نمادهای شهر میلان : شهر میلان، در قسمت شمالی کشور ایتالیا و در استان لومباردی قرار دارد. میلان در زمان های بسیار دور پایتخت امپراتوری روم غربی بود. این شهر در زمان رنسانس نماد سیاسی و فرهنگی نیز محسوب می شد. همینطور میلان در طول انقلاب صنعتی نیز پایتخت اقتصادی کشور ایتالیا بود. وجود آثار و نماد فرهنگی و سیاسی، باعث شده تا میلان دارای نمادهای بسیار باشد. چیزهای زیادی در این شهر وجود داشته که به عنوان نماد میلان شناخته می شوند، در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با نمادهای شهر میلان آشنا شوید.  

کلیسای دومو میلان 

کلیسای جامع میلان که آن را به کلیسای دومو میشناسند، یکی از بزرگترین کلیساهای ایتالیا و همینطور اروپا بوده که بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اروپا علاقه مند به بازدید از آن هستند. معماری بسیار باشکوه و فوق العاده این کلیسا که به سبک گوتیک می باشد شما را به خود خیره نگه میدارد. ساخت کلیسای دومو اوایل قرن چهاردهم شروع شده و در آخر در سال 1800 میلادی به دست ناپلئون بناپارت به پایان رسید. با ورود به داخل این کلیسا، 135 سنگ تراش خورده را خواهید دید که به زیبایی آن اضافه کرده اند. نمای بیرونی این کلیسا نیز با استفاده از 2245 مجسمه مرمرین ساخته شده است. 

کلیسای دومو میلان

کلیسای مقدس آمبروز میلان

از دیگر نمادهای شهر میلان میتوان به کلیسای آمبروز اشاره کرد. این کلیسا شاهکار زیبای معماری سبک رومانسک را به توریست ها و گردشگران تور ایتالیا نشان میدهد. کلیسای مقدس آمبروز سال 368 میلادی و به دست آمبروز ساخته شده است. آمبروز در شهر میلان متولد شده و یکی از هواداران ساخت، پیشرفت و توسعه شهر میلان بود. این کلیسای بزرگ دارای رواقی های بلندی که در قرن نهم میلادی ساخته شده اند می باشد. در تالار میانی آن نیز میتوان سنگ های تراش خورده را دید که به سبک رومانسک تزئین شده اند. کبیسا آمبروز تابوت و منبر تراش خورده بسیار زیبایی هم دارد. همینطور زیباترین محراب بلند شهر که ساخته هنری ولنگین در سال 835 میلادی می باشد، برای کلیسای مقدس آمبروز است. 

کلیسای مقدس آمبروز میلان

سالن اپرا آلااسکالا در میلان 

خود را آماده کنید تا با یکی از زیباترین، بزرگترین و معروف ترین مراکز اجرای اپرا در دنیا که در میلان می باشد آشنا شوید. این سالن اپرا که آلااسکالا نام داشته تا 2800 نفر ظرفیت داشته و در تمام کشور ایتالیا و دنیا شناخته شده می باشد. سالانه بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا در فواصل ماه های دسامبر تا می به میلان می آیند تا شاهد اجراهای زیبا و فوق العاده باشند. از بهترین اجارهای موسیقی در تمام دنیا، در سالن اپرا آلااسکالا در میلان برگزار می شوند، آن ها را از دست ندهید. 

سالن اپرا آلااسکالا در میلان

تابلوی شام آخر لئوناردو داوینچی

بی شک همگی با لئوناردو داوینچی و اثار هنری شاهکار او آشنایی دارید. یکی از آثار این هنرمند که در میلان بوده و یکی از بزرگترین کارهای او می باشد، تابلوی شام داوینچی است. این تابلو در کلیسایی از میلان که با آجرهای نارنجی رنگ به سبک گوتیک در سال 1465 ساخته شده، قرار دارد. این کلیسا گنبدی شش ضلعی داشته که طرح معماری اش متعلق به اوایل دوره رنسانس است. این تابلو در جنگ جهانی دوم آسیب دید اما به خاطر استقبال بسیار زیاد توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری ایتالیا، دوباره در این کلیسا به نمایش در آمد. تابلوی نقاشی شده شام اخر لئوناردو داوینچی، بین سال های 1495 تا 1497 به دست لئوناردوداوینچی با الهام از داستان شام آخر مسیح کشیده شده است. 

تابلوی شام آخر لئوناردو داوینچی

افعی نماد شهر میلان

افعی منقوش شده، یکی دیگر از نمادهای شهر میلان بوده که امروزه برای تمام مردم شهر و همینطور توریست های تور ارزان ایتالیا شناخته شده می باشد. این مار که آن را با لقب بلعیده می شناسند، توصیف داده شده و فلسفه آن را اینطور میتوان توضیح داد که آدم خائنی بوده که توسط یک مار افعی خورده شده است. همینطور شعری هم درباره این موضوع توسط جیاکامو، یک شاعر ایتالیایی سروده شده است. 

افعی نماد شهر میلان

غذای مینیستورن نماد میلان

شاید تعجب کنید اگر بفهمید که یکی دیگر از نمادهای شهر میلان، یک نوع غذاست. این غذای خوشمزه شامل لوبیا، هویج، سیب زمینی، پیاز و کرفس بوده و نماد معروف شهر میلان می باشد. این غذا بیشتر در رستوران رفیتوریا سیمپلیکتاس سرو می شود. 

غذای مینیستورن نماد میلان