در حال حاضر بسیاری از افراد به سمت ویلا دار شدن در شمال کشور روی آورده اند و دوست دارند ویلایی شیک و مجهز را برای خود درمناطق سرسبز و زیبا خریداری کنند تا بتوانند در تعطیلات به همراه خانواده و دوستان خود، در شمال کشور اوقات خوشی را بگذرانند. برای خرید ویلا در شمال باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید تا بتواند ویلایی مناسب خود را خریداری کنید.

به طور کلی می توان ویلا های موجود در شمال و به خصوص استان مازندران را به دو دسته ی ویلا های ساحلی و جنگلی دسته بندی کرد که هر کس به یکی از آن ها علاقه دارد، علاوه بر آن ویلاهایی که در شمال کشور وجود دارند دارای طراحی و معماری بسیار متفاوتی با یکدیگر هستند که شما می توانید با توجه به سلیقه و بودجه ی خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.

 

خرید ویلا استخردار در شمال

مهم ترین ویژگی های یک ویلای مناسب

هر ویلا و ساختمانی دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را با دیگری متفاوت می کند. البته معیار هر کس نیز با دیگری متفاوت است. اما در این بین برخی از ویژگی ها برای تمام افراد مهم می باشد و باید یک ویلای مناسب، همه این ویژگی ها را داشته باشد. از مهم ترین ویژگی های یک ویلای مناسب می توان به موارد زیر اشاره کرد که در زمان انتخاب باید به آن ها دقت کنید.

  • یکی از مهم ترین ویژگی های یک ویلای خوب، داشتن مصالح ساختمانی مرغوب و مستحکم می باشد، برخی از شرکت های سازنده احساس مسئولیت ندارند و سعی می کنند با استفاده از مصالح غیر مرغوب ویلا را با قیمت ارزان تر تکمیل کنند، در نتیجه بهتر است قبل از نهایی کردن خرید یه تحقیق در مورد شرکت های سازنده داشته باشید.
  • داشتن امنیت ویلا از موارد بسیار مهمی است که باید به آن دقت کنید، به طور مثال بررسی کنید که ویلا در چه مکانی قرار دارد، علاوه بر آن چه اقداماتی انجام شده است که امنیت ساختمان بیشتر شود، آیا در ساختمان از حفاظ، دوربین مدار بسته، دزدگیر، درب های ضد سرقت و ... استفاده شده است یا خیر؟
  • اندازه و متراژ ساختمان از دیگر ویژگی های مهم یک ویلای خوب می باشد. البته انتخاب این مورد به میزان زیادی به بودجه ی شما بستگی دارد. هر چه بودجه ی شما بیشتر باشد، می توانید ویلا بزرگتری انتخاب کنید.
  • یکی از مهم ترین ویژگی های یک ویلای خوب، داشتن یک محوطه ی زیبا و کاربردی می باشد، با توجه به هوای خوب شمال، افراد دوست دارند از محیط خارج از خانه استفاده کنند، به همین سبب باید فضای بیرونی ویلا و محوطه ی آن، فضای زیبایی داشته باشد.

 

