نقشه شهر بارسلونا : کشور اسپانیا که البته به طور رسمی آن را به اسم پادشاهی اسپانیا می شناسند، یکی از مستقل ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. اسپانیا در شبه جزیره ایبری، قسمت جنوب غربی قاره اروپا قرار دارد. سرزمین اصلی کشور اسپانیا از سمت جنوب و قسمت شرقی با دریای مدیترانه و جبل اطارق، از سمت شما و شمال شرقی با کشور فرانسه، از سمت آندورا و خلیج بیسکای و از غربی و قسمت شمال غربی با کشور پرتغال و اقیانوس اطلس هم مرز می باشد. یکی از طولانی ترین مرزهای یکپاچه در اتحادیه اروپا، مرز اسپانیا با کشور پرتغال است. و اما پایتخت این کشور اسپانیا که بارسلونا می باشد، پرجمعیت ترین شهر در منطقه خود مختار کاتالونیا بوده و مهم ترین بندر اسپانیا را بعد از شهر مادرید اسپانیا دارد! بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اروپا، کشور اسپانیا را به خاطر شهر زیبای بارسلونا انتخاب می کنند، در ادامه نقشه شهر بارسلونا را برای شما نشان میدهیم تا با این شهر از نظر جغرافیایی بیشتر آشنا شوید. 

نقشه شهر بارسلونا

شهر بارسلونا که پایتخت کشور اسپانیا می باشد و همینطور پرجمعیت ترین شهر قسمت خود مختار کاتالونیا بوده بعد از مادرید، مهم ترین بندر کشور را داراست. بارسلونا قسمت اصلی شهرداری ها و شهرستان های اطراف خود است که منطقه شهری بارسلونا را با جمعیتی به اندازه 3.218.071 نفر تشکیل می دهند. بارسلونا در اصل ششمین شهر پرجمعیت در اروپا و همینطور کلان شهری در قاره اروپا در کنار دریای مدیترانه می باشد. بارسلونا بوسیله رشته کوه های کلسرولا احاطه شده رودخانه یوبرگات نیز در قسمت جنوب غربی و رودخانه بسوس در قسمت شمالی آن در جریان هستند. تیبیدابو حدودا 512 متر ارتفاع داشته و مرتفع ترین کوه کلسرولا می باشد که از قسمت بالایی آن میتوان به تمام شهر بارسلونا مشرف بود. همینطور روی این کوه تیبیدا برج مخابراتی هم با ارتفاع 2884 متر قرر دارد که از روی آن نیز میتوان نمای 360 درجه به تمام شهر داشت. این شهر 311 دهستان داشته و به خاطر وجود معماری بسیار زیبایی که دارد بسیار معروف است. 

نقشه شهر بارسلونا

تقریبا نزدیک به 5.350.000 (طبق آمار سال 2006) در این استان زندگی می کنند. که البته حدود 1.593.075 نفر از بین آنها نیز در قسمت کلان شهر بارسلونا زندگی می کنند. 

نقشه شهر بارسلونا

شهر بارسلونا به خاطر اهمیتی که در امور بازرگانی بین المللی، هنر، تجارت، مالی، گردشگری، سرگرمی، رسانه و آموزش دارد، یک شهر معروف جهانی است. همینطور بنادر موجود در این شهر نیز یکی از مهم ترین بندرهای موجود اروپا در دریای مدیترانه است. فروگاه بارسلونا نیز بیشتر از 27 میلیون از توریست ها و گردشگران تور اسپانیا را در طول چند سال جابجا می کند.

نقشه شهر بارسلونا