یکی از جذاب ترین و محبوب ترین تفریحات در سفر به کشورهای مختلف، شکم گردی است. تست کردن غذاهای مختلف هر کشور می تواند گردشگران را با فرهنگ و سنت آن شهر و منطقه آشنا کند. تور صربستان و سفر به شهرهای مختلف این کشور بهترین فرصت است که شما با استفاده از آن می توانید طعم خوشمزه و فراموش نشدنی ادویه های فوق العاده صربستانی را در غذاهای این کشور مزمزه کنید.غذاهای صربستانی طعمی خوشمزه، عطری مست کننده و رنگی چشم نواز دارند. صرف این خوراکی ها خود می تواند از بیادماندنی ترین خاطرات شما از سفر به صربستان باشد. البته صربی ها غذاهای زیادی دارند که شما باید از بین آن ها گلچین کنید و بهترین غذاها را انتخاب کنید. در ادامه منویی از بهترین غذاهای صربستانی که شما تنها در صربستان می توانید از آن لذت ببرید برای شماآورده شده است.

سارما-غذای صربستانی

رول کلم سارما یکی از خوشمزه ترین و در عین حال سنتی ترین غذاهای صربستانی است. کمتر کسی را می یابید که در تور صربستانشرکت کند، اما سارما را امتحان نکند. در بین این رول کلم، گوشت چرخ کرده به همراه ادویه مخصوص صربستانی که قبلاً تفت داده شده اند، گذاشته می شود. برخی این غذا را نوعی غذای سلطنتی در زمان حکومت عثمانی دانسته اند که نشان از قدمت این نوع غذا دارد.

کجمک-غذای صربستانی

یکی دیگر از غذاهای سنتی در کشور صربستان، کجمک نام دارد. گرچه این غذا در برخی از رستوران ها به ویژه رستوران های سنتی صربستان یافت می شود، اما نوع خانگی آن طعم و عطر فوق العاده ای دارد. در درست کردن کجمک از شیر تازه استفاده شده است. برخی این غذا را نوعی غذای مکمل دانسته و با غذاهای گوشتی سرو می کنند. البته برخی دیگر کجمک را غذایی کامل دانسته و به تنهایی برای یک وعده غذایی کافی می دانند.

چواپی-غذای صربستانی

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که در صربستان خواهید یافت، چواپی است. این غذا یکی از مشهورترین غذاهایی است که شما در تور صربستانمی توانید میل کنید. البته در هر شهر صربستان این غذا را به گونه ی تقریباً متفاوتی طبخ می کنند. این غذا در اصل همانند کباب بوده و از گوشت چرخ کرده درست می شود. بدون شک خوردن کجمک در کنار چواپی یکی از پرطرفدارترین وعده های غذایی در بین گردشگران خارجی است.

آجوار-غذای صربستانی

آجوار نوعی پیش غذا است که می توان با انواع غذاهای صربستانی و یا غیر صربستانی میل کرد. در واقع آجوار نوعی چاشنی تند و فلفلی است که در تهیه آن از بادمجان و سیر نیز استفاده شده است. شما حتی می توانید آجوار را به عنوان یک چاشنی متفاوتدر میان سوغات خود از سفر به صربستان قرار داده و در طبخ غذاهای مختلف از آن استفاده نمایید.

استیک کارادجوردی-غذای صربستانی

اگر به دنبال میل غذایی سلطنتی در صربستان هستید، کارادجوردی یکی از بهترین این غذاها به حساب می آید. این استیک خاص و خوشمزه که می تواند شکم گردی در تور صربستانرا به حد اعلای خود برساند، معمولاً از گوشت گوساله یا خوک تهیه می شود و به همراه کجمک سرخ شده میل می شود. پیشنهاد می شود در سفر به صربستان به ویژه در شهر بلگراد، این استیک خوشمزه را از دست ندهید.

سوسیس صربستانی-غذای صربستانی

یکی از فست فودهای خوشمزه در صربستان، سوسیس صربستانی است. این نوع فست فود که سوسیس کوباسیکا نیز نامیده می شود، مدل های مختلفی دارد که هر کدام شکل، طعم و عطر خاصی دارد. برخی از انواع این سوسیس ها به صورت سرد به عنوان پیش غذا میل می شوند و برخی دیگر سرخ شده سرو می گردند.

وارسی-غذای صربستانی

وارسی از غذاهای زمستانه و محبوب در کشور صربستان است. اگر در زمستان مسافر تور صربستان هستید، حتماً این غذای خوشمزه را امتحان کنید. این غذا ترد و نمکی است و خوشمزگی وصف ناپذیری دارد. اگر دوست دارید صدای خرد شدن محتویات غذا را در زیر دندان هایتان بشنوید، وارسی یکی از بهترین این نوع غذاهاست.

موساکای صربستانی-غذای صربستانی

یکی از خوشمزه ترین غذاهای صربستانی، موساکای نام دارد. این غذا ظاهری شبیه به لازانیا دارد با این تفاوت که از ورق های لازانیا خبری نیست! موساکای از چند لایه گوشت چرخ کرده و ادویه مخصوص صربستانی تشکیل شده است. شما این فرصت را دارید که در سفر به صربستان از این نوع موساکای میل کنید که تفاوت چنان زیادی با موساکای معمولی ندارد. تفاوت این دو نوع موساکای در این است که در موساکای صربستانی به جای بادمجان از سیب زمینی استفاده شده و ادویه مخصوص صربستانی نیز به آن اضافه شده است.

همبرگر صربستانی-غذای صربستانی

همبرگر صربستانی نیز یکی از غذاهای محبوب گردشگران در سفر به صربستان است. این فست فود خوشمزه، صرب ها و مسافران تور صربستانرا برای یک شام خوشمزه به سمت خود دعوت می کند؛ دعوتی خاص که عموماً مهمانان آن از طعم و عطر آن راضی هستند. برای پخت این همبرگر از گوشت کبابی (ترکیبی از گوشت گاو، گوشفند و خوک) استفاده شده است. اصولاً این نوع همبرگر به همراه پیاز نیز سرو می شود.شما می توانید این غذا را به همراه کجمک و ادویه آجوار میل کنید و از طعم آن لذت ببرید.