با توجه به موقعیت مهم شهر ملاکا که در مسیر دریایی بین چین و هند واقع شده است، می توان این استان را یکی از استان ‌های استراتژیک مالزی دانست، این موقعیت مهم جغرافیایی یکی از عللی بود که برای قرن‌ ها‌ی متمادی، میان پرتغال، انگلیس و هلند بر سر تصرف این شهر جنگ و درگیری باشد. شهر ملاکا در حدود 130 کیلومتری جنوب کوالالامپور قرار دارد. جالب است بدانید که ملاکا به شهر قرمز شهرت دارد .

شهر ملاکا  Malacca مالزی

ملاکا، امروزه یکی از شهرهای پر بازدید مالزی به حساب می آید چرا که دارای فرهنگ، معماری، سنت و غذاهای مختلفی می ‌باشد که منعکس ‌کننده‌ی این میراث غنی است.

شهر ملاکا  Malacca مالزی

اگر از علاقمندان به بازدید از جاذبه های تاریخی شهرها هستید، فاموسا در داخل این شهر گزینه بسیار مناسبی است. این قلعه‌ی پرتغالی قدیمی ‌ترین بنا اروپایی ساخته شده در آسیا است. قلعه فاموسا در اوایل سال 1500 میلادی جهت محافظت از سرزمین‌ های تازه فتح ‌شده و یا جلوگیری از هجوم سایر کشورهای اروپایی بر روی تپه‌ی ساحلی ساخته شد.مسجد سلت ملاکا نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری تور مالزی این شهر است، زمانی که سطح آب بالاست، این مسجد شناور دیده می ‌شود و به همین دلیل این بنا در شب زیبایی خاصی دارد.

شهر ملاکا  Malacca مالزی

از هتل های معروف ملاکا ، می توان به هتل آلدی، جنکر بوتیک، یورو ریچ ملاکا، ریور وان گست، هاربور این، رنایسانس، ‏دی‏امپرر‏مال و بایویو ملاکا اشاره داشت. توجه داشته باشید که دایره انتخاب براي وسايل نقليه عمومي در ملاكا زياد نيست. تاكسي در بست و اتوبوس بهترين گزينه براي تردد در خیابان های اين شهر مي باشند.اگر می خواهید بدانید که حال و هوای ملاکا در در سال 1984از چه قرار بوده، یک نمونه عالی برای نمایش دادن این تاریخ ساخته شده است! کاخ سلطان ملاکا، بر اساس توصیف تاریخی از کاخ شاه منصور سلطانی که از 1456 تا 1477 در ملاکا حکمرانی می ‌کرد، ساخته شد که تماشای آن خالی از لطف نیست.برج تامینگ ساری، با ارتفاع 110 متری خود همزمان می‌ تواند میزبان 80 نفر باشد. این برج گردان یادآور سوزن فضایی در سیاتل است و در ساختمان برج فعالیت ‌های دیگری همچون اسب سواری و اجاره‌ی ماشین‌ های الکتریکی انجام می شود.در موزه بابانیونای ملاکا تعدادی از صنایع دستی، از جمله قطعات نجاری، ظروف سفالی و مبلمان برای تماشا قرار داده شده است. این موزه توسط چان کیم لی ساکن نسل چهارم این خانه برای تجلیل ترکیب پیچیده و شگفت انگیز از فرهنگ چینی و مالایی گسترش و توسعه یافت.

شهر ملاکا  Malacca مالزی

حتما در تور خود به مالزی سری هم به خیابان جونکر بزنید. این خیابان مرکز محله‌ی چینی‌ها در ملاکا است. بسیاری از خانه‌ های بزرگ قرن هفدهم به همراه تعداد زیادی از مراکز خرید با برندهای معروف جهانی، رستوران‌های بین المللی و سایر امکانات رفاهی در آن به چشم می خورد. این خیابان در هر شب جمعه، شنبه و یشنبه مسدود شده و تنها به عنوان بازار دستفروشان کار می‌کند. معبد چنگ هون تنگ، ستادسویس، کلیسای سنت پل و کلیسای کریس نیز از دیگر جاذبه های گردشگری ملاکا به شمار می آیند.لازم به ذکر است بیشتر گردشگران بعد از سفر به مالزی  مقصد بهدی خود را تور کوالالامپور را نیز انتخاب مینمایند