پارک ملی اراوان بانکوک تایلند : در استان کانچانابوری، قسمت غربی تایلند، طبیعت بسیار بکر و فوق العاده ای پنهان شده است. این مکان زیبا و دیدنی در سال 1975 به عنوان دوازدهمین پارک ملی تایلند ساخته و شناخته شده است. این پارک بیشتر از یک کیلومتر مربع مساحت داشته و یکی از محبوب ترین پارک های شهر بانکوک است. بسیاری از توریست ها و گردشگران تور تایلند از وجود همچین بهشتی باخبر نیستند. درواقع چیزی که بیشتر توریست ها و گردشگران را به سمت این پارک جذب می کند، آبشارها و استخر های به رنگ زمرد اش است. این آبشارها به خاطر فیل سه سر هندوها، اراوان نام گرفته اند.

پارک ملی اراوان بانکوک تایلند

طبقات مختلف پارک ملی اراوان بانکوک تایلند

آبشارهای بی نظیر و شگفت انگیز پارک ملی اراوان، در قسمت شرقی پارک قرار دارد. اسم این آبشار را از طبقه اصلی آبشار گرفته اند که به یاد فیل سه سر هندوهاست. این آبشارها، هفت طبقه اصلی داشته و چند طبقه کوچک. برای همه طبقات این آبشارها، پله ها و پل های عابر احداث شده تا بازدید کنندگان راحت تر بتوانند در میان این طبیعت بسیار زیبا گشت و گذار داشته باشند. این پل ها و پله ها، تا طبقه ششم دسترسی داشته و شما باید برای رسیدن به طبقه هفتم کمی صخره نوردی داشته باشید. در مسیر آبشار هفتم، زیبایی های آبشار بیشتر به چشم می آید مثل ماهی های رنگارنگ، چشمه ها و ... . توریست ها و گردشگران تور تایلند توجه داشته باشند که ورود هر گونه خوراکی و غذا به این پارم ممنوع بوده و باید در قسمت کوچی آن ها را تحویل داده و موقع برگشت پس گرفت.

طبقات مختلف پارک ملی اراوان بانکوک تایلند

بهترین زمان بازدید از پارک ملی اراوان بانکوک تایلند

بهتر است از ماه می تا اکتبر از این پارک دیدن نکنید چرا که باران در این فصل بسیار است. میتوان برنامه خود برای بازدید از پارک ملی اراوان بانکوک تایلند را برای فصل زمستان که هوا کمی خنک تر بوده برنامه ریزی کرد.

بهترین زمان بازدید از پارک ملی اراوان بانکوک تایلند

حیواناتی که در پارک ملی اراوان بانکوک تایلند زندگی می کنند

توریست ها و گردشگران تور تایلند ممکن است در هنگام بازدید از این آبشار فوق العاده و عجیب، با حیات وحش بسیار دیدنی مواجه شوند. انواع مارمولک ها، فیل های وحشی، گراز وحشی، گیبون سفید دست و همینطور میمون های ماکائو در طبیعت بزرگ پارک ملی اراوان بانکوک تایلند زندگی می کنند.

حیواناتی که در پارک ملی اراوان بانکوک تایلند زندگی می کنند

امکانات و خدمات رفاهی در پارک ملی اراوان بانکوک تایلند

نزدیک به مرکز اصلی پارک، امکانات رفاهی بسیار خوب، رستوران ها و خانه های ییلاقی و محل مناسب برای برپا کردن کمپ می باشد. اگر صد اقامت در خانه های ییلاقی این پارک را دارید، این خانه ها برای دو تا پنجاه نفر مناسب بوده و هزینه آن بین هشتصد تا چهار هزار بات می باشد.

امکانات و خدمات رفاهی در پارک ملی اراوان بانکوک تایلند

برگزاری فستیوال پارک ملی اراوان بانکوک تایلند در فرودین ماه

پارک ملی اراوان بانکوک تایلند، برگزار کننده جشن سونگ کران است. این جشن هر ساله از سیزدهم تا پانزدهم ماه آپریل بوده و هر سال یکی از طبقات آبشار را برای جشن آماده کرده و فواره های باشکوهی به راه می اندازند. سعی کنید در این روز از وسایل الکترونیکی ضد آب استفاده کنید.

برگزاری فستیوال پارک ملی اراوان بانکوک تایلند در فرودین ماه

هزینه ورودی و ساعات بازدید از پارک ملی اراوان بانکوک تایلند

این پارک بسیار زیبا و شگفت انگیز، هر روز هفته از ساعت هشت صبح تا چهار بعد از ظهر برای بازدید توریست ها و گردشگران تور تایلند باز است. مسئولین این پارک سر ساعته سه بعد از ظهر از مراجعه کنندگان درخواست می کنند که به طبقات پایینی آبشارها آمده تا پارم را کم کم خالی کرده و نظافت کنند. طبقه آخر این آبشار تا ساعت پنج بعد از ظهر باز است. پیشنهاد ما این است که روزهای تعطیل و آخر هفته ها از این پارم دیدن نکنید، چرا که بسیار شلوغ است. هزینه ورودی برای توریست ها و گردشگران خارجی تور تایلند، برای بزرگسالان سیصد بات و برای کودکان دویست بات می باشد. برای ورود خوردو سی بات و برای موتور نیز بیست بات باید بپردازید.