توضیحات محصول به خوبی نوشته برای سئو سایت شده این قدرت را دارد که مشتریان شما را از طریق قیف فروش شما با محتوا سئو به حرکت درآورد . با تزریق خلاقیت و مزایای محصول در توضیحات محصول، فروشگاه شما به احتمال زیاد مرورگر معمولی را تبدیل می کند.با این حال، اکثر کارآفرینان هنگام نوشتن توضیحات محصول یک اشتباه رایج مرتکب می شوند: از جمله اطلاعاتی که به سادگی کالای آنها را توصیف می کند. این منجر به تبدیل کمتری می شود زیرا مردم قادر به درک ارزش پیشنهادی منحصر به فرد یک محصول یا نحوه ارائه راه حل برای یک مشکل خسته کننده نیستند.در این مقاله، نحوه نوشتن توضیحات محصول برای فروش و یافتن یک نویسنده توضیحات محصول را یاد می گیرید، از نمونه های توضیحات محصول یاد می گیرید، و ما یک الگوی توضیحات محصول را که به راحتی دنبال می شود معرفی می کنیم.

توضیحات محصول چیست؟

شرح محصول نسخه ای است که ویژگی ها و مزایای یک محصول را برای مشتری شرح می دهد. هدف از توضیحات محصول ارائه اطلاعات کافی به مشتری است تا او را وادار به خرید فوری محصول کند.برای تسلط بر نوشتن توضیحات محصول، باید یاد بگیرید که چگونه یک نسخه متقاعد کننده برای محصولات خود بنویسید. به علاوه، شما باید به هر سوالی که مشتری ممکن است داشته باشد پاسخ دهید، مانند:

  • محصول شما چه مشکلی را حل می کند؟
  • از استفاده از محصول شما چه چیزی به دست می‌آورم؟
  • چه چیزی محصولات شما را از سایر محصولات موجود در بازار متمایز می کند؟
  • شرح مختصر شما باید به این سؤالات پاسخ دهد که به راحتی قابل خواندن باشد

بهترین الگوی توضیحات محصول چیست؟

بستگی دارد. مانند هر جنبه دیگری از وب سایت شما، توضیحات محصول ممکن است مورد نیاز باشد یا نباشد. باید تست شود. هر وب سایت طرح، شخصیت و سبک متفاوتی دارد که ممکن است به یک الگوی توضیح محصول متفاوت نیاز داشته باشد.برخی از فروشگاه‌ها ممکن است بهترین تبدیل را تنها با توضیحات و لیست انجام دهند. برخی دیگر ممکن است به یک پاراگراف طولانی یا ترکیبی از نقاط لیست و یک پاراگراف نیاز داشته باشند. و برخی از وب سایت ها ممکن است بدون هیچ کپی به بهترین شکل تبدیل شوند. می‌توانید از ابزارهای تست تقسیم A/B مانند Google Optimize استفاده کنید تا مشخص کنید چه فرمتی برای شما بهتر کار می‌کند.

در اینجا یک نمونه توضیح محصول بدون کپی آمده است. به گفته VWO ، یک فروشگاه آنلاین به نام FreestyleXtreme تست تقسیم را انجام داد. آزمایش آنها شامل دو صفحه فرود بود - یکی با و دیگری بدون شرح محصول. آنها وقتی متوجه شدند که صفحه بدون کپی 31.88٪ بهتر تبدیل شده و سطح اطمینان 96٪ دارد شگفت زده شدند.

نحوه نوشتن توضیحات محصول

چندین عامل وجود دارد که چرا توضیحات محصول به خوبی تبدیل نشده است. این امکان وجود دارد که آنها به درستی برای مخاطب نوشته نشده باشند، در قسمتی کمتر قابل مشاهده قرار گرفته باشند یا در قالب اشتباه نوشته شده باشند. با این حال، وقتی نوبت به فروشگاه خاص شما می رسد، در وهله اول آزمایش اینکه آیا باید توضیحات محصول داشته باشید یا نه، می تواند به شما در درک بهتر نحوه بهینه سازی صفحات محصول آینده کمک کند .

مزایای نوشتن توضیحات محصول

داشتن جزئیات بهینه محصول می تواند به بهبود بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شما کمک کند . با بهینه سازی توضیحات مورد خود برای گنجاندن کلمات کلیدی خاص، می توانید به بهبود شانس خود برای رتبه بندی بالا در گوگل کمک کنید. بدون توضیحات محصول، ممکن است بتوانید تصاویر خود را برای کلمات کلیدی بهینه کنید، اما صفحه محصول شما ممکن است به دلیل کمبود محتوا در نتایج جستجو بالا ظاهر نشود.

