اگر اهل گشت و گذار در طبیعت هستید و بدنبال مکانی بکر و زیبا می گردید یکی از پیشنهادهای ما به شما سفر به تاجیکستان و دیدن از پارک ملی پامیر است.

پامیر نام رشته کوهی است که به هیمالیا متصل است و بدلیل اینکه جزو بلندترین نقاط جهان محسوب می شود به بام جهان نیز معروف است. پارک ملی پامیر در سال 1992 تاسیس شد وسعت پامیر برابر با 1.2 میلیون هکتار می باشد و در سال ۲۰۰۱ به دستور دولت وسعت آن به ۲٫۶  میلیون هکتار افزایش یافت و قسمت های زیادی از مناطق کوهستانی پامیر را نیز شامل شد و در سال ۲۰۱۳ میلادی به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد که دلیل آن را می توان وسعت زیاد این پارک و یا وجود گونه های در حال انقراض حیوانات مانند گوسفند مارکوپولو و پلنگ های برفی و مکانی برای انجام تحقیقات زیست شناسی دانست.

این پارک ملی می تواند با داشتن انواع و اقسام پوشش های گیاهی، وجود گونه های نایاب از حیوانات (خرس قهوه ای، پلنگ برفی، گرگ ها، مارخور ( نوعی گوزن )، گوسفند مارکو پولو و ) و دره ها و کوه ها و دشت های سرسبز مکان مناسبی برای یک طبیعت گردی هیجان انگیز به حساب آید.

در بیشتر فصول سال کوه های پامیر پوشیده از برف هستند و بدلیل شیب مناسبی که در این منطقه وجود دارد پیست های متعددی ساخته شده و سالانه اسکی سواران زیادی به این منطقه سفر می کنند.

وجود دریاچه های مختلف ، کوه نوردی، تماشای حیات وحش و طبیعت بی نظیر، اسکی ، تجربه ی کمپینگ و از همه مهم تر نزدیکی به کشور خورمان ایران این پارک ملی گزینه سفر بسیار مناسبی هم برای طبیعت گردان و هم تمامی افراد محسوب می شود.

این پارک ملی مانند تمام پارک های ملی در تمام فصول برای بازدیدکنندگان باز هست ولی پیشنهاد ما به شما سفر در فصل های بهر و تابستان است که با طبیعت رنگارنگ تر و آب و هوایی بهتر مواجه شوید. برای رسیدن به این پارک می توانید از دوشنبه پایتخت تاجیکستان با هواپیما به منطقه خاروغ سفر کنید.

برای سفر به تاجیکستان و بازدید از پارک ملی پامیر بر روی لینک تور تاجیکستان کلیک کرده و با آژانس های معتبر لست تورز در ارتباط باشید.

کانال تلگرام لست تورز lasttours1@