نحوه تهیه ویزای اسپانیا : هموطنان عزیز میتوانند با رجوع به کارگزار سفارت اسپانیا واقع در شهر تهران، ویزای توریستی دریافت کنند. دریافت این ویزا با انجام مصاحبه و ثبت اطلاعات بیومتریک همراه است. کشور اسپانیا، یک کشور هزار افسانه ای بوده که برای پیدا کرده و پی بردن به هرکدام از این افسانه ها باید تمام شهرهای آن را بگردید. اسپانیا یکی از مهم ترین و جذاب ترین جاذبه ها بوده که توریست ها و گردشگران تور اروپا به آن علاقه مند هستند. با اینکه تمام توریست ها و گردشگران به اسپانیا را دوست دارند اما از آنجایی که این کشور یک کشور اروپایی بوده و عضو پیمان شینگن می باشد، بنابراین توریست ها برای سفر به آن باید اقدام به دریافت ویزای شینگن کنند. توریست ها و گردشگران باید برای دریافت این ویزا حدود نود روز قبل از سفر خود اقدام کنند. 

نحوه تهیه ویزای اسپانیا

انواع مختلف ویزای اسپانیا

ویزای توریستی که به آن شینگن نیز می گویند، به کشانی ارائه می شود تصمیم اقامت کوتاه مدت در کشور اسپانیا را به خاطر تفریح و یا بازدید دارند. ویزای توریستی کشور اسپانیا برای مدت زمانی مشخصی به توریست های تور لحظه آخری اروپا ارائه شده و انها نمیتوانند در این کشور کار کرده و یا بیشتر از مدت زمان ویزایشان اقامت داشته باشند. انواع دیگر ویزای اسپانیا به ویزای ترانزیت فرودگاهی و ویزای اقامت بلند مدت برای تحصیل و کار تقسیم می شوند. 

انواع مختلف ویزای اسپانیا

مراحل دریافت ویزای اسپانیا

براساس اطلاعاتی که در وب سایت سفارت کشور اسپانیا ارائه شده، توریست ها و گردشگرانی که قصد سفر به این کشور را دارند باید برای دریافت ویزا تمام مراحل لازمه که شامل تعیین زمان ملاقات، ارائه مدارک و ثبت اطلاعات بیومتریک به کارگزار سفارت کشور اسپانیا می باشد. همینطور ارسال و ثبت کردن همه مدارک به معنی داشتن هیچ حقی برای دریافت ویزا نبوده و تنها تصمیم آخر برای ارائه ویزا را سفارت اسپانیا میگیرد. 

مراحل دریافت ویزای اسپانیا

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی برای مسافران شامل شناسنامه، گذرنامه، سه عدد عکس رنگی زمینه سفید، آدرس دقیق محل کار و منزل، اسناد و مدارک وضعیت اجتماعی حرفه ای و تمکن مالی که باید شامل ترجمه اخری حکم کارگزینی کارمندان بخش دولتی، گواهی اشتغال به کار برای کارمندان قسمت خصوصی، ترجمه روزنامه رسمی شرکت همراه با رزومه شرکت به زبان انگلیسی، دو کپی از اصل مدارک فارسی برای مدیران شرکت های خصوصی، کارت بین المللی دانشجویی و یا کارت عضویت هیئت عملی برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و ترجمه جواز کسب و یا کارت بازرگانی برای مشاغل آزاد می باشد، شرح کامل عملیات آخرین ماه حساب بانکی شخصی، پرینت حساب بانکی میباست روی سربرگ انگلیسی مهر شده و به سفارت اسپانیا ارائه شود، ترجمه سند مالکیت به همراه دو سری کپی از اصل مدارک فارسی، بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به کشور اسپانیا، فاکتور پرداخت شده هتل در کشور اسپانیا برای تمام اقامت و بیمه نامه بین المللی و پزشکی و بازگشت به کشور مبدا می باشد. 

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا

هزینه صدور ویزای کشور اسپانیا

توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا برای هزینه صدور این ویزای توریستی برای هر بزرگسال شصت یورو و برای هر کودک شش تا دوازده ساله 35 یورو به صورت نقد و همزمان با مدارک به متقاضی سفارت ارائه دهند. 

هزینه صدور ویزای کشور اسپانیا