توضیحات محصول همچنین می تواند مشتری شما را در مورد محصول آموزش دهد. توضیحات محصول اطلاعات تکمیلی محصول را ارائه می دهد که تصویر به تنهایی قادر به انجام آن نیست. به عنوان مثال، احتمالاً تنها با نگاه کردن به تصویر، لپ‌تاپ نمی‌خرید. به عنوان یک خریدار، می خواهید در مورد مشخصات و ویژگی های لپ تاپ مطالعه کنید. این در مورد مد نیز صدق می کند - برخی از افراد ممکن است به پارچه های خاصی حساسیت داشته باشند و باید از جنس لباسی که در فروشگاه خود می فروشید بدانند. با ارائه اطلاعات کلیدی محصول به مشتریان، از ایجاد درخواست های خدمات مشتری جلوگیری می کنید . همچنین به مشتریان کمک می کند تا بدانند آیا آن محصول خاص برای آنها مناسب است یا خیر، که می تواند به کاهش نرخ بازگشت کمک کند.

همچنین می‌توان از توضیحات محصول برای خنداندن مشتری برای تقویت پیوند بین برند و مشتری استفاده کرد. همچنین می تواند به مشتریان اطمینان دهد که محصول شما بزرگترین نقطه درد آنها را برطرف می کند یا به نوعی زندگی آنها را بهبود می بخشد.

انتخاب کلمات مناسب برای توضیحات محصول شما

نحوه نوشتن توضیحات محصول

به گفته دیوید اوگیلوی ، 20 کلمه تاثیرگذار عبارتند از:

ناگهان

اکنون

اعلام می کند

معرفی کردن

شگفت انگيز

پر شور

انقلابی

معجزه

شعبده بازي

سریع

عجله کن

و بیشتر.

استفاده از کلمات کلیدی ذکر شده در بالا می تواند به جذب خواننده شما و ترغیب آنها به عمل کمک کند. می توانید از این کلمات در توضیحات محصول، سرفصل ها، قالب های ایمیل و موارد دیگر استفاده کنید.

به گفته Unbounce ، چندین کلمه و عبارات نیز وجود دارد که افراد نباید در کپی، توضیحات محصول و موارد دیگر از آنها استفاده کنند.

انتخاب کلمات ضعیف عبارتند از:

پیشرو در بازار

پیشرفت

خلاقانه

خیره کننده

نهایی

و بیشتر.

در نهایت، اگر کلمات دقیق نباشند، انتخاب های ضعیفی هستند. اگر محصول خود را انقلابی بنامید، برند شما را متمایز نخواهد کرد.

چگونه یک توضیح محصول خوب بنویسیم: چیزهایی که باید در نظر داشته باشید

مهم است که نمای کلی محصول شما شامل اطلاعات صادقانه و شفاف باشد. گفتن رایگان بودن یک محصول در حالی که واقعاً اینطور نیست فریبنده است. گفتن اینکه محصول شما از بالاترین کیفیت برخوردار است، زمانی که شکایت های بی شماری در مورد کیفیت محصول دارید، باعث فریب مردم برای دوست داشتن محصول شما نمی شود.

به عنوان مثال، اگر چند نفر متوجه شدند که مواد نازک‌تر از حد انتظار است، می‌توانید بدون تأثیر شدید بر فروش، آن را در نسخه خود ذکر کنید. این به مشتریان شما انتظار صادقانه از محصول را قبل از دریافت آن می دهد. حتی ممکن است مشتریان شما پارچه های نازک تری را در روزهای تابستان ترجیح دهند.

صادق بودن به این معنا نیست که تمام ایرادات محصول خود را بنویسید، بلکه به این معناست که نقاط قوت آن را برجسته کنید. آیا طرح چیزی است که محصول را می فروشد؟ هنگام توصیف محصول بر ظاهر آن تاکید کنید.

شما همچنین می خواهید مشتری خود را با استفاده از کلماتی مانند شما وارد توضیحات محصول کنید. به مشتریان خود کمک کنید تا تصور کنند از محصول شما استفاده می کنند. آنها را بخشی از داستان محصول خود قرار دهید.

معمولی نگه داشتن آن نیز می تواند به برجسته شدن توضیحات محصول شما کمک کند. شما یک پایان نامه نمی نویسید، بلکه یک توضیح فریبنده برای گرد هم آوردن محصول و مشتری خود هستید. از انقباضات در نوشتار خود استفاده کنید مانند شما، شما، چه کسی و غیره.

نحوه نوشتن توضیحات محصولی که می فروشد

1. خودتان بنویسید

از استفاده از توضیحات محصول سازنده خودداری کنید. با نوشتن کپی خود، از جریمه شدن توسط گوگل برای محتوای تکراری یا نازک جلوگیری می کنید. به علاوه، شانس خود را برای نوشتن توضیحات محصولی که مشتری شما را متحول می کند، افزایش می دهید.

