موزه پولدی پزولی میلان : یکی از معروف ترین موزه های دنیا که در شهر میلان ایتالیا قرار دارد، موزه پولدی پزولی می باشد. این موزه میلان در سال 1881 افتتاح شده و در سال های نخست یک قصر سلطنتی بود. در قرن های نوزدهم میلادی موزه پولدی پزولی یکی از قصرهای خصوص شاهزادگان ایتالیایی بود. در بسیاری از دیوارهای این موزه میتوان تابلوهای نقاشی شده ای را دید که روی دیوار آویزان هستند. موزه پولدی پزولی در قرن نوزدهم یک کلکسیون خصوصی برای جیان جیاکومو پولدی پزولی و مادر وی روزا تریو ولزیو بوده افتتاح شده و امروزه توریست ها و گردشگران تور اروپا میتوانند در آن کلکسیون از هنرمندان شمال ایتالیا، فنلاند و هلند را تماشا کنند. 

موزه پولدی پزولی میلان

تاریخچه و معماری موزه پولدی پزولی میلان

ساختمان موزه پولدی پزولی به سبک نئوکلاسیک طراحی شده و ساخت آن توسط یکی از معروف ترین و بهترین معمارهای شهر ایتالیا، یعنی سیمون کانتونی انجام شده است. با اینکه این موزه در طول جنگ جهانی دوم اسیب بسیار زیادی دید ولی در سال 1951 مورد بازسازی قرار گرفته و امروزه یکی از مطرح ترین و معروف ترین ساختمان های شهر میلان بوده که بسیاری از توریست ها و گردشگران تور ایتالیا برای تماشای آن می آیند. همینطور در کنار این موزه میتوان یک باغ بسیار زیبا و سرسبز نیز پیدا کرد. 

تاریخچه و معماری موزه پولدی پزولی میلان

آثار و مجموعه ای که در موزه پولدی پزولی نگهداری می شوند

اگر به هنر و هنرمندان ایتالیایی و هلندی علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم حتما سری به موزه پولدی پزولی بزنید. در این موزه آثار و هنرهایی که از چند سده قبل در ایتالیا وجود داشته، نگهداری می شوند. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا در این موزه میلان شاهد طلا، جواهرات، سلاح، شیشه، فرش های ایرانی، مجسمه ها و همینطور نقاشی بسیار مهم و ارزشمندی از هنرمندانی مثل لورنز بارتولینی، پائولو بورونی، فرانچسکو کاپلا، ویلم ون مایریس، آنتونیو ویوارینی، فرانچسکو بونسینیوری، بوتیلچی، تیه پولو، بارتولومیو ونتو و .... باشند. 

آثار و مجموعه ای که در موزه پولدی پزولی نگهداری می شوند