله ها را از هنر خیابانی چریکی الهام گرفته و این موضوع نه تنها عموم مردم و رسانه های ترکیه را بلکه تمام جهان را تحت تاثیر قرار داده و بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول را به سمت خود جذب کرده است. البته کاری که او کرد نیز شبیه به پله های محله لاپا در ریو بود. بسیاری از مردم معتقدند که او در حمایت کردن از همجنسگراهایی که با نماد رنگین کمان شناخته می شوند اینکار را انجام داده و همینطور بعضی ها میگویند که کار او یک حرکت سیاسی و اعتراضی بوده است. ولی هدف از ایجاد این پله های رنگی استانبول توسط حسین کتینل کاملا بی ارتباط با اینگونه مسائل می باشد. خود او گفته که هدف از ایجاد پله های رنگی، ایجاد خنده و نشاط در چهره مردم بود. به گفته خودش قصد داشته تا مردم هنگامی که از کنار این پله ها عبور می کنند، شاد شوند و حسابی روحیه بگیرند. 

هدف از ایجاد این پله‌ های رنگی

دسترسی های نزدیک به پله‌ های رنگی استانبول

اگر به استانبول سفر کرده اید و به عکاسی هم علاقه بسیار زیادی دارید، لست تورز سوژه بسیار خوبی برای عکاسی به شما معرفی می کند؛ پله های رنگی محله بی اوغلو! این پله ها برای توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول بسیار محبوب بوده و بسیاری از آن ها در سفر خود به استانبول با پله های رنگی استانبول عکس دارند. همانطور که گفته شد این پله ها در منطقه بی اوغلو قرا داشته و توریست ها برای رسیدن به ان باید از خطوط اتوبوس های شهری استفاده کرده و در ایستگاه سالی پازاری پیاده شوند.

دسترسی های نزدیک به پله‌ های رنگی استانبول