ورزشگاه سن سیرو میلان : فوتبال همیشه یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین اتفاقاتی است که مردم از تماشای ان هیچوقت خسته نمی شوند. هر سال مسابقه های بسیاری بین لیگ های برگزار می شود و هر دفعه بسیاری از مردم در استادیوم ها و ورزشگاه ها حضور پیدا می کنند تا از تیم محبوب خود حمایت کنند. اینبار برای شما یکی شناخته شده ترین و معروف ترین ورزشگاه های دنیا را برای شما معرفی خواهیم کرد. این ورزشگاه که در شهر میلان ایتالیا قرار داشته، سن سیرو نام دارد و بهترین تیم های لیگ ایتالیا در آن بازی می کنند. اما سن سیرو تنها یک ورزشگاه معمولی نبوده و قرار نیست مخاطب آن تنها علاقه مندان به فوتبال باشد! این ورزشگاه یک سازه باشکوه بوده که اهمیت فوتبالی داشته و یکی از تاریخ سازترین بناهای کشور ایتالیا و همینطور پر رفت و آمدترین جاذبه های گردشگری شهر میلان می باشد. اینبار را ریسک کنید و در تور اروپا خود یک روز را هم به بازدید از ورزشگاه سن سیرو میلان اختصاص دهید. 

ورزشگاه سن سیرو میلان

تاریخچه ورزشگاه سن سیرو میلان

ساخت این ورزشگاه میلان از سال 1925 بوسیله شهرداری این شهر شروع شد و درست بعد از یک سال بسیار محبوب و پرطرفدار شد. این ورزشگاه در ابتدای شروع فعالیت خود، به تیم میلان تعلق داشت اما بعدها تیم اینترمیلان هم در همسایگی تیم میلان، در این ورزشگاه استقرار یافت تا مکانی برای این دو تیم برتر فوتبال دنیا و مسابقه هایی که تاریخ فوتبال را دوباره تعریف کردند باشند. این ورزشگاه یکی از بزرگترین ورزشگاه های کشور ایتالیا و همینطور اروپاست. ساخت آن تنها یک سال طول کشیده و در ابتدا تنها هفتاد هزار نفر گنجایش داشت. از همان ابتدا تیم های اینتر میلان و آث میلان اجاره نشین های این ورزشگاه بودند. کمی بعد ورزشگاه سن سیرو به خاطر استقبال توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا گنجایش خود را به 83 هزار نفر افزایش داد. بعد از آن بسیاری از بازی های تیم ملی ایتالیا در همین ورزشگاه میلان برگزار می شدند. 

تاریخچه ورزشگاه سن سیرو میلان

بازی ها و رویدادهای مهمی که در ورزشگاه سن سیرو برگزار شده اند 

جدا از بازی های مهم اینترمیلان و آث میلان، بازی های مهم و رویدادهای خاص دیگری هم در ورزشگاه سن سیرو برگزار شده که به صورت زیر هستند :

  • جام جهانی ۱۹۳۴ ایتالیا
  • جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا
  • جام ملت های ۱۹۸۰ اروپا در ایتالیا
  • مسابقات بوکس
  • مسابقات راگبی
  • کنسرت های بزرگ

بازی ها و رویدادهای مهمی که در ورزشگاه سن سیرو برگزار شده اند

هزینه ورود و ساعات بازدید از ورزشگاه سن سیرو میلان

توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا میتوانند از ساعت نه صبح تا پنج بعد از ورزشگاه سن سیرو میلان دیدن کنند. برای بازدید از این ورزشگاه ها تورهای مختلفی سی تا چهل دقیقه ای وجود داشته و هزینه آن ها تقریبا هفده یورو می باشد. اما اگر میخواهید فقط از موزه آن دیدن کنید، تنها هفت یورو باید پرداخت کنید.