نوشیدنی های خوشمزه تایلندی : همانطور که میدانید، آب و هوای تایلند استوایی و کمی گرم است. بهترین راه برای خنک شدن و رساندن آب به بدنتان در این گرما، نوشیدن یک نوشیدنی خوشمزه و خنک تایلندی است! نوشیدن یک آبمیوه تازه و خنک در هوای گرم این کشور برای توریست ها و گردشگران تور تایلند باید لذت بخش و هیجان انگیز باشد. تایلند نوشیدنی های مخصوص بسیار داشته که در ادامه بهترین ها و خوشمزه ترین های آن ها را برای شما عزیزان معرفی کرده ایم، با ما همراه باشید. 

شیر چای سرد تایلندی

یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین نوشیدنی های خوشمزه تایلندی، چای ین یا همان شیر چای سرد می باشد. هر روز صبح تایلندی ها در تمام کشور با هر وسیله ای که باشند چه قطار، قایق و یا موتور سیکلت، یک بسته شیر چای سرد به دستشان خواهید دید. رنگ نارنجی این نوشیدنی شاید شما را برای امتحان کردن آن دو دل کند. اما اجازه ندهید این رنگ شما را از خوردن این چای خوشمزه منصرف کند. برای تهیه این شیر مقدار زیادی شیر عسلی و شیر خشک استفاده شده است. 

شیر چای سرد تایلندی

انواع پالوده ها

پالوده های تایلندی انواع مختلفی داشته و بسیار خوش آب و رنگ هستند. پیشنهاد ما به شما امتحان کردن پالوده های رنگین از پالوده هندوانه بوده در خود جام هندوانه سرو می شود. همینطور پالوده مخلوط هویج و میوره اژدر بسیار خوشمزه هستند. برای تهیه این نوشیدنی، از پالوده های مخلوط سیب، پرتغال و آناناس استفاده شده که برای سیستم گوارش بسیار مفید هستند. 

انواع پالوده ها

آب نیشکر

اگر به طعم شیرینی علاقه بسیار دارید، به شما پیشنهاد می کنیم آب نیشکر را امتحان کنید. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند عاشق این نوشیدنی خوشمزه تایلندی بوده و نمیتوانند بدون یک بطری آب نیشکر این کشور را ترک کنند. بعد از اینکه نیشکر از دستگاه های پر قدرت و مخصوص عبور کرد تا عصاره آن گرفته شده و و تفاله هایش روی هم جمع شود، برای شما حاضر خواهد بود. 

آب نیشکر

نوشیدنی های ژله ای

مردم تایلند عاشق ژله سبزی هستند. این دسر خوشمزه طرفدارانی هم بین توریست ها و گردشگران پیدا کرده است. این دسرها از نوعی ژله که در آن ژله سیاه را با آب و یخ ترکیب کرده و سپس روی آن شکر قهوه ای پاشیده اند، تهیه می شود. این ژله ها را میتوان به چیزهای دیگری مثل بستنی نارگیلی و یا دیگر خوراکی ها نیز اضافه کرد. ما در تایلند آن را به نوشیدن ها اضافه می کنند. فنجان های پلاستیکی که داخل هر کدام از آن ها یک تکه ژله مکعبی شکل قرار داشته را میتوان با نوشیدنی مورد علاقه مثل آبمیوه و یا چای و ... سرو کرد. 

نوشیدنی های ژله ای

آب نارگیل

فروشندگان تایلندی برای توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند، آب نارگیل را هم به صورت شربت و هم به صورت ساده سرو می کنند. آب نارگیل ها قبل از آماده شدن در ظرف های بزرگ نگهداری شده و با ملاقه آن را در یک کاسه گود برای شما سرو می کنند. برای بدست آوردن آب نارگیل، گوشت آن را از پوست جدا کرده و با آب ترکیب می کنند. در نوع دیگر شربت آب و شکر به آب نارگیل اضافه شده تا شیرین تر و خوشمزه تر باشد. 

آب نارگیل