پارک ملی گرن پارادایز ایتالیا : این پارک ملی کشور ایتالیا بین کوه های آلپ قرار داشته و به خاطر چشم اندازهای کوهستانی زیبا و منظره های باور نکردنی، به یکی از مقاصد پرطرفدار بین توریست ها و گردشگران تور اروپا برای کوهنوردی شده است. پارک ملی گرن پارادایز برای حفاظت بزهای کوهی افتتاح شده ولی امروزه به مکانی امن برای بسیاری پرندگان و حیوانات تبدیل شده است. این پارک ملی اولین و قدیمی ترین پارک ملی کشور ایتالیا بوده و یکی از بهترین مکان ها برای طبیعت گردها و علاقه مند به طبیعت می باشد. پارک ملی گرن پارادایز تقریبا زمینی به مساحت 62 هکتار داشته و در این 62 هکتار داران درختان بسیار، چراگاه ها، کوهستان ها و یخچال های طبیعی می باشد که هرکدام به زیبایی این مکان افزوده اند. دلیل نام گذاری این پارک به اسم گرن پارادیسو وجود یک کوه در این پارک به همین اسم است. این کوه تنها کوهی بوده که بیشتر از چهار هزار متر ارتفاع داشته و به صورت کامل در کشور ایتالیا قرار دارد. پارک ملی گرن پارادایز در قسمت شمال غربی ایتالیا می باشد و ده درصد از آن را درختان و شانزده درصدش را زمین های کشاورزی و چرگاه ها گرفته اند. 

پارک ملی گرن پارادایز ایتالیا

تاریخچه پارک ملی گرن پارادایز

به خاطر شکار بی رویه در اوایل قرن نوزدهم تنها دو منطقه از کشور ایتالیا دارای بز کوهی آلپی بود که یکی از آن ها گرن پارادیسو بود. همینطور شصت بز کوهی دیگر نیز در این منطقه زندگی می کردند. این بزهای کوهی نه تنها به خاطر تفریح بلکه به خاطر گوشتشان که دارای خاصیت درمانی می باشد، مورد شکار قرار میگرفتند. در نتیجه این منطقه به خاطر کمتر شکار شدن این بزهای کوهی توسط پادشاه ایتالیا در سال 1856، به یک شکارگاه سلطنتی تبدیل شد. سال 1920 نیز پادشاه ویکتور امانوئل سوم این منطقه را به محیط زیست داد و سال 1922 این منطقه به یک پارک تبدیل شد. پارک ملی گرن پارادایز اولین پارک ملی کشور ایتالیا بود. 

تاریخچه پارک ملی گرن پارادایز

تفریحات پارک ملی گرن پارادایز ایتالیا

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا تفریحات بسیار عالی و مهیجی در پارک ملی گرن پارادایز خواهند داشت. کسانی که به کوهنوردی علاقه کند هستند، میتوانند در منطقه کوهستانی این منطقه کوهنوردی کرده و از آن بالا منظره بسیار عالی خواهند داشت. یکی دیگر از تفریحات این پارک پیاده روی روی برف است. این منطقه پر برف ترین منطقه کشور ایتالیا بوده و پیاده روی در ان بسیار لذتبخش خواهد بود. در ادامه برای اسکی بازها نیز تفریح اسکی روی دامنه ها ارائه شده. کوه های پارک ملی گرن پارادایز ایتالیا بهترین منطقه برای اسکی در فصل زمستان است. 

تفریحات پارک ملی گرن پارادایز ایتالیا

گونه های جانوری پارک ملی گرن پارادایز

در فصل تابستان، تعداد زیادی برکوهی در چراگاه های کوهستانی پارک ملی گرن پارادایز خواهید دید. همینطور حیواناتی که در فصل زمستان خود را به ارتفاعات پایین تر میرسانند نیز دیده می شوند. به جز بزهای کوهی، خرگوش صحرایی، راسو، گورکن اروپایی، شاه گوش، گرگ و ... نیز در این پارک دیده می شوند. پارک ملی گرن پارادایز ایتالیا محل زندگی بیشتر صد پرنده مثل قرقره صخره، عقاب طلایی، دارکوب سیاه، فندق شکن و ... بوده که توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا میتوانند آن ها را از نزدیک ببینند. 

گونه های جانوری پارک ملی گرن پارادایز

گونه های گیاهی پارک ملی گرن پارادایز ایتالیا

درخت های پارک ملی گرن پارادایز پناهگاه بسیار امنی برای حیوانات بوده و به همین خاطر اهمیت بسیار زیادی دارند. همینطور این درخت ها اهمیت دفاعی زیادی در رانش زمین، سیل و اینگونه حوادث طبیعی دارند. چراگاه ها در اواخر فصل بهار مملو از گل های زیبا و رنگارنگ شده و منظره ای بسیار عالی می سازد. بیشر از 1500 گونه گیاهی در پارک ملی گرن پارادایز قرار دارد. 

گونه های گیاهی پارک ملی گرن پارادایز ایتالیا