آب‌ نمای جادویی بارسلونا : میدان اسپانیا یکی از بزرگترین میدان های بارسلون و همینطور دومین میدان بزرگ اسپانیا بعد از میدانی به همین اسم در شهر مادرید می باشد. بارسلون جاذبه های معروف و زیبای بسیاری داشته که یکی از معروفترین آن ها آب نمای جادویی است. این میدان با داشتن خطهای متروی مختلف، قطار و خط های اتوبوسرانی به یکی از دیگر قسمت های شهر اتصال یافته است. اما چیزی که این میدان را خاص تر کرده، آب‌ نمای جادویی و موزه ملی هنر پلائوی کاتالونیا است. آب نمای این میدان در شب بهترین و زیباترین منظره در بارسلونا را ایجاد می کند. 

آب‌ نمای جادویی بارسلونا

تاریخچه ساخت آب‌ نمای جادویی بارسلونا

میدان اسپانیا در در سال 1929 برای نمایشگاه بین المللی ساخته شده است. شروع ساخت این میدان بوسیله یسپ ماریا یویول در سال 1915 بوده. این معمار برای ساخت آب نمای جادویی از میدان سنت پیتر واتیکان الهام گرفته است. اما بعد از او معماران مسئول کامل کردن نقشه ها به دلایل سیاسی تغییر پیدا کردند و در آخر در سال 1926 پروژه این میدان بوسیله آنتونی داردر این مارسا به پایان رسید. اسم این میدان برای تاکید کردن اسپانیا به جای کاتالونیا ساخته شده است.

تاریخچه ساخت آب‌ نمای جادویی بارسلونا

فواره جادویی مونجوئیک

یکی از جاذبه هایی که توریست ها و گردشگران تور ارزان اسپانیا میتوانند رایگان از آن دیدن کنند، فواره جادویی است. این فواره یک نمایش بسیار زیبا و جذاب از موسیقی و نور برگزار می کند که هرگز نباید آن را از دست داد. این فواره جزو یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های شهر بارسلونا می باشد. همینطور توجه کنید که این نمایش در شب ها بسیار خاص و زیبا برگزار خواهد شد. آب‌ نمای جادویی بارسلونا نمادی از اهمیت دریا و رودخانه در کشور اسپانیا می باشد و همچنین در کنار خود نمادی از مذهب، قهرمانی و هنر را داراست. 

فواره جادویی مونجوئیک