موزه های شهر بارسلونا : چندان فرقی نمی کند که هنر، تاریخ، علم و یا فرهنگ کشور اسپانیا باعث شده باشند که به این شهر اروپایی آن، بارسلونا سفر کنید. اگر میخواهید تمام این تاریخ، هنر، فرهنگ و علم این کشور را یکجا ببینید، کافیست سری به موزه های شهر بزنید تا کاملا شگفت زده شوید! با اینکه تنوع موزه ها در بین خیابان های مختلف و حمل و نقل عمومی کمی پیچیده بوده و ممکن است توریست ها و گردشگران تور اسپانیا را کمی گیج کند، اما واقعا ارزش بازدید را دارند. در ادامه با خواندن این مقاله میتوانید با بهترین موزه های شهر بارسلونا آشنا شوید و با بازدید از آنها گردشی کم استرس تر و راحت تر داشته باشند. 

موزه ملی هنر کاتالونیا

این موزه در سال 1929 برای نمایشگاه بین المللی روی تپه مونجوئیک ساخته شده بود و هم اکنون به عنوان منزلگاه موزه ملی هنر کاتالونیا که البته به صورت اختصار به آن MNAC میگویند، شناخته می شود. کامل ترین و متنوع ترین مجموعه از تمام آثار هنری کاتالان در دنیا را میتوان در موزه ملی هنر کاتالونیا پیدا کرد. این موزه دارای نقاشی های دیواری مورال رومی، تابلوهای مذهبی و نمونه هایی از عکاسی و مدرنیسم در کاتالان می باشد. همچنین توریست ها و گردشگران تور اروپا می توانند چشم انداز بسیار زیبایی از بالای تپه ها به سمت شهر زیبای بارسلونا داشته باشند. 

موزه ملی هنر کاتالونیا

موزه مرکز فرهنگ معاصر بارسلونا

این موزه که مرکز فرهنگ معاصر بوده، در محله بسیار زیبای ال راوال بارسلونا قرار داشت. این موزه که به صورت مختصر به آن CCCB گفته می شود، نزدیک به موزه هنر معاصر قرار داشته و هر جفت آن ها ارزش بازدید و وقت گذاشتن را دارند. مرکز فرهنگ معاصر جدا از اینکه نمایشگاه های مختلف و خاصی برگزار می کند، همینطور برنامه هایی تدارک میبیند تا بتواند توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا را که به موزه رفتن علاقه بسیار زیادی را ندارند، به سمت خود جذب کنند. 

موزه مرکز فرهنگ معاصر بارسلونا

موزه دریایی بارسلونا

این موزه بارسلونا به تازگی مورد بازسازی قرار گرفته و مجددا برای عموم باز شده است. موزه دریایی افرادی را که به خشکی یا دریا علاقه دارند، به سمت خود می کشد. این موزه دارای مجموعه بسیار بزرگ دائمی و نمایشگاه های موقتی با ارزش بوده که چشم همه را به سمت خود جذب می کند. تاریخ شنیدنی شهر بارسلونا به عنوان یک شهر بندری مدیترانه ای به دریا متصل شده است. ساختمان این موزه در قسمت انتهایی خیابان معروف لا رامبلا قرار داشته و هنگامی که به دریا نزدیک بود بارسلونا درگیر جنگ بود، در آن کشتی های گالی می ساختند. 

موزه دریایی بارسلونا

موزه طراحی بارسلونا

خبر خوب برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اسپانیا که به مد، طرح های گرافیکی، هنرهای تزئینی، معماری مبلمان و یا وسایل خانگی علاقه مند هستند، این شهر موزه ای اختصاص داده شده به موضوع طراحی داشته که در میدان گلوریز قرار دارد. موزه طراحی بارسلونا با چهار مجموعه قبلی شهر در زمینه هنر اشیا و طراحی، مجموعه ای بزرگ در یک بنای با طراحی به شکل منگنه شکل گرفته و ساخته شده است. 