خرید ویلا جنگلی در شمال

اقدامات مهم برای خرید ویلا در شمال

اگر قصد خرید ویلا در شمال کشور را دارید، باید اقدامات مختلفی را انجام دهید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین ویلا را برای خود خریداری کنید. از اقدامات مهمی که در این زمینه باید انجام دهید می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • در ابتدای امر باید بدانید که دوست دارید در کدام شهر از شمال صاحب ویلا شوید و به کدام شهر شمالی  بیشتر علاقه دارید.، در این سال ها در شهرهای زیادی در شمال و استان مازندران ویلا سازی انجام می شود هر کدام از این شهرها یه سری معایب و مزایا نسبت به دیگر شهرها دارد ، شهرهای غرب استان از نظر زیبایی و لوکیشن خیلی عالی می باشند اما از نظر هزینه ای نسبت به سایر شهرها قیمت ویلا در آن بسیار بالا می باشد، اگر به دنبال ویلا با قیمت مناسب در یک لوکیشن خوب و همچنین از نظر دسترسی هم عالی باشد ما به شما خرید ویلا در محمودآباد را پیشنهاد می کنیم شهر محمودآباد از نظر لوکیشن در سطح قابل قبولی قرار دارد ، از آنجایی که در مرکز استان قرار دارد از نظر دسترسی بسیار عالی بوده و همچنین شما زیبایی های طبیعی شمال را یکجا در آن ملاحظه خواهید کرد این شهرستان در مکانی قرار گرفته که هم به دریا چسبیده و هم به جنگل نزدیک می باشد.
  • یکی از اقدامات مهم در مورد ویلا دار شدن، تعیین میزان بودجه ای است که شما قصد داریدهزینه کنید، زیرا در شمال کشور ویلا های بسیار متنوعی وجود دارد که هر کدام از آن ها قیمت های بسیار متفاوتی با یکدیگر دارند. شما با تعیین بودجه خود، می توانید ویلاهای متناسب با آن را مشاهده و خریداری کنید.
  • در قدم بعدی باید سلیقه ی خود را مشخص کنید. به طور مثال ویلا های جنگلی یا ویلا های ساحلی را دوست دارید؟ یا اینکه چه معماری از ویلا و ساختمان را می پسندید؟ با تعیین این مورد شما می توانید سریع تر ویلای مورد نظر خود را پیدا کنید.
  • برخی از افراد توجه ویژه ای به تعداد اتاق خواب ها، امکانات خاص ویلا، متراژ ساختمان و محوطه، معماری محوطه سازی و .... دارند. با بیان این موارد شما می توانید بسیاری از ویلا ها را از گزینه های خود حذف کنید و به از بین موارد دیگر انتخاب بهتری داشته باشید.
  • بعد از تعیین موارد بالا برای خود می توانید به سایت های اینترنتی معتبر در زمینه املاک مراجعه کنید تا در سریع ترین زمان صاحب ویلا شوید، سایت املاک پارس مسکن یکی از بهترین سایت های حال حاضر در شمال کشور می باشد، با توجه به سابقه زیاد در زمینه خرید و فروش ویلا در شمال می تواند بهترین راهنمایی ها را خدمت شما عزیزان ارائه دهد.

 

خرید ویلا در محمودآباد

چه مکانی برای خرید ویلا مناسب است؟

موقعیت مکانی ویلا از جمله موارد مهم در خرید ویلا می باشد که باید به آن توجه زیادی داشته باشید، در مرحله اول باید مشخص کنید که ویلا های ساحلی را دوست دارید یا ویلاهای جنگلی و کوهستانی؟ با تعیین هر کدام از آن ها بسیاری از ویلا ها برای شما حذف می شوند و شما می توانید انتخاب راحت تری داشته باشید.

برخی از مکان ها بسیار زیبا هستند و چشم انداز بی نظیری دارند اما با این حال به موقعیت جغرافیایی آن ها توجه ویژه ای داشته باشید زیرا برخی از این ویلا ها در موقعیتی قرار دارند که نمی توان در تمام سال از آن ها استفاده کرد و مسیر های منتهی به آن ها ممکن است در برخی از فصل های سال بسته باشد. در نتیجه در زمان خرید ویلا حتما به این مورد توجه داشته باشید.

آیا خرید ویلا در شمال می تواند یک سرمایه گذاری باشد؟

با توجه به استقبال روز افزون مردم به مسافرت و داشتن ویلا در شمال کشور پاسخ به این سوال بله است، زیرا با استقبال از این امر، روز به روز به قیمت آن افزوده می شود. در نتیجه شما می توانید به این مورد به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه کنید.

البته در این راه شما باید به موارد مختلفی دقت داشته باشید. به طور مثال اگر هدف شما علاوه بر اقامت در ویلا، سرمایه گذاری نیز باشد باید به معماری ویلا، سند رسمی آن، امتیازات ویلا، شهرکی و غیر شهرکی ویلا، نقشه و طراحی آن و .... توجه کنید. زیرا تمام این موارد به فروش سریع آن کمک می کند.