میدان مردم شانگهای : میدان مردم که البته به آن میدان خلق نیز میگویند، در منطقه هوانگ پو، قسمت جنوبی جاده نانجینگ و شمال جاده هوایهای در شهر شانگهای میباشد. میدان مردم یا خلق بزرگ ترین میدان شهر شانگهای بوده و ششصد متر طول و سی و دو متر عرض، به همراه پنج متر کمربند سبز دارد. امروزه از این میدان به عنوان یک مرکز فرهنگی و اجتماعی و البته جاذبه ای از شهر شانگهای استفاده میکنند. اکثر مردم شهر شانگهای چین برای استراحت و وقت گذرانی به همراه فرزندانشان به این میدان آمده و مشغول دانه دادن به پرندگان میشوند. روی این میدان بزرگ انواع گل و گیاهان و مجسمه های بسیار بزرگ قرار دارند.

میدان مردم شانگهای

تاریخچه میدان مردم شانگهای

قبل از سال 1949 و ساخت همین میدان که میبینید، از این میدان بزرگ به عنوان پیست مسابقات اسب دوانی مسابقه شانگهای استفاده میکردند. بعد از آنکه شرط بندی و برگزاری مسابقه اسب دوانی بوسیله حزب کمونیست ممنوع شد، قسمتی از آن که اکنون میبینید به میدان مردم، یکی از میدان های معروف بین توریست ها و گردشگران تور چین تبدیل شده است.

تاریخچه میدان مردم شانگهای

دسترسی های نزدیک به میدان مردم شانگهای

این میدان، یکی از محبوب ترین و مهم ترین موزه های جهان را درست روی خود و در کنار آبنما دارد. ساختمان های بسیاری اطراف این میدان قرار داشته مثل نمایشگاه های بزرگ اتومبیل های بزرگی از جمله بنز، بی ام و و پورشه. از این میدان تقریبا میتوانید به همه مراکز تجاری و خرید شانگهای دسترسی داشته باشید.