2. آن را قابل اسکن کنید

توضیحات محصول شما باید به راحتی قابل خواندن باشد. داشتن دو جمله برای توصیف محصول با چندین نقطه به مشتریان این امکان را می دهد که اطلاعات را به سرعت دریافت کنند تا بتوانند بلافاصله خرید کنند. اگر لپ‌تاپ می‌فروشید، می‌خواهید مشخصات آن را به نقطه‌ای برای خواندن آسان تبدیل کنید.

3. مخاطبان خود را بشناسید

اگر محصولات سرگرم کننده ای مانند ژاکت های کریسمس زشت یا جواهرات به شکل غذا می فروشید، می توانید طنز را به آن تزریق کنید. نسخه شما باید بازیگوش و سبک باشد زیرا مشتریانی که این نوع محصولات را می خرند احتمالاً از توضیحات محصول سرگرم کننده استقبال می کنند. با این حال، شوخ طبعی در همه سوله های dropshipping کار نمی کند . به عنوان مثال، شما نمی خواهید در توضیحات محصول در مورد جلیقه نجات، تابوت یا سایر مسائل حساس، طنز را تزریق کنید.

4. توضیحات محصول خود را بهینه کنید

ساده ترین راه برای بهینه سازی خلاصه محصول خود استفاده از ابزاری مانند Plug in SEO در فروشگاه خود است. شما می خواهید از کلمات کلیدی مرتبط با محصول خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر برس های آرایشی می فروشید، باید خاص باشید مانند «برس آرایش تک شاخ» یا «برس آرایش پری دریایی».

5. داستان بگویید

از توضیحات محصول خود برای بیان داستان استفاده کنید. این می تواند داستان این باشد که چرا مشتری شما برای حل مشکل خود به این محصول نیاز دارد. یا داستانی از مزایای محصول. یا فقط یک داستان سرگرم کننده در مورد محصولی که مشتری شما را جذب می کند.

6. تقسیم آن را تست کنید

فراموش نکنید که توضیحات محصول خود را تست کنید. قالب ها، طول ها، کلمات و موارد دیگر را تست کنید. آزمایش تقسیم توضیحات محصول می تواند به شما کمک کند صفحه محصول خود را برای بهبود نرخ تبدیل خود بهینه کنید .

7. املا کار خود را بررسی کنید

توضیحات محصول خود را بخوانید تا مطمئن شوید اشتباه املایی وجود ندارد. برای جلوگیری از اشتباهات املایی می توانید از ابزارهایی مانند Grammarly استفاده کنید.

8. همه جزئیات را ارائه دهید

اطمینان حاصل کنید که مشتریان اطلاعات مورد نیاز برای خرید را دارند. به عنوان مثال، اگر پوشاک dropshipping ، اطلاعات مراقبت و نمودار اندازه می تواند به مشتریان قبل و بعد از خرید کمک کند. اگر تبلت می فروشید، باید مطمئن شوید که تمام مشخصات را فهرست کرده اید. اگر جواهرات را در دست دارید، می‌خواهید اطلاعاتی مانند «بدون نیکل» را وارد کنید، زیرا برخی ممکن است به مواد خاصی حساسیت داشته باشند.

نحوه نوشتن توضیحات محصول

ModCloth یک مثال عالی برای توضیح محصول برای یادگیری است. توضیحات محصول کوتاه و شیرین تنها با دو جمله است. جزئیات محصول شامل نقاط لیست قابل اسکن است. اولین جمله از توضیحات محصول با ذکر "جذابیت درخشان" مشتری را تحسین می کند. با این حال، تعریف مشتری با "درخشش باشکوه" بولرو گره خورده است. جمله دوم دوباره مشتری را در رابطه با محصول تعریف می کند. به زبان مورد استفاده در کپی دقت کنید. کلماتی مانند "شعف"، "لطیف"، "شکوه"، "درخشندگی"، "با شکوه" و "درخشش" برای جلب توجه در حالی که توصیفگر مثبتی هستند استفاده می شود.

2. الف های تیپسی

Tipsy Elves یک نمونه توصیف محصول عالی برای نمایش مزایای محصول است. شرح کوتاه و شیرین دو جمله ای آنها اشاره می کند که این کت و شلوار برای "روزهای تنبل روی کاناپه، رویدادهای ایالات متحده آمریکا و ضربه زدن به شیب ها" عالی است. برای کسانی که به دنبال یک لباس برای 4 جولای هستند، مشکل آنها حل شده است زیرا ذکر شده است که این لباس برای آن ایده آل است. توجه کنید که چگونه اولین کلمه در نسخه "آزادی" است، که یک کلمه مثبت است و اغلب با محصولات غرور آمریکایی مرتبط است. جزئیات محصول آنها چندان قابل اسکن نیست. با این حال، آنها مزایای برخی از ویژگی های خود را ذکر می کنند، مانند ذکر نازک تر بودن مواد برای "سایش در تمام طول سال".

