پارک کو تاروتائو تایلند : به طور کلی تایلند بهترین طبیعت و مکان های بکر را در خود دارد. این طبیعت ها در سراسر کشور به صورت پراکنده وجود داشته که هرکدام زیبایی خاص خود را دارند. یکی از این طبیعت بسیار زیبا در جنوب تایلند، پارک کو تاروتائو در ساتون است. این پارک ملی دریایی در سال 1974 تاسیس شده و 1490 کیلومتر مربع مساحت دارد. کو تاروتائو از سمت شرق به دریای اندام دسترسی داشته و 51 جزیره دارد. سال 1982 نیز به عنوان میراث و ذخایر ملی شناخته شده و در سال 1990 جزو فهرست میراث جهانی یونسکو در سال 1982 شد. با این حال این مکان یکی از زیباترین مکان های این کشور است که توریست ها و گردشگران تور تایلند را به سمت خود جذب می کند.

پارک کو تاروتائو تایلند

تاریخچه پارک کو تاروتائو تایلند

جزایر این پارک هرکدام تاریخ و گذشته عجیب و غریبی دارند. جزیره کو تاروتائو تایلند در سال 1930، محل نگهداری زندانیان سیاسی بوده. اولین گروه زندانیان سیاسی پانصد نفر بودند که در سال 1938 وارد جزیره شده و تا سه هزار نفر افزایش یافتند. زمانی که جنگ جهانی دوم آغاز شد، کشور حمایت کننده این جزیره قطع شده و در آخر به خاطر کمبود غذا بسیاری از زندانیان مردند. خیلی از نگهبانان و زندانیان برای نجات خود به کشتی های قایقرانی اطراف جزیره پیوستند و تنها دو مامور بریتانیایی امنیتی زندان به قلتل رسیدند که این موضوع باعث درگیری بین کشورهای خواهان جزیره شد.

تاریخچه پارک کو تاروتائو تایلند

آب و هوا و پوشش گیاهی و جانوری پارک کو تاروتائو تایلند

به طور کلی آب و هوای تایلند در خیلی از فصل ها گرم و مرطوب است. در مناطق جنوبی نیز به خصوص مناطق ساحلی، هوا گرم و بارانی است. گونه های جانوری این پارک بسیار است مثل گوزن، موش و انواع مارها، گاوها و بیشتر از صد گونه مختلف پرندگان.

آب و هوا و پوشش گیاهی و جانوری پارک کو تاروتائو تایلند

امکانات رفاهی پارک کو تاروتائو تایلند

به دلیل بازدید توریست ها و گردشگران تور تایلند از این جزیره، خانه های ییلای بسیاری در آن ساخته شدند تا گردشگران بتوانند به راحتی در جزیره اسکان داشته باشند. همینطور افرادی که علاقه مند به کمپینگ هستند، میتوانند چادر بزنند. غواصی و قایقرانی در این پارک یکی از تفریحات مورد علاقه توریست ها و گردشگران است. این جزیره هر روز باز بوده به جز بعضی از مناطق آن.

امکانات رفاهی پارک کو تاروتائو تایلند

دسترسی نزدیک به پارک کو تاروتائو تایلند

راحت ترین و نزدیک ترین راه برای رسیدن به این پارک برای توریست ها و گردشگران تور تایلند استفاده از قایق از بندر پاک بارا است.