میدان سیبلس در مادرید : این میدان به همراه تمام جاذبه هایی که در آن قرار دارد، در سال 1782 ساخته شده و یکی از میدان های بزرگ در شهر مادرید، پایتخت کشور اسپانیا می باشد. این میدان در چهار سمت خود دارای ساختمان ها و بناهای مهم و با ارزشی مثل بانک اسپانیا، کاخ بوئِنا ویستا، ساختمان شهرداری و کاخ لینارِس می باشد. به طور کلی نیز یکی از زیباترین بناها و میدان های مادرید، میدان سیبلس می باشد. اما همین جذابیت آن بین توریست ها و گردشگران تور اروپا باعث شده این میدان ترافیک بسیار زیادی داشته باشد. 

میدان سیبلس در مادرید

آبنمای مرمری این میدان 

درست در قسمت مرکزی این میدان یک فواره مرمری بسیار زیبا را پیدا خواهید کرد. در این فواره یک مجسمه از الهه رومی با سبک نئو کلاسیک قرار داشته که و یکی از مهم ترین نمادهای شهر مادرید می باشند. این آبنمای میدان، الهه سیبلس را نشان میدهد که روی ارابه خود که بوسیله دو شیر هدایت می شوند، نشسته است. تندیس الهه رومی در این آبنمای مرمری، بین سال های 1777 تا 1782 بوسیله ونتورا رودریگز گذاشته شد. در زمان های قدیم این تندیس بیرون از موزه پرادو مادرید و روبروی ابنمای نپتون قرار داشت. 

آبنمای مرمری این میدان

ساختمان شهرداری در میدان سیبلس

از مهمترین ساختمان های این میدان، کاخ ارتباطات است. این ساختمان که شبیه به کلیسا نیز می باشد در سال 1909 بوسیله یک معمار به نام آنتونیو پالاسیوس و به عنوان شعبه مرکزی خدمات پست ساخته شده بود. در طراحی این آثار با ارزش میتوان معماری گوتیک و آثاری از گوستاو ایفل و اوتو واگنر را نیز دید. طبقات بالایی این ساختمان شهرداری مادرید برای کارمندان اجرایی و مدیریت مورد استفاده قرار میگیرد. این بنای شگفت انگیز تا سال 2007 به عنوان موزه پست و تلگراف مورد بازدید توریست ها و گردشگران تور اسپانیا قرار میگرفت اما چندی بعد به ساختمان شهرداری اختصاص داده شد. 

ساختمان شهرداری در میدان سیبلس

دسترسی های نزدیک به میدان سیبلس در مادرید

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اسپانیا میتوانند علاوه بر این میدان از جاذبه های اطراف آن نیز دیدن کنند. در قسمت شمالی این میدان میتوان به میدان کولون و خیابان باریو سالامانکا اشاره کرد که بین توریست ها منطقه ای بسیار لوکس هستند. اگر به سمت شرقی این میدان پیاده روی خود را ادامه دهید به دروازه آلکلا و ورودی پارک رتیرو خواهید رسید. همینطور توریست های تور لحظه آخری اروپا میتوانند موزه های هنری مثل موزه پرادو، موزه تیسن بورنمیسا و موزه رینا سوفیا را نیز در قسمت جنوبی این میدان پیدا کنند.