منطقه سلطان احمد استانبول : منطقه سلطان احمد، مرکز استانبول قدیم بوده و در واقع مجموعه ای از معماری و هنرهای قدیمی در دوره های مختلف است. این منطقه جاذبه های تاریخی بسیاری داشته که آن را خاص تر می کنند از جمله مرکز جکومت عثمانی ها برای قرن ها قصر توپکاپی، میدان هیپوردروم، مسجدهای آبی و ایاصوفیه، تنگه بسفر، شاخ طلایی و ... می باشد. علاوه بر این ها مراکز خرید بسیار خوبی در این منطقه قرار داشته که اجناس باکیفیت اما مقرون بصرفه برای توریست ها و گردشگران تور استانبول دارد. هتل های این اطراف امکانات و خدمات خوبی ارائه داده و هزینه اقامت بسیار خوبی دارند. منطقه سلطان احمد استانبول یکی از بهترین منطقه های این شهر بزرگ بوده و بازدید از آن میتوان تمام تاریخ استانبول را دوره کرد.

جاذبه های گردشگری محله سلطان احمد استانبول

بیشتر جاذبه های گردشگی منطقه سلطان احمد، بناها، کاخ ها و آثار باقی مانده از زمان های بسیار دور هستند. جاذبه هایی که در این منطقه میتوان از آن ها دیدن کرد، به صورت زیر است :

مسجد آبی استانبول

قدمت مسجد آبی به سال 1616 برمی گردد. این مسجد که شش مناره داشته، به خاطر به کار بردن کاشی های آبی رنگ در معماری اش، به مسجد آبی معروف شده است. توریست ها و گردشگران در هر زمان، به جز زمان نماز میتوانند از مسجد قدیمی و تاریخی آبی دیدن کنند.

مسجد آبی استانبول

مسجد ایاصوفیه استانبول

مسجد ایاصوفیه معماری فوق العاده زیبا و باشکوهی داشته که همه را حیرت زده خواهد کرد. این مسجد زمانی کلیسا بوده و بعد به مسجد و حالا به یک موزه تبدیل شده است. این مسجد با معماری بیرونی و داخلی بسیار زیبایی دارد، حتما ارزش یکبار بازدید را خواهد داشت.

مسجد ایاصوفیه استانبول

کاخ توپکاپی استانبول

کاخ باشکوه و مجلل توپکاپی اولین خانه سلطان های عثمانی بوده است. همچنان در این کاخ باشکوه و زیبا انواع لباس ها، زره ها، جواهرات و ... باقی مانده از آنها دیده می شود.

کاخ توپکاپی استانبول

آب انبار قصر سلطنتی استانبول

با پایین رفتن از 53 پله به داخل زمین، وارد آب انبار شگفت انگیز قصر سلطنتی استانبول خواهید شد. این آب انبار زمانی کاخ توپکاپی را تغذیه می کرده و اکنون تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری منطقه شده است.

آب انبار قصر سلطنتی استانبول

مراکز خرید و بازارها در منطقه سلطان احمد استانبول

اکثر مردم دنیا، استانبول را به شهر خرید می شناسند. مراکز خرید و بازارهای مدرن و قدیمی بسیاری در این شهر وجود دارد. اگرچه در این قسمت از استانبول فروشگاه ها و پاساژهای بسیاری نیست اما چند مرکز خرید و بازار معروف در آن فعالیت می کنند. بازار بزرگ که قدیمی ترین مرکز خرید جهان است، در این منطقه قرار داشته