موزه خوآن میرو بارسلونا : این موزه که به عنوان یادبود و بزرگداشت خوان میرو در شهر بارسلونای اسپانیا ساخته شده، ساختمانش توسط خود خوان میرو طراحی شده است. این موزه سال 1975 ساخته شده و دارای یک محوطه بزرگ، تراس و حیاط داخلی می باشد. سال ها بعد از اینکه این موزه بوسیله خود خوان میرو طراحی شد، سال ها بعد به عنوان محلی برای بزرگداشت این هنرمند استفاده شد. معماری این موزه که توریست ها و گردشگران تور اروپا را به خود جذب کرده، تلفیق از دو سبک معماری کلاسیک و مدرن است. 

موزه خوآن میرو بارسلونا

خلاصه زندگی خوآن میرو

خوان میرو یک سفالگر، نقاش و مجسمه ساز اسپانیایی بوده که بیشتر کارهایش به سبک سورئالیسم بو. این نقاش هرآنچه در مورد هنر بورژوازی میدانست کنار گذاشته و شروع به ایجاد کردن کارهای آبستره کرد. امروزه بسیاری از مجسمه ها و تابلوهای او در خیلی از شهرهای و موزه های دنیا نصب شده و طرفداران بسیاری بین توریست ها و گردشگران تور اسپانیا دارد. حتی بعضی از آثار او از چند صد هزار دلار تا چند میلیون دلار قیمت گذاری می شوند. 

خلاصه زندگی خوآن میرو

نقاشی ها و آثار موزه خوآن میرو بارسلونا

انواع و اقسام آثار نقاشی در سبک های متنوعی مثل کوبیسم، فوویسم و سورئالیسم در موزه خوآن میرو بارسلونا نگهداری می شوند. فووسیم یک نوع سبک از نقاشی بوده که به کاربرد غیرطبیعی و اغراق کردن در رنگ ها گفته می شود. یکی از ویژگی های بسیار خوب این موزه برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا، استفاده کردن از تکنولوژی QRpedia است. این ویژگی به بازدیدکنندگان این امکان را میدهد تا با انتخاب کردن عنوان مورد نظرشان در موزه، تاریخچه آن را به زبان خود بخوانند. سال 1986 به ساختمان این موزه یک کتابخانه و سالن اضافه شد. 

نقاشی ها و آثار موزه خوآن میرو بارسلونا

ساعات بازدید موزه میرو بارسلون

توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا میتوانند روزهای سه شنبه، چهارشنبه و جمعه در ماه های نوامبر تا مارچ از ساعت ده صبح تا شش بعد از ظهر و در ماه های آپریل تا اکتبر هر از ساعت ده صبح تا هشت شب از موزه خوآن میرو بارسلونا دیدن کنند. این موزه روزهای پنج شنبه از ساعت ده صبح تا نه شب و روزهای شنبه از ساعت ده صبح تا هشت شب و روزهای یکشنبه از ساعت ده صبح تا سه بعد از ظهر باز می باشد. تنها روزهای دوشنبه به جز تعطیلات عمومی بسته خواهد بود.