موزه سدبرک حانیم استانبول : موزه های هر کشور، نشان دهنده فرهنگ و تمدن مردم آن کشور است. شهر استانبول ترکیه نیز به خوبی از پس این کار برآمده و محبوب ترین و پربازدیدترین موزه ها در زمینه های متنوع ایجاد کرده است. یکی از این موزه های شگفت انگیز استانبول، موزه سدبرک حانیم است. این موزه سال 1980 تاسیس شده و در منطقه تاریخی آذری ها، درست روبروی تنگه بسفر قرار گرفته است، محلی که از توریستی ترین نقاط استانبول می باشد. موزه سدبرک استانبول اولین موزه خصوصی در کشور ترکیه بوده که بازدید از آن واجب است. این موزه یک ساختمان سه طبقه زمان عثمانی ها بوده و امروزه یکی از بهترین و مهم ترین جاذبه های توریستی این شهر بین توریست ها و گردشگران تور استانبول می باشد.  

موزه سدبرک حانیم استانبول

تاریخچه تاسیس این موزه استانبول

این موزه توسط یک کارآفرین و نیکوکار ترکیه ای به اسم وهبی کوچ در سال 1980 در منطقه آذری ها در بیوک دره و خیابان پاشا ساخته شد. او این موزه را برای گرامیداشت همسر خود افتتاح کرد. در این موزه دیدنی و جذاب دو ویلای زیبا که متعلق به قرن نوزدهم میلادی هستند نیز قرار دارند. وهبی کوچ در ساخت بنای موزه سدبرک از گچ سفید و سنگ مرمر بسیار زیاد استفاده شده که همین نشان دهنده بکارگیری از معماری یونان باستان در ساخت این موزه می باشد. 

تاریخچه تاسیس این موزه استانبول

مجموعه آثار موزه سدبرک

مجموعه با ارزشی از هنرهای آناتولیایی در موزه سدبرک نگهداری می شوند مثل عتیقه ها و آثاری که قدمت هشت هزار ساله دارند. جدا از دو ویلای زیبایی که در قرن نوزدهم در زمین این موزه ساخته شده اند، موزه سدبرک به قسمت های مختلفی مثل باستان شناسی، عصر آهن، عصر برنز، دوره کلاسیک، تمدن روم، سکه، طلا و جواهر و ... تقسیم شده است. به همین خاطر بازدیدکنندگان بسیاری از سمت توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول دارد. 

مجموعه آثار موزه سدبرک

ساعات بازدید از موزه سدبرک استانبول

توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند هر روز هفته از ساعت ده صبح تا پنج بعد از ظهر از موزه سدبرک بازدید داشته باشند.