این روزها کمتر کسی پیدا می‌شود که با نام و موقعیت مکانی شهر دبی آشنایی نداشته باشد. دبی پس از ابوظبی، یکی از شهرهای شیخ نشین و بزرگ امارات متحده عربی است. وجود اماکن تفریحی، گردشگری، سواحل زیبا، پاساژهای لوکس و هتل‎‌های مجلل در این شهر باعث شده تا هر ساله تعداد بی‌شماری گردشگر به دبی سفر کنند. البته مسئولین و حاکمان امارات متحده عربی نیز با بهره‌گیری از بهترین و بروزترین امکانات و تجهیزات یک شهر فوق‌العاده و مجهز را برای گردش و تفریح توریست‌ها از اقوام و ملل مختلف فراهم کرده‌اند. 

البته برای سفر به دبی نیز مانند سایر مسافرت‌های تفریحی و گردشگری می‌بایست یک‌سری اصول و نکات را مدنظر قرار دهید. چرا که این شهر نیز قوانین و مقررات خاص خود را دارد و تمامی کسانی‌که می‌خواهند به این شهر زیبا سفر کنند، باید نسبت به بعضی مسائل آگاهی داشته باشند. بر همین اساس، در ادامه به تشریح و بررسی مهمترین نکاتی که پیش از سفر به دبی باید بدانید، می‌پردازیم.

اطلاعات اولیه و لازم در مورد شهر دبی

با توجه به موقعیت مکانی و منطقه زمانی، اختلاف ساعت تهران و دبی نیم ساعت می‌باشد. در واقع به وقت محلی، دبی نیم ساعت از تهران عقب‌تر است به‌طور مثال: اگر ساعت 12 رسمی به وقت تهران وارد دبی شوید، ساعت رسمی این شهر 11:30 خواهد بود. زبان رسمی در شهر دبی عربی است و واحد پول آنها درهم امارات می‌باشد. بدین ترتیب قبل از خرید اینترنتی بلیط هواپیما حتماً به میزان موردنیاز پول نقد به همراه داشته باشد. منظور از پول نقد درهم امارات است و اگر سایر واحدهای پولی را به همراه داشته باشید، ممکن است هنگام استفاده از برخی امکانات و خدمات با مشکل مواجه شوید.

نکات مهم درخصوص سفر به دبی

همان‌طور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، دبی یکی از زیباترین و مجهزترین شهرهای عربی است. به همین سبب بعضی از گردشگران هنگام سفر به این شهر هیجان‌زده عمل می‌کنند و به بعضی از نکات مهم و اساسی توجهی ندارند. از این‌رو حین سفر و در طول مدت زمان اقامت در دبی دچار مشکل می‌شوند. بدین ترتیب جهت افزایش کیفیت سفر و جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، می‌بایست به یک‌سری نکات توجه ویژه داشته باشید. بعضی از اصلی‌ترین و مهمترین این نکات به قرار زیر است:

1- بهترین زمان برای سفر به دبی

از نظر آب و هوایی می‌توان گفت دوبی دو فصل گرم و گرم‌تر دارد. بدین صورت که فصل بهار و تابستان گرم‌تر و فصل پاییز و زمستان گرم است. بر همین اساس بهترین و مناسب‌ترین زمان برای سفر به این شهر زیبا نیمه پاییز تا اواخر زمستان خواهد بود. البته قیمت بلیط دبی از تهران نیز در این ایام دچار یک‌سری تغییرات و نوسانات می‌شود. در این راستا نیز برای خرید بلیط توصیه می‌کنیم به سایت فلای تودی مراجعه نمایید. چرا که این مجموعه فعال و پرتوان، تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا فرآیند خرید اینترنتی بلیط هواپیما را بهترین نحو ممکن و با قیمت مناسب در اختیار گردشگران قرار دهد. 


2- از تورهای ارزان و مطمئن استفاده کنید!

همان‌طور که می‌دانید در بیشتر مواقع گردشگران از طریق تورهای مسافرتی به دبی سفر می‌کنند. در واقع یک قرارداد بین مسافران و تور در قالب نحوه سفر، مدت زمان اقامت، نوع هتل و غیره بسته می‌شود. علاوه بر این، مسئولیت هرگونه مشکل در طول سفر برعهده تورهای گردشگری است. بر همین اساس از بین معتبرترین و باتجربه‌ترین تورهای مسافرتی یکی را مشخص نموده و با استعلام قیمت، ارزان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین سفرها را براساس مدت زمان اقامت و کیفیت خدمات انتخاب کنید. البته با استعلام قیمت بلیط دبی از تهران می‌توانید از اعتبار و نحوه ارائه خدمات تورهای گردشگری مطمئن شوید.

3- اسناد و مدارک موردنیاز خود را به همراه داشته باشید!

قبل از سفر و بستن چمدان به این نکته توجه نمایید که می‌خواهید به یک کشور و شهر بیگانه و خارج از ایران سفر کنید. بنابراین باید تمامی مدارک هویتی و اسنادی را که لازم می‌دانید، با خود به همراه داشته باشید؛ تا در صورت نیاز و وقوع هرگونه مشکل ناخواسته بتوانید از آنها استفاده نمایید.

4- به همراه داشتن پول رایج امارات متحده عربی

یکی دیگر از نکات مهم در رابطه با سفر به دبی، تهیه و به همراه داشتن پول رایج امارات است. اگرچه در این شهر مراکز رسمی تبدیل ارز وجود دارد، اما اگر مقداری پول نقد رایج این کشور را به همراه داشته باشید، بدون هیچگونه دغدغه و مشکل می‌توانید از آن استفاده کنید. بعضی از افراد بر این عقیده‌اند که به همراه داشتن پول نقد از لحاظ امنیتی خطر دارد و ممکن است مشکلاتی را برای گردشگران به‌وجود بیاورد. در صورتی‌که اصلاً این‌گونه نیست و شهر دبی در بهترین شرایط امنیتی قرار دارد. البته تصمیم‌گیری در این‌خصوص برعهده شماست و می‌توانید بجای پول رایج امارات، از کارت‌های اعتباری استفاده نمایید. 

5- قبل از سفر حتماً هتل رزرو کنید!

در صورتی‌که قصد سفر به دبی از طریق تورهای گردشگری دارید، فرآیند خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل توسط تور و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات گردشگری انجام می‌شود. در غیر این‌صورت و برای سفر شخصی به دبی، توصیه می‌کنیم قبل از سفر حتماً هتل رزرو نمایید. چرا که دبی یکی از شهرهای پر رفت و آمد است و ممکن است جهت اقامت با مشکل مواجه شوید. 

 

سخن پایانی

دبی یکی از زیباترین و بروزترین شهرهای عربی است. به همین دلیل همه ساله طیف گسترده‌ای از گردشگران اقوام و ملل مختلف است. قطعاً شما نیز قصد دارید این شهر را از نزدیک ببینید و یک سفر زیبا و خاطره‌انگیز را تجربه کنید. در این راستا مجموعه باتجربه، معتبر و کارآمد فلای تودی خدمات متنوعی نظیر ارائه قیمت بلیط دبی از تهران را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شما نیز می‌توانید با استفاده از امکانات و خدمات این شرکت بلیط خود را برای یک روز و ساعت خاص تهیه نموده و به دبی سفر کنید. البته قبل از سفر رزرو هتل را فراموش نکنید و متناسب با نیاز، مدت زمان اقامت و شرایط اقتصادی، مناسب‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین هتل را انتخاب نمایید. به امید اینکه یک سفر به یاد ماندنی و فوق‌العاده را در شهر دبی تجربه کنید.