3. چاق

Chubbies یک مثال عالی برای توصیف محصول برای خلاقیت است. شلوارک نشان داده شده در تصویر بالا احتمالاً به دلیل رنگ سبز نعنایی آن "موهیتو" نامیده می شود. توضیحات ابتدایی آنها با تم موهیتو اجرا می شود، اگرچه تصویر محصول آنها موهیتویی را نشان نمی دهد که احتمالاً به خوبی ترکیب می شود. آن‌ها مزایایی را با ویژگی‌های محصول خود ذکر می‌کنند، مانند «خیلی راحت باشید».

4. نوشابه

نوشابه توضیحات محصول خود را با سه نقطه گلوله قابل اسکن نگه می دارند. نقاط گلوله آنها خلاقانه از علامت هااستفاده می کند که به مشتریان کمک می کند ارتباط مثبتی با نوشابه برقرار کنند. سبک نوشتن غیررسمی است با عباراتی مانند "چه کسی فکرش را می کرد..." آنها همچنین با ذکر این نکته که "91٪ از شما با خوشحالی دوباره آن را می خرید، اعتماد برند را ایجاد می کند!" به زبانی که برای توصیف نوشابه استفاده می شود.

الگوی توضیحات محصول

روش های بی شماری برای نحوه نوشتن توضیحات محصول وجود دارد. اگر تا به حال در قالبی گیر کرده اید، می توانید در حین نوشتن نسخه خود از این الگوی ساده توضیحات محصول پیروی کنید

الگوی 3 مرحله ای توضیحات محصول

مکمل مشتری در رابطه با محصول.

مزیت محصول را در رابطه با ویژگی محصول ذکر کنید.

یک توصیه ساده ارائه دهید.

به عنوان مثال، اگر برس های تک شاخ می فروشید، می توانید این مثال توضیحات محصول را امتحان کنید:

مانند این برس تک شاخ، شما در نوع خود بی نظیر هستید. این برس ها با موهای مصنوعی ساخته شده اند تا به راحتی تمیز شوند. این ست را با برس های پری دریایی ما ست کنید تا مجموعه ای کامل از برس های آرایشی بی نظیر را داشته باشید.

چگونه یک نویسنده توضیحات محصول را پیدا کنیم

آیا در تلاش برای کشف نحوه نوشتن توضیحات محصولی هستید که فروش دارد؟ اگر انگلیسی زبان اول شما نیست، ممکن است بخواهید یک نویسنده توضیحات محصول استخدام کنید.

پیدا کردن یک نویسنده بزرگ نیاز به صبر دارد. می‌توانید از سایت‌هایی مانند ProBlogger ، Fiverr یا Guru برای یافتن نویسندگان توضیحات محصول با کیفیت استفاده کنید. برای تعیین کیفیت نوشتن توضیحات محصول، به نقدهای نویسنده، کارهای قبلی و افرادی که در گذشته برای آنها کار کرده اند نگاه کنید.

نحوه نوشتن توضیحات محصول

خلاصه: چگونه یک توضیح محصول بنویسیم که مشتریان را جذب و خوشحال کند

تسلط بر توضیحات محصول شما نیاز به خلاقیت و آزمایش دارد. از آزمایش الگوی توضیحات محصول ما برای کمک به بهبود قالب خود نترسید. نوشتن توضیحات محصولی که به فروش می رسد کمی آزمایش می خواهد، اما با کمی صبر می توانید روزی به عنوان نمونه توضیحات محصول در این مقاله قرار بگیرید.

به طور خلاصه، در اینجا مراحل مربوط به نوشتن توضیحات عالی محصول وجود دارد:

یک توضیح اصلی بنویسید

اطمینان حاصل کنید که توضیحات محصول شما قابل اسکن است.

کپی را با مخاطبان خود مطابقت دهید.

توضیحات محصول خود را بهینه کنید

یک داستان در مورد محصول بگویید.

نسخه آزمایشی محصول خود را تقسیم کنید.

املای توضیحات محصول خود را بررسی کنید.

جزئیات دقیق مانند مشخصات و اندازه‌گیری محصول را درج کنید.

آیا نکاتی در مورد نوشتن توضیحات محصول دارید؟ آیا توصیفات خود را A/B تست می کنید؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.

منبع: آموزش سئو