موزه طراحی بارسلونا

موزه کازموکاشا بارسلونا

موزه کازموکاشای بارسلونا مجددا در سال 2004 در بازشگایی شده و مکانی بسیار ایده آل و مناسب برای خانواده ها می باشد. توریست ها و گردشگران در این موزه میتوانند تمام موضوعات مختلف در زمینه های صور فلکی و تشکیل سنگ ها و علوم دیگر و ... را پیدا کنند. 

موزه کازموکاشا بارسلونا

موزه بنیاد خوان میرو بارسلونا

اگر با هنرمند اسپانیایی، خوان میرو آشنا هستید، پس حتما در سفر خود به شهر بارسلونا از موزه بنیاد خوان میرو دیدن کنید. این موزه نیز بالای تپه مونجوئیک قرار داشته و دارای بنایی بسیار مدرن و زیبایی می باشد. با اینکه بیشتر نقاشی های بیرون و داخل موزه و مجسمه ها برای خوان میرو بوده ولی در محوطه بزرگ آن تعدادی هم از آثار هنرمندان دیگر قرار داشته که در معرض نمایش توریست ها و گردشگران می باشند. در این بنیاد نمایشگاه های موقت متنوعی برپا می شوند. 

موزه بنیاد خوان میرو بارسلونا

موزه هنر مدرن اروپا در بارسلونا

موزه هنر مدرن اروپا در کنار موزه پیکاسو و البته در قدیمی ترین قسمت شهر بارسلونا قرار داشته و بسیاری از توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا آن را به اسم MEAM می شناسند. معمولا تمام هنرمندانی که آثار خود را در این موزه کوچک ولی خوش ساخت برای نمایش عموم قرار داده اند، زنده بوده و تقریبا اهل اسپانیا می باشند. هدف از ایجاد این موزه، باز کردن گفتگو درباره هنر مدرن و پیدا کردن مفاهیم ان است.  

موزه هنر مدرن اروپا در بارسلونا

موزه تاریخ کاتالان بارسلونا

در کنار بندر بارسلونتا، یکی از قدیمی ترین مناطق شهر بارسلونا، موزه تاریخ کاتالان قرار دارد. این موزه تمام داستان ها و روایات مربوط به به این منطقه را به بازدید کنندگان شرح میدهد. تمام افرادی که میخواهند در مورد فرهنگ و میراث قسمت شمال شرقی اسپانیا اطلاعاتی بدست آورند، حتما از این موزه بارسلونا دیدن کنند. این موزه در هر دو قسمت دائمی و موقتی خود میراثی کامل از یافته های زمان پارینه سنگی تا زندگی مدرن در این منطقه می باشد. 

موزه تاریخ کاتالان بارسلونا

موزه پیکاسو بارسلونا

یکی از محبوب ترین موزه های شهر بارسلونا موزه پیکاسو است. این موزه بعضی از آثار هنرمند معروف پیکاسو را که چندان شناخته شده نیستند، همراه با تاریخچه کامل از هنگامی او در این شهر زندگی می کرد را در معرض نمایش توریست ها و گردشگران تور ارزان اسپانیا قرار داده است. هنرمند معروف پیکاسو در شهر مالاگا اسپانیا متولد شده و زمانی که فقط 13 سال داشت همراه خانواده خود به شهر بارسلونا نقل مکان یافت و استعداد او در این شهر رشد پیدا کرده و شکوفا شد. 

موزه پیکاسو بارسلونا

موزه کازا میلا بارسلونا

موزه بسیار زیبا و دیدنی کازا میلا، یک اثر شناخته شده و معروف از معمار مشهور اسپانیایی به اسم آنتونی گائودی می باشد. این موزه که به آن لا پدررا، به معنی معدن سنگ یکی از جاذبه های شهر بارسلونا بوده که پیشنهاد می کنیم هرگز از دست ندهند. اگر وارد این بنا شوید دیگر هرگز نمیتوانید از آن بیرون بیایید! 

موزه کازا میلا بارسلونا