پارک ملی کائو یای تایلند : سومین پارک بزرگ در تایلند، پارک کائو یای است. این پارک کلی در سال 1962 ساخته شده و چندین منطقه مختلف دارد. پارک ملی کائو یای تایلند، بین چهار استان سارابوری، ناخون نایوک، پراچین بوری و ناخون راتچاسیما قرار داشته، اما بیشترین قسمت آن در استان ناخون راتچسیما می باشد. این پارک بزرگ 2168 کیلومتر مربع مساحت داشته و یکی از زیباترین طبیعت های کشور تایلند است. در پارک کائو یای حیوانات و پرندگان بسیاری مثل میمون، سمور، فیل و ... زندگی می کنند.

پارک ملی کائو یای تایلند

بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی کائو یای تایلند

بهترین زمانی که توریست های تور لحظه ارزان تایلند میتوانند از این پارک ملی دیدن کنند، فصل بهار است. در این فصل پارک آب و هوایی مرطوب و 25 درجه سانتی گراد دما دارد.

 بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی کائو یای تایلند

حیواناتی که در پارک ملی کائو یای تایلند زندگی می کنند

در بازدید خود از این پارک ملی تایلند، حیوانات و پرندگان بسیاری را خواهید دید که پارک ملی کائو یای تایلند را محل زندگی خود می دانند. این حیوانات را بیشتر میتوان بین درختان و رودخانه های پارک دید. بیشترین حیواناتی که توریست ها و گردشگران تور تایلند ممکن است با آن ها مواجه شوند، خرس، میمون، سمور و فیل است. البته به تازگی یک تمساح به این پارک هدیه داده شده که برای خود کنار رودخانه و دریاچه میچرخد. سالهاست ببری در پارک ملی کائو یای تایلند دیده نشده اما به تازگی تصاویری از ببرها در دوربین پارک مشاهده شده که نشان میدهد ببرها نیز در این پارک زندگی می کنند. علاوه بر این حیوانات، حدود سیصد گونه پرنده بومی و غیر بومی رنگارنگ نیز در این پارک زندگی می کنند و با صدای دلنشین و زیبایشان بازدید از این طبیعت را برای شما لذت بخش تر می کنند.

حیواناتی که در پارک ملی کائو یای تایلند زندگی می کنند

کارهایی که باید در پارک ملی کائو یای تایلند انجام داد

توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند در این پارک ملی میتوانند کوهنوردی و غارنوردی را تجربه کنند. و یا حتی در دو یکی از دو جایگاه اصلی کمپ اردو زده و در طی چند روز از این پارک دیدن کنند. دو برج دیده بانی در این پارک بزرگ هستند که از روی آن میتوان منظره ای 360 درجه ای به پارک داشت. پارک ملی کائو یای تایلند، بهترین مکان برای قدم زدن و پیاده روی در هوای آزاد و طبیعت بسیار زیبای تایلند است.

کارهایی که باید در پارک ملی کائو یای تایلند انجام داد

دسترسی های نزدیک به پارک ملی کائو یای تایلند

این پارک ملی، در 180 کیلومتری قسمت شمال شرقی شهر بانکوک قرار داشته و میان چهار استان سارابوری، ناخون نایوک، پراچین بوری و ناخون راتچاسیما می باشد. البته بیشتر این پارک در قسمت جنوب غربی استان ناخون راتچاسیما قرار دارد.