در سفرهایی که می رویم، مسئله اقامت و اینکه شب را کجا بمانیم یکی از مهم ترین بخش هاست. همه ما دوست داریم اقامتی راحت در واحدی دنج داشته باشیم و زمانی که پس از گشت و گذار در شهر مقصد خسته شدیم، مطمئن باشیم که یک خانه امن داریم و می توانیم در آن با آرامش به استراحت بپردازیم. اما برای بدست آوردن این آرامش چقدر باید هزینه کنیم؟ ویلا اجاره ای در شمال، جنوب و شهرهای مختلف ایران چقدر هزینه دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا یک برآورد کلی از هزینه اقامت در شهرهای مختلف ایران داشته باشید.

هزینه اقامت در شهرهای شمالی

چرا باید از وبسایت لیدوماتریپ اقامتگاه رزرو کنیم؟
هزینه اقامت در شهرهای مختلف شمالی متفاوت است. به طور معمول مازندران از نظر اقامت، شهر گرانتری نسبت به استان گیلان است. علت این است که مازندران از نظر امکانات گردشگری و جاده ای، وضعیت بهتری نسبت به گیلان دارد!

شهرهایی مانند رامسر، متل قو، بندرانزلی، چالوس، محمودآباد، سرخرود و... شهرهای گران و شهرهایی مانند ماسال، ماسوله، گیسوم، نور، کلاردشت و... در عین اینکه پرمسافر و پرطرفدار هستند هزینه های پایین تری از نظر اقامت دارند. مثلا شما می توانید به جای رامسر، شهر نور را برای سفر انتخاب کنید که همانند رامسر جنگلی و ساحلی است و در عین حال برای اقامت هزینه کمتری می پردازید.

به طور کلی در سفر به شمال می توانید از 100 هزار تومان گرفته تا 5 میلیون تومان به ازای هر شب واحد پیدا کنید. اما طبیعتا هرچه واحد امکانات بیشتری داشته باشد قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

هزینه اقامت در شهرهای جنوبی


اقامت در شهرهای جنوبی، هزینه بیشتری نسبت به اقامت در شهرهای شمالی دارد. چراکه شمال با وجود داشتن مسافران بیشتر، سوئیت های روزانه با کیفیت متوسط زیادی دارد. در مقابل جنوب مسافران کمتر و واحدهای با کیفیت با امکانات بیشتری دارد. در این میان کیش و قشم جزو شهرهای نسبتا گران و شهرهای بوشهر، اهواز، بندرعباس و... هزینه پایین تری از نظر اقامت دارند.

 در شهرهایی مانند کیش و قشم نیز به نسبت موقعیت مکانی اقامتگاه، قیمت ها از ارزان تا گران متغیر هستند. مثلا هزینه اجاره ویلا ساحلی در کیش کمی بیشتر از هزینه  اقامت در مناطق دیگر است. اما با اینحال در هرجایی از جنوب می توانید واحدهایی با کیفیت مناسب و قیمت پایین پیدا کنید.

هزینه اقامت در تهران و اطراف آن
اجاره ویلا در کردان استخردار

تهران شهریست برای تمام فصول! این شهر در تمام فصل های سال و در تمام طول سال، مسافر دارد و به همین علت واحدهای اقامتی زیادی دارد. ادر سفر به تهران ارزان ترین واحدها را در شرق می توانید پیدا کنید و شمال و غرب تهران قیمت های نسبتا بیشتری برای اجاره روزانه خانه در تهران دارند.

هرچه از تهران دورتر می شوید به علت اینکه آب و هوا بهتر می شود و دیگر از آنهمه شلوغی و ترافیک آزار دهنده خبری نیست، قیمت اقامتگاه ها افزایش پیدا می کند. به همین علت به طور مثال اجاره ویلا در کردان استخردار و یا هزینه ویلا در رودهن و دماوند قیمت نسبتا بالایی دارد.  

چگونه در هر جایی از ایران اقامتگاه قیمت مناسب پیدا کنیم؟


قبل از سفر بایستی هزینه ای که می خواهیم برای اقامت بپردازیم را تعیین کنیم. برای برخی خرید سوغاتی در اولویت است، برای برخی رستوران گردی و برای برخی هزینه کردن برای بازدید از شهرهای بیشتر در کمترین زمان! اما از هر چه بگذریم، سخن راحتی و آسایش در سفر خوش تر است! یک اقامت 2 روزه با کیفیت در یک شهر زیبای شمالی و گردش در آن شهر، بسیار بهتر از آن است که در این 2 روز از چندین شهر مختلف بازدید کنیم. چراکه خستگی راه و دوندگی، اجازه لذت بیشتر و کشف کامل هر شهر را به ما نمی دهد.

پس از تعیین بودجه، می توانید از  سایت های مختلف گردشگری  و رزرواسیون آنلاین کمک بگیرید. یکی از بهترین و معتبرترین سایت ها برای رزرو آنلاین ویلا و سوئیت «لیدوماتریپ» است. شما در این وبسایت که بیش از 7 هزار اقامتگاه در بیش از 500 شهر مختلف دارد، به راحتی می توانید واحدی مناسب با انواع قیمت یافته و رزرو نمایید. برای رزرو کافیست وارد وبسایت شوید، شهر مورد نظرتان را انتخاب نمایید تا ملک های آن شهر برایتان نمایش داده شود. در وبسایت لیدوماتریپ شما می توانید قیمت ها را از ارزان به گران مشاهده کنید، خودتان تعیین می کنید که واحدتان چه امکاناتی داشته باشد و در چه نقطه ای از شهر باشد. به علاوه افزایش سرعت رزرو، راحتی، آسایش و امنیت بالا از دیگر مزایای رزرو آنلاین ویلا و سوئیت از طریق وبسایت لیدوماتریپ است.

چرا باید از وبسایت لیدوماتریپ اقامتگاه رزرو کنیم؟

چرا باید از وبسایت لیدوماتریپ اقامتگاه رزرو کنیم؟
اجاره ویلا و سوئیت

می توانید ویلا، سوئیت، کلبه جنگلی، خانه روستایی، آپارتمان مبله و در یک کلام انوع مختلفی از اقامتگاه را در جای جای ایران پیدا کنید.
داشتن میزبانانی (مالکان اقامتگاه) اهراز هویت شده که زیر نظر قوانین کشور و سایت فعالیت می کنند.
امنیت و سرعت بالا به هنگام رزرو
امکان رزرو حتی هفته ها پیش از سفر
امکان مقایسه قیمتی بین ده ها و صدها واحد مختلف در زمانی کوتاه
امکان یافتن اقامتگاه در تمام شهرهای ایران و حتی روستاهای کوچک
پشتیبانی 24 ساعته و تمام وقت