با توافق روسائی جمهور ایران و آذربایجان از این پس در مرداد ماه سال 1395 ویزای کشور آذربایجان برداشته شد.همچنین شهروندان آذربایجانی برای سفر به ایران نیاز به ویزا ندارند.این خبر "برداشته شدن و لغو ویزای آذربایجان" برای مسافران ایرانی بسیار خوشحال کننده میباشد زیرا زمان اخذ ویزای آذربایجان بسیار طولانی و همچنین هزینه بربود . با توجه به اینکه کشور آذربایجان قطب جدید گردشگری برای سفر ایرانیان میباشد.از این پس شاهد برگزاری تور باکو بدون ویزا و شهرهای دیگر توریستی کشور آذربایجان میباشیم با توجه به نزدیک بودن فرهنگ آذربایجان به کشور عزیزمان ایران تور باکو از استقبال گسترده ای برخوردار خواهند شد.

 جمهوری آذربایجان از امروز ویزا فرودگاهیآذربایجان را برای اتباع جمهوری اسلامی ایران را در فرودگاه های بین المللی آذربایجان  صادر می کند.«جواد جهانگیرزاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان روز جمعه ضمن اعلام این خبر گفت: به دنبال دیدار روز پنجشنبه دکتر ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رییسر جمهوری آذربایجان ، وزارت امور خارجه این کشور در یادداشت رسمی به سفارت جمهوری اسلامی ایران ، اعمال صدور روادید فرودگاهی برای اتباع جمهوری اسلامی ایران هنگام ورود به فرودگاه بین المللی باکو و دیگر فرودگاه های بین المللی جمهوری آذربایجان را اعلام کرد.

الهام علی اف رئیس‌جمهور آذربایجان در نشست خبری مشترک با حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه ما به دنبال خط شمال به جنوب هستیم، گفت که تفاهم‌نامه‌هایی در اجلاس پیش رو در این خصوص امضاء خواهیم کرد.علی اف در این نشست اعلام کرد:از این به بعد هم‌وطنان ایران و آذربایجان بدون ,ویزا به کشورهای هم سفر می‌کنند. علی اف با بیان اینکه تهران و باکو اختلاف فکری ندارند، گفت که ما گام مهمی برای تعامل بیشتر میان کشور برقرار کرده‌ایم. این تصمیم از جمعه 25 اسفند اجرایی است و اتباع ایران در سفرهای هوایی به جمهوری آذربایجان نیازی به مراجعه به نمایندگی های این کشور در ایران ندارند و می توانند روادید خود را هنگام ورود به جمهوری آذربایجان در فرودگاه های بین المللی این کشور دریافت کنند.

مشاهده تورهای باکو