پدتای، محبوبترین غذای تایلندی ها : شاید فکر کنید که غذاهای تایلندی چندان به ذائقه ایرانی ها خوش نیاید اما اگر ذهنیتتان اینطور است به شما پیشنهاد می کنیم کمی از پدتای، یکی از محبوب ترین غذای تایلندی ها امتحان کنید! بسیاری از توریست ها و گردشگران تور تایلند حتی سخت پسندترینشان با تست کردن کمی پدتای، طرفدار پر و پا قرص این غذای تایلندی شده اند. پدتای غذای معروف کشور تایلند بوده و بسیاری از مردم دنیا با آن اشنا هستند. در ادامه برای شما شرح میدهیم که پدتای چیست، با چه مواد اولیه ای درست شده و اولین بار چطور اختراع شده است. همینطور اگر علاقه مند باشید که خودتان این غذای محبوب تایلندی ها را درست کنید در ادامه به شما یاد خواهیم داد، با ما همراه باشید.  

پدتای، محبوبترین غذای تایلندی ها

تاریخچه پدتای، غذای تایلندی

تابحال شنیده اید که میگویند فلان مجسمه، فلان غذا و ... نماد کشوری باشد؟ برای تایلند نیز پدتای یک نماد است. این غذا علاوه بر ظاهر زیبا، طعم بسیار خوبی هم داشته و توریست ها و گردشگران ایرانی تور لحظه آخری تایلند حتما از آن خوششان خواهد آمد. خوبی این غذای این است که در تمام خیابان ای کشور و در تمام رستوران های محلی تایلند سرو می شود. پدتای به صورت شور، ترش، تند و شیرین سرو می شود. اولین بار این غذای خوشمزه و محبوب تایلندی ها در طول پادشاهی آیوتایا اختراع شده و همان ابتدا مواد اولیه بسیار ساده ای داشت. اما چندی بعد در طول جنگ جهانی دوم این کشور با کمبود برنج روبرو شده و به همین خاطر مردم را تشویق کرد تا به جای برنج از نودل استفاده کنند. نودل های بسیار ارزان و فراوان بودند. به همین خاطر مردم به راحتی عادت غذایی خود را تغییر دادند. 

تاریخچه پدتای، غذای تایلندی

مواد لازم و مراحل پخت پدتای

برای درست کردن این غذا به پروتئینی مثل میگو، پنیر توفو، گوشت و مرغ، نودل برنج، تخم مرغ، سبزیجات مثل جوانه لوبیا، پیاز کوچک شالت و فلفل قرمز، طعم دهنده ها مثل سس ماهی، شکر پالم، میگوی خشک شده، خمیر تمبر هندی، خوراکی های تزئینی مثل بادام زمینی بو داده و لیموی تازه احتیاج است. قبل از هرچیز میگوها را در ماهیتابه پر روغن سرخ کرده و سپس نودل های برنج را به ماهیتابه احتیاج خواهید داشت. 

مواد لازم و مراحل پخت پدتای