وضعیت اب و هوای گرجستان : یکی از کشورهایی که به تازگیب به چندین دلیل مورد توجه توریست ها و گردشگران قرار گرفته، گرجستان است. گرجستان به خاطر مراکز خرید ارزان، جاذبه های تفریحی و و گردشگری، هزینه هتل ها و ... یکی از کشورهایی بوده که در تمام ایام سال همیشه شلوغ از توریست ها و گردشگران تور گرجستان بوده تا به اکنون که به یکی از مهم ترین کشورهای توریستی دنیا تبدیل شده است. این کشور پر از منظره های زیبا، طبیعت بکر و فوق العاده، چشمه های آب معدنی، گونه های گیاهی و جانوری مختلف، آبشارها، غار و ... می باشد. ناگفته نماند که وضعیت آب و هوای گرجستان نیز تاثیر بسیار در این محبوبیت دارد. یکی از عاملانی که روی آب و هوای این کشور بسیار موثر است، رشته کوه بزرگ قفقاز بوده. این رشته کوه باعث شده تا توده های هوایی سرد شمالی و روسیه وارد این سرزمین نشوند. در ادامه با لست تورز همراه باشید تا بیشتر درباره آب و هوای گرجستان بدانید و از سفر با تور گرجستان لذت ببرید.

فصل بهار در گرجستان

در این فصل از سال، گرجستان مثل بهشت روی زمین است. آب و هوای فوق العاده و طبیعت بکری که گرجستان در این فصل داشته را در هیچ جای کره زمین نمیتوان پیدا کرد. ماه مارس یکی از محبوب ترین ماه ها پیش توریست ها و گردشگران تو گرجستان بوده و آن ها معمولا همین ماه را برای سفر انتخاب می کنند.

فصل بهار در گرجستان

فصل تابستان در گرجستان

دمای هوای گرجستان در فصل تابستان، کمی گرم و خشک بوده و بین بیست تا 24 درجه است. اگر قصر سفر به گرجستان در فصل تابستان را دارید، ماه می تا سپتامبر بهترین زمان برای سفر است. معمولا ماه های ژوئن و اوکتبر از گرم ترین ماه های این کشور هستند.

فصل تابستان در گرجستان

فصل پاییز در گرجستان

پاییز یکی از سرد ترین فصل های گرجستان است. در این فصل از سال، ممکن است حتی زمین را پوشیده از برف و یخ ببینید. بعضی روزها شاید آفتاب گرمی هم بتابد اما هوا به طوری بوده که نمیتوان تشخیص داد ابریست یا آفتابی. به این آفتاب دل خوش نکنید و لباس های گرم با خود همراه داشته باشید.

فصل پاییز در گرجستان

فصل زمستان در گرجستان

از آخر ماه نوامبر تا اوایل مارس، گرجستان سرد و برفی بوده و ممکن است حتی دمای هوا به دو یا چهار درجه زیر صفر برسد. اگر به کشورهای مختلف سفر کرده باشید، زمستان های گرجستان کاملا شبیه به زمستان های انگلستان است. در این فصل از سال، افرادی که ورزش های زمستانی مثل اسکی در کوه ها و ... علاقه مند هستند، حسابی تفریح خواهند کرد.

فصل زمستان در گرجستان