همه چیزهایی که باید درباره جزایر استانبول بدانید : جزایر پرنس استانبول سریعترین و ارزانترین راه برای فرار از شهری با بیش از 14 میلیون جمعیت ساکن در آن است. بهترین قسمت این جزایر این بوده که اتومبیل ها مجاز به رفت و آمد در این جزیره نیستند و بنابراین باید در این جزیره پیاده روی کنید، کالسکه اسب بگیرید و یا با دوچرخه کرایه ای تمام جزیره را بگردید. پرنس جزایر زیبا و فوق العاده ای داشته، پس شاید انتخاب برای شما سخت باشد. ما کار توریست ها و گردشگران تور استانبول را راحت کردیم و بهترین آن ها و همینطور همه چیزهایی که باید درباره جزایر استانبول بدانید، برای شما شرح داده ایم، با لست تورز همراه باشید. 

همه چیزهایی که باید درباره جزایر استانبول بدانید

جزیره بیوک آدا استانبول

بیوک آدا، بزرگ ترین جزیره در مجموعه جزایر پرنس بوده و به خاطر همین وسعت زیادی که داشته، از محبوب ترین جزایر این شهر است. بیوک آدا مناظر و تفریحات بیشتری نسبت به جزیره های دیگر دارد. در این جزیره میتوانید عمارت های باشکوه دوران عثمانی را ببینید و یا با یک دوچرخه کرایه ای، تمام جزیره را بگردید.

جزیره بیوک آدا استانبول

جاذبه های جزیره بیوک آدا

محبوب ترین منظره بیوک آدا، کلیسای آیا یورگی است. با اینکه روی تپه های بلند قرار داشته اما منظره زیبای آن واقعا ارزش بالا آمدن را دارد. در راه بازگشت، حتما از بقایای یتیم خانه ارتدکس یونانی پرینکیپو که یک ساختمان چوبی 20000 متر مربعی بوده را ببینید. این یتیم خانه در دل طبیعت است. یکی دیگر از جاذبه های ارزشمند جزیره بیوک آدا استانبول اقامتگاه تابستانی مارکسیستی لئون تروتسکی می باشد. در آخر نیز میرسیم به هتل اسپلندید پالاس با گنبدهای نقره ای و پرده های قرمز که در سال 1908 افتتاح شده و امروزه به یکی از عناصر بصری نمادین این جزیره تبدیل شده است. 

جاذبه های جزیره بیوک آدا

بهترین رستوران های بیوک آدا

حتی اگر تعداد زیادی رستوران ماهی در کنار آب در این جزیره وجود داشته باشد، باز هم پیشنهاد ما برای توریست ها و گردشگران تور استانبول در این جزیره کافه سینک است. این رستوران با داشتن یک منوی ساده از غذاهای صبحانه ترکی و برخی از غذاهای ناهار فصلی، واقعا ارزش دیدن و امتحان کردن دارد.  

بهترین رستوران های بیوک آدا

جزیره هیبلی آدا استانبول

هیبلی آدا یکی دیگر از جزایر خارج از استانبول بوده که از نظر اندازه، میزان قابل توجهی کوچکتر بوده و همینطور جمعیت بسیار کمی دارد. شما در این جزیره میتوانید یک دوچرخه کرایه کنید و یا سوار یکی از درشکه های اسب شوید. البته ما پیشنهاد می کنیم در این جزیره پرنس استانبول پیاده روی کنید. 

جزیره هیبلی آدا استانبول

چه کارهایی میتوان در جزیره هیبلی آدا انجام داد؟

زمانی که به هیبلی آدا برسید، خییلی سریع متوجه بنای بزرگی در بلندترین قله آن خواهید شد. این بنا، بنای روحان اوکولو بوده که مکتب اصلی الهیات متعلق به کلیسای جامع ارتدکس قسطنطنیه می باشد. زمانی که جمهوری ترکیه در سال 1971 قانونی را برای ممنوعیت موسسات خصوصی سطح بالاتر صادر کرد، این مدرسه تعطیل شد. اما جاذبه این مکان برای توریست ها و گردشگران، زمین های اطراف و باغ های پشت بنا با منظره ای از دریا است. 

چه کارهایی میتوان در جزیره هیبلی آدا انجام داد؟

در جزیره هیبلی آدا چه بخوریم؟

در سفرتان به این جزیره استانبول اطمینان حاصل کنید که از قهوه ها و دسرها و کیک های شیرین کافه لوز دیدن کرده اید. برای شام نیز به شما ماهی های تازه و نوشیدنی در رستوران مزه در هیامولا ادا لوکانتاشی را پیشنهاد می کنیم. 

در جزیره هیبلی آدا چه بخوریم؟

جزیره بورگاز ادا استانبول

اگر پیش از این در جزایر بیوک آدا و هیبلی آدا بوده اید و به جزایر دیگر کنجکاو نیستید، حتما برای داشتن یک روز آرام و بی سر و صدا از جزیره بورگاز آدا دیدن کنید. حتما قهوه های کافی شاپ Four Letter Word Cafe را امتحان کنید. این کافه از بهترین و باکیفیت ترین دانه های قهوه استفاده می کند. برای شب ها نیز پیشنهاد می کنیم غروب خورشید را در رستوران Kalpazankaya نظاره گر باشید. 

جزیره بورگاز ادا استانبول

چگونه به جزایر پرنس استانبول برسیم؟

توریست ها و گردشگران تور استانبول میتوانند بوسیله قایق های ماوی دریای مرمره که از بنادر کشتی کاباتاش (قسمت اروپایی استانبول) و بوستانچی (قسمت اسیایی استانبول)، به طور منظم مسافر سوار می کنند و حدود 40 دقیقه بعد به جزایر پرنس برسند. 

منبع : theculturetrip.com