وضعیت آب و هوای شهر میلان : شهر میلان در هر چهار فصل بسیار زیبا و تماشایی خواهد بود. بهترین زمان برای توریست ها و گردشگران تور اروپا برای سفر به شهر میلان ایتالیا، ماه های آپریل تا می، یعنی از دوازده فروردین تا ده خرداد و یا ماه های سپتامبر تا اکتبر یعنی بین ده شهریور تا نه آبان می باشد. در این ماه های بهاری و پاییزی، میلان مملو از توریست ها و گردشگران تور ایتالیا شده و آب و هوا بسیار فوق العاده خواهد بود. آن دسته از افرادی که دوست ندارند در هنگام شلوغی ها مسافرت کنند، میتوانند ماه های نوامبر تا مارچ، یعنی از ده آبان تا یازده فرودین را برای سفر به میلان انتخاب کنند که فصل خلوت گردشگری میلان محسوب می شود. لست تورز در ادامه وضعیت اب و هوای شهر میلان در هر چهار فصل را توضیح داده تا سفری خوب و عالی به این شهر دوست داشتنی ایتالیا داشته باشید. 

فصل بهار در میلان

فصل بهار در میلان از آپریل تا می یعنی از دوازده فروردین تا ده خرداد می باشد. همانطور که گفته شد بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل بهار بوده چرا که هم از نظر آب و هوا و هم به خاطر شلوغ نشدن شهر در این فصل نسبت به فصل تابستان بسیار مناسبتر است. میانگین دمای هوا در روز پانزده درجه سانتی گراد و در طول شب چهار درجه سانتی گراد خواهد. با اینحال بهتر است به خاطر خنکی زمستان که هنوز میتوان ان را حس کرد لباس مناسب به همراه خود داشته باشید. 

فصل بهار در میلان

فصل تابستان در میلان

با شروع فصل تابستان، میان وارد فصل توریستی خود خواهد شد. میلان در فصل تابستان دارای آب و هوای گرمی خواهد بود تا جایی که میانگین حداکثر دمان 26 درجه سانتی گراد بوده و به خاطر رطوبتی که در شهر وجود داشته امکان دارد گرمای بیشتری را احساس کنید. همانطور که گفته شد، بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا فصل تابستان را برای سفر به میلان انتخاب می کنند، با توجه به آب و هوای گرم و صف هایی که برای تماشای جاذبه های گردشگری کشیده شده، ممکن است چندان از سفر خود به میلان در این فصل راضی نباشید. اما به هرحال میتوانید از سواحل استفاده کرده و لذت ببرید. 

فصل تابستان در میلان

فصل پاییز در میلان

از ماه سپتامبر تا اکتبر یعنی از ده شهریور تا نه آبان، شروع فصل پاییز در شهر میلان است. فصل پاییز نیز از بهترین زمان برای سفر به میلان می باشد. دمای هوای میلان در ماه سپتامبر 21 درجه بوده و در ماه اکتبر به پانزده درجه سانتی گراد افت پیدا خواهد کرد به همین خاطر بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری ایتالیا که آب و هوای گرم دوست ندارند، از سفرشان به میلان در این فصل لذت خواهند برد. تنها نکته منفی در سفر به میلان در فصل پاییز، بارش باران در ماه اکتبر است. بعد از ماه نوامبر، اکتبر بیشتر میزان بارش باران در طول سال را خواهد داشت بنابراین در سفر خود در ماه اکتبر چتر به همراه داشته باشید. 

فصل پاییز در میلان

فصل زمستان در میلان

اگر فصل زمستان را برای سفر به میلان انتخاب کرده اید، حتما لباس های گرم و کت در چمدان خود داشته باشید. میلان در فصل زمستان که از ماه نوامبر تا مارچ می باشد، به خاطر وجود مه بسیار تماشایی و دیدنی خواهد شد. دمای هوای میلان در ماه نوامبر تا ده درجه و در ماه دسامبر تا فوریه تا چهار درجه سانتی گراد کاهش پیدا می کند. توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا در سفر خود به میلان در فصل زمستان باید در طول شب لباس های گرم بپوشند. 

فصل زمستان در میلان