پارک ببک استانبول : محله ببک استانبول، یک محله بسیار معروف اما قدیمی در کلان شهر ترکیه بوده که دارای بسیاری از جاذبه های تاریخی استانبول می باشد. یکی از همین جاذبه های تاریخی محله ببک، پارکی به همین نام در ساحل بسفروس می باشد. این پارک سال 1908 بعد از اعلام کردن قانون مشروطه دوم به روی تمام مردم و توریست های تور استانبول باز شد. این پارک درواقع قسمتی از جنگل های بلگراد است. جنگل های بلگراد سرسبزترین و زیباترین منطقه های کشور ترکیه بوده که تقریبا پنج هزار و سیصد هکتار از شهر را پوشانده است. این جنگل دارای درخت های بلوط و راش بوده و همچنین محوطه های مختلفی برای برپا کردن پیک نیک دارد. پارک ببک استانبول نیز در همین جنگل ها قرار داشته و یکی از جاذبه های گردشگری معروف و محبوب می باشد.

پارک ببک استانبول

درباره پارک ببک استانبول

این پارک همانطور که گفته شد در سال 1908 افتتاح شد اما چندی بعد در سال 2008 به عنوان پارک تورکان سابانجی ببک توسط یک معمار ایتالیایی مورد بازسازی قرار گرفته و با مساحت بزرگ 8800 متر مربع به روی عموم باز شد. امروزه میتوان در بازدید از این پارک محله ببک استانبول، تمام درخت های قدیمی و کهنسال راش، شاه بلوط، بلوط و ... همینطور گل و گیاهان زینتی را در ان دید. 

درباره پارک ببک استانبول

تفریحات و خدمات این پارک 

این پارک دارای قسمت های مختلف و تفریحات مهیجی برای بازدیدکنندگان و توریست های تور لحظه آخری استانبول بوده و آن ها میتوانند یک عصر بسیار دل انگیز و جذاب را برای خود بسازند. پارک ببک برای ورزشکاران و افرادی که به پیاده روی علاقه مند هستند، دارای مسیرهای پیاده روی می باشد. همینطور اگر همراه با حیوانات خانگی خود به این پارک استانبول رفته باشید، دارای محوطه حیوانات خانگی نیز می باشد. کودکانتان هم میتوانند در زمین های بازی پارک ببک مشغول بازی باشند. قسمت های مختلف و پراکنده ای از پارک به زمین های پیک نیک اختصاص داده شده است. به طور کلی این قسمت ها حدودا شانزده هزار متر مربع مساحت از پارک را به خود اختصاص داده اند. در کنار این جاذبه های تفریحی، پارک ببک استانبول دارای رستوران ها کافه های بسیار خوبی هم بوده که گزینه خوبی برای استراحت و رفع کردن خستگی شما بعد از یک گشت و گذار حسابی در استانبول می باشند. 

تفریحات و خدمات این پارک

ساعات بازدید و دسترسی های نزدیک به پارک ببک استانبول

توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول برای رسیدن به این پارک میتوانند از اتوبوس هایی که از منطقه های امینیو، بشیکتاش و تقسیم حرکت می کنند استفاده کرده تا به پارک ببک برسند. این پارک در امتداد سواحل اروپایی بسفر قرار داشته و کسانی که در قسمت اروپایی استانبول اقامت داشته باشند، میتوانند به راحتی به این پارک دسترسی داشته باشند. نزدیک به این پارک دانشگاه بسیار معروف استانبول، پردیس بوغازی قرار دارد.