موزه ملی قلعه سن آنجلو رم : این قلعه به عنوان مقبره امپراطور هادریان در قرن دوم میلادی ساخته شد و در طول قرون وسطی بارها تغییر شکل داده است. از موزه ملی قلعه سن آنجلو رم زمان به عنوان یک قلعه دفاعی برای محافظت از جان پاپ ها استفاده می شد. این قلعه در سمت راست رودخانه تیبر قرار داشته و در طول عمر 1800 ساله ای که داشته، گذشته پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. همانطور که گفته شد این قلعه ابتدا به عنوان مقبره امپراتور ساخته شد و مدتی بعد به عنوان قسمتی از دیوار دفاعی شهر و سپس به یک قلعه تبدیل شد. بعد از آن نیز وظیفه آن سرپناه بودن برای پاپ بود و تبدیل شدنش به زندان و سربازخانه پاپ. امروزه توریست ها و گردشگران تور ایتالیا از این قلعه میتوانند به عنوان موزه ملی دیدن کنند. 

موزه ملی قلعه سن آنجلو رم

تاریخچه قلعه سنت آنجلو

موزه ملی قلعه سن آنجلو که البته آن را به اسم مقبره امپراطور هادریان نیز میشناسند، تاریخچه فوق العاده ای دارد. اسم دوم آن یعنی مقبره هادریان از اسم سازنده اش که امپراطور روم هادریان می باشد گرفته شده. ساخت این بنای بزرگ در سال 123 میلادی شروع شده و تقریبا هفده سال به طول انجامید. در این مدت هم قلعه و هم پلی روبروی آن ساخته شده و به پل سنت آنجلو معروف می باشد، ساخته شدند. با اینکه امپراتور هادریان به اندازه کافی عمر نکرد که بنای مقبره خود را ببیند و یک سال قبل از اتمام بنا درگذشت، اما خاکستر جنازه او را به همراه همسر و فرزندش که در سن جوانی از دنیا رفته بودند در این مقبره قرار دادند. 

تاریخچه قلعه سنت آنجلو

قلعه سن آنجلو رم، مقبره ای برای امپراتوران

این قلعه نه فقط یک مقبره برای هادریان، بلکه یک مقبره تعدادی از جانشینان او نیز بوده است. آخرین امپراتوری که در این مقبره دفن شده، سال 217 امپراتور کاراکالا بود. با اینکه شکل اصلی معماری این بنا کاملا شبیه مقبره نیست ولی باستان شناسان اعتقاد دارند که شبیه به یک سطح مربعی شکل با بادنه بزرگ استوانه ای بوده و مجسمه هادریان سوار بر ارابه بر بالای آن می باشد. 

قلعه سن آنجلو رم، مقبره ای برای امپراتوران

افسانه این قلعه باشکوه

براساس افسانه ها، میکائیل، فرشته مقرب در سال 590 بالای مقبره حاضر می شوند و در آنجا شمشیر خود را غلاف می کند. اینکار میکائیل نشان دهنده طاعونی بود که شهر رم و شهروندان آن را گرفتار خواهد کرد اما به پایان میرسد. مجسمه اصلی و اولیه که از او میبینید از سنگ مرمر ساخته شده اما بعدا مجسمه برنزی که امروزه میبینید جایگزین آن شده است. 

افسانه این قلعه باشکوه

موزه قلعه سنت آنجلو

این قلعه تا سال 1925 کاربردی نظامی داشته و بعد از اینکه مورد بازسازی قرار گرفت، به یک موزه تبدیل شد. امروزه توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری ایتالیا میتوانند از این قلعه به عنوان موزه دیدن کنند. چیزهای زیادی در این قلعه برای دیدن وجود داشته که پیشنهاد می کنیم حتما برای آن وقت بگذارید. از جمله مسیر مخصوص دفن امپراتور هادریان، نقاشی های زیبای داخل بنا، قسمت های تدافعی قلعه و ... که در دوران رنسانس به آن اضافه شده اند.  

موزه قلعه سنت آنجلو

دسترسی های نزدیک و ساعات بازدید از موزه ملی قلعه سن آنجلو رم

دسترسی به این قلعه از طریق سیستم حمل و نقل عمومی رم خیلی راحت تر است. خطوط اتوبوسی زیادی هست که بتواند شما را به مقصد برساند. میتوان خط A مترو رم را سوار شده و در ایستگاه های Lepanto یا Ottaviano پیاده شوید. توریست ها و گردشگران تور ارزان ایتالیا میتوانند از سه شنبه تا یکشنبه از ساعت نه صبح تا هفت بعد از موزه ملی قلعه سن آنجلو رم دیدن کنند.