میدان پلازا مایور، معروفترین میدان مادرید : یکی از معروف ترین جاذبه های شهر مادرید و اسپانیا، میدان پلازا مایور می باشد. این میدان تاریخچه عجیب و غریبی داشته و ساخت آن به صدها سال قبل بازمیگردد. میدان پلازا مایور محل برگزاری بسیاری از جشنواره های و رویدادهای مختلف و بزرگ بوده، به همین خاطر نقش بسیار زیادی در تاریخ اسپانیا داشته و از تاریخی برای این کشور بسیار مهم است. در ادامه همراه لست تورز بمانید تا با این میدان معروف اسپانیا که بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اروپا را به سمت خود جذب کرده، بیشتر آشنا شوید. 

میدان پلازا مایور، معروفترین میدان مادرید

مراسم هایی که در میدان پلازا مایور برگزار می شوند

از همان بدو ساخت پلازا مایور، این میدان به مکانی برای برگزاری جشن ها و مراسم های مختلف و بزرگی بوده از جمله مراسم های سلطنتی، مراسم گاوبازی و حتی اجرای حکم های سلطنتی. در هر کدام از مراسماتی که در این میدان برگزار می شوند، تقریبا پنجاه هزار نفر از مردم و توریست های تور اسپانیا حضور دارند. امروزه نیز جشن های بسیاری در آن برگزار می شوند و استقبال خوبی از آن ها می شود. 

مراسم هایی که در میدان پلازا مایور برگزار می شوند

مجسمه مرکزی پلازا مایور

درست وسط میدان پلازا مایور، یک مجسمه از جنس برنز قرار داشته که تندیسی از پادشاه فیلیپ سوم است. این مجسمه سال 1616 بوسیله یک مجسمه ساز ایتالیایی به نام جیووانی د بلوگنا و شاگردش ساخته شده بود. این مجسمه در سال 1848 از پارک بزرگ مادرید به این میدان انتقال یافت و در همان لحظه این میدان را گل و گیاهان مختلف تزئین کردند. اما این تزئینات در سال 1936 به طور کل برداشته شد. 

مجسمه مرکزی پلازا مایور

رستوران ها و کافه های میدان پلازا مایور

به توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری اروپا پیشنهاد می کنیم که حتما خود را به یک ساندویچ کالاماری در این میدان میهمان کنند. این ساندویچ که خاص ترین خوراکی شهر مادرید بوده، ترکیبی از نان باگت، کالماری که در آرد و تخم مرغ غلتانده شده و سپس سرخ شده باشد، درست می شود. بسیاری از مردم دوست دارند این ساندویچ را سس مایونز و بعضی ها هم دوست دارند با لیمو میل کنند. ساندویچ کالاماری یکی از معروف ترین خوراکی های شهر مادرید بوده که حتی اگر از میدان پلازا مایور هم دیدن نکردید، آن را از رستوران ها و کافه های این شهر خریده و حتما امتحان کنید. 

رستوران ها و کافه های میدان پلازا مایور

تاریخچه این میدان مادرید

ساخت و قدمت این میدان شهر مادرید به زمان پادشاهی فیلیپ سوم بازمیگردد. در آن زمان، یک معمار به اسم ژوان د هررا، طراحی و معماری این میدان را به عهده داشت و در سال 1619 نیز ان را تکمیل کرده و پایان رساند. اما این میدان از بدو ساخته شدنش تا مدت طولانی رنگ آرامش را به خود ندید! اولین بار در سال 1631 به خاطر آتش سوزی که در آن اتفاق افتاد، قسمتی از آن تخریب شد اما در همان سال مورد مرمت قرار گرفت. دومین مورد نیز به خاطر آتش سوزی در سال 1670 سوخت اما بعدا بوسیله معماری به نام توماس رومان مورد بازسازی قرار گرفت. سومین بار بازهم به دلیل آتش سوزی در سال 1790 در آتش سوخت و دوباره مرمت شد. خلاصه این میدان تا سال های مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت تا در سال 1854 که بالاخره این مرمت ها به پایان رسیدند. نام این میدان قبل از پلازا مایور، به اسم پلازا دل اربا شناخته می شد. حتی چند بار هم تغییر نام روی آن داده شده تا اینکه در زمان جنگ های داخلی اسپانیا، نام پلازا مایور روی آن گذاشته شد. 

تاریخچه این میدان مادرید