پارک ملی دریایی سیرینات پوکت : پارک ملی دریایی سیرینات درواقع یک منطقه حفاظت شده ساحلی مثل نای تون، نای یانگ، مای کائو، پارک مای سابق نای یانگ و حیات وحش مای کائو می باشد. این پارک ملی دریایی آرامش و سکوت بسیار لذتبخشی داشته و همین ویژگی آن باعث شده تا توریست ها و گردشگران تور تایلند به آن جذب شوند. 

پارک ملی دریایی سیرینات پوکت

لاک پشت هایی که در این پارک ملی دریایی پوکت زندگی می کنند

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند اگر در فواصل بین ماه های نوامبر و فوریه به پارک ملی دریایی سیرینات پوکت آمده باشند، میتوانند شاهد تخم ریزی لاک پشت های دریایی باشند! سواحل این پارک ملی محل تخم ریزی و زیستگاه چهار گونه مختلف لاک پشت دریایی بوده که بین آنها گونه های درحال انقراض را هم میتوان دید. 

لاک پشت هایی که در این پارک ملی دریایی پوکت زندگی می کنند

دیگر جانوران دریایی و زمینی پارک ملی دریایی سیرینات پوکت

علاوه بر لاک پشت های دریایی، دیگر جانداران دریایی و جانداران زمینی و همچنین مرجان ها و صدف های دریایی نیز در این پارک ملی نگهداری می شوند و سواحل آن برایشان زیستگاه محسوب می شود. بیشتر این جانداران در یک مرکز در قسمت انتهایی ضلع شمالی نای یانگ پیدا می شوند، حتما از ان ها دیدن کنید. 

دیگر جانوران دریایی و زمینی پارک ملی دریایی سیرینات پوکت

غواصی و صخره نوردی در این پارک ملی دریایی

از آنجایی که این پارک در مسیر پنج کیلومتری از دریا قرار داشته، دارای زیباترین صخره های مرجانی پوکت می باشد. هر سال بسیاری از توریست ها و گردشگران که به غواصی و غواصی با لوله تنفسی علاقه مند هستند، صخره های پارک ملی دریایی سیرینات را امتحان می کنند. صخره های مرجانی پارک ملی دریایی سیرینات عمق چهار تا هفت متری و فاصله هفتصد تا هزار متری از خط ساحلی نای یانگ را دارند. 

 

جنگل مانگرو در پارک ملی دریایی سیرینات

هنوز شگفتی ها و جاذبه های پارک ملی دریایی سیرینات تمام نشده! یکی دیگر از جاذبه های این پارک جنگل مانگرو در قسمت شمالی مای کائو بوده که یک کیلومتر مساحت دارد. جنگل های مانگرو در جزیره پوکت با اینکه مساحت بسیار زیادی نداشته اما یکی از انبوه ترین جنگل های این جزیره محسوب می شود. در جنگل مانگرو گونه های کمیاب و غیر معمولی مثل سیکاس قرمز و آبنوس کوهی پیدا می شوند. 

جنگل مانگرو در پارک ملی دریایی سیرینات

هزینه ورودی به پارک ملی دریایی سیرینات پوکت

توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند برای ورود به پارک ملی دریایی سیرینات باید مبلغ چهارصد بات به عنوان ورودی پرداخت کنند.