پارک عشاق ایروان ارمنستان : یکی از زیباترین پارک های شهر ایروان، پارک عشاق است. این پارک قدیمی مربوط به قرن هجدهم، بین تمام زوج های جوان ارمنی و حتی توریست ها و گردشگران تور ارمنستان بسیار معروف است. پارک عشاق بین سال های 2005 تا 2008 بازسازی شده و اکنون با مساحت 2.5 هکتار، 370 درخت و چهار آبشار و یک دریاچه مصنوعی کوچک به همراه دو جزیره، یکی از تفرجگاه های محبوب مردم این شهر و توریست های تور ایروان است. وجود مجسمه های جالب و مینی آبشارها نیز باعث شده تا فضایی زیبا و البته دنج در این پارک ایجاد شود و تبدیل به استراحتگاهی دنج و رمانتیک در هنگام عصر باشد. بیشتر توریست ها و گردشگران تورهای ارمنستان شب را برای گشت و گذار در این پارک انتخاب می کنند که هوا خنک بوده و نورپردازی رمانتیک و بسیار زیبایی پارک را روشن می کند. پارک عشاق نه تنها برای زوج های جوان، بلکه برای تمام سنین، دوست داشتنی و زیباست. داخل این پارک کافه کوچک آچاجور اما باصفایی در فضای باز قرار داشته، شما میتوانید ساعات خوش و دل انگیزی را با صرف دسرها، غذا و نوشیدنی های متنوع این کافه در پارک بگذرانید. همینطور در کنار دریاچه مصنوعی این پارک، یک سالن آمفی تئاتر معروف با ظرفیت 215 صندلی قرار داشته و جالب اینجاست که در فصل تابستان نمایش های این سالن در هوای آزاد برای شما اجرا می شود. این آمفی تئاتر محل برگزاری جشنواره های ملی و اعیاد، جشنواره های موسیقی، نمایشگاه و کنسرت های بسیاری نیز بوده.

پارک عشاق ایروان ارمنستان

نام های مختلف این پارک از گذشته تا به حال

این پارک در سال 1949 به خاطر سالگرد 150امین تولد الکساندر پوشکین، یک شاعر روسی، به نام او نامگذاری شده بود. بعدها در سال 1970، به نشانه ادای احترام به دوستی همه کشورهای عضو اتحاد جماهیر شوروی، به نام پارک رفاقت شناخته شد. و اما نام عشاق سال 1995 روی این پارک گذاشته شد و دلیل آن هم برگرفته از یک داستان تاریخی واقعی بوده که همه عاشقان از همان ابتدا تا به کنون قرارهای خود را در این پارک می گذاشتند به همین دلیل است که طرفداران آن بیشتر جوانان هستند.

نام های مختلف این پارک از گذشته تا به حال

جشنواره هایی که در پارک عشاق ایروان ارمنستان برگزار می شود

همانطور که گفته شد، جشنواره ها و رویدادهای بسیاری در این پارک برگزار می شود مثل نمایش فیلم های مختلف در فضای باز از جشنواره معروف و بین المللی فیلم زردآلوی طلایی، جشنواره های موسیقی، کنسرت های زنده، جشن های تعطیلات ملی و اعیاد ارمنستان و همینطور نمایشگاه های مختلف که محوطه سازی آن ها از طراحی سنتی ژاپنی الهام گرفته شده.

جشنواره هایی که در پارک عشاق ایروان ارمنستان برگزار می شود

دسترسی به پارک عشاق ایروان ارمنستان

این پارک ایروان، در مرکز شهر، منطقه کنتون، خیابان باغرامیان قرار دارد.

با مراجعه به صفحه تور ارمنستان لست تورز از آخرین تورهای ارمنستان با خبر شوید.