میدان گاوبازی مادرید : اسپانیا برای بسیاری از مردم دنیا با گاوبازی های معروفش شناخته شده است. بزرگ ترین میدان گاوبازی این کشور در پایتختش شهر مادرید قرار داشته و در خیابان آلکالا می باشد. این میدان مهد گاو بازی اسپانیا و دنیا بوده و درست مرکز شهر مادرید قرار دارد. این میدان در محله گیندالر، قسمت شمال شرقی مرکز شهر بوده و پیشنهاد ما برای توریست ها و گردشگران تور اروپا برای بازدید از آن، حین برگزاری جشنواره سن ایسیدور است. 

میدان گاوبازی مادرید

تاریخچه این میدان مادرید

این میدان توسط خوزه اسپلیو و به سبک نئو مودخار، سبکی معروف بین مورهای عرب در قرن دوازدهم طراحی و ساخته شده است. سبک استفاده شده در این میدان خیلی قدیمی تر از چیزی هست که نشان میدهد. ساخت این میدان از سال 1922 شروع شده و به عنوان جایگزین برای میدان قدیمی تری که در سال 1874 طراحی شده، قرار داده شد. برای طراحی و ساخت این میدان در مادرید حدود دوازده میلیون پزوتا هزینه شده است. ساخت این میدان در سال 1929 به پایان رسید اما در سال 1931 باز شده و یکبار دیگر در سال 1934 بسته شد. همینطور بین سال های 1936 تا 1939 به خاطر جنگ داخلی بلا استفاده باقی ماند.

تاریخچه این میدان مادرید

اولین گاوی که در میدان گاوبازی مادرید پا گذاشت

اولین گاوی که در این میدان معروف شهر مادرید پا گذاشت، به اسم اورتلانو شناخته می شد. گاوبازی به اسم آگیلیا نیز اولین کسی بود که با گاو در این میدان به مبارزه پرداخت و اولین موسیقی در این میدان بوسیله گروه اسپانیا کانی پخش شد. این میدان گاوبازی در مادرید، سومین میدان بزرگ در دنیا بعد از میدان گاوبازی در مکزیکوسیتی و ونزئلا می باشد. این میدان شصت متر قطر داشته و تا 25 هزار تماشاچی ظرفیت دارد. 

اولین گاوی که در میدان گاوبازی مادرید پا گذاشت

بهترین زمان برای بازدید از میدان گاوبازی مادرید

پیشنهاد ما برای توریست ها و گردشگران تور اسپانیا برای بازدید از این میدان همانطور که در ابتدا گفته شد، زمان جشنواره سن ایسیدرو است. این جشنواره هر سال بین ماه می تا ژوئن برگزار شده و یکی از محبوب ترین جشنواره های گاوبزی دنیا محسوب می شود. در این جشنواره مراسم گاوبازی از هفت عصر شروع شده تا دو الی سه ساعت ادامه دارد. اگر علاقه مند به بازدید از این جشنواره هستید، حتما بلیط آن را به صورت آنلاین خریداری کنید، چرا که پیدا کردن بلیط در زمان جشنواره بسیار سخت خواهد بود. همینطور هزینه کنسرت نیز بستگی به محل صندلی است که میخواهید انتخاب کنید. صندلی هایی که دارای سایه بان بوده و نزدیک به میدان هستند هزینه بیشتری خواهند داشت. از این میدان در فصل هایی که گاوبازی زیاد مورد استقبال توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا قرار نمیگیرد، کنسرت های راک، رویدادهای سیاسی، بازی تنیس و ... برگزار می شوند. 

بهترین زمان برای بازدید از میدان گاوبازی مادرید

موزه تائورینو در موزه گاوبازی مادرید

پشت به این میدان معروف مادرید، موزه ای به اسم تائورینو قرار داشته و برای توریست های تور لحظه آخری اسپانیا که با گاوبازی آشناییت ندارند، بسیار مناسب می باشد. در این موزه میتوان لباس های مخصوص ماتادور مشهوری مثل مانولته را دید که در هنگام بازی در حالی که سی سال سن داشت فوت کرد و این لباس را به تن داشت. در کنار این لباس نقاشی های فرانسیسکو گویا از مسابقه های گاوبازی، عکس ها و لوازمی مربوط به تاریخ گاوبازی در اسپانیا در این موزه نشان داده شده اند.   

موزه تائورینو در موزه گاوبازی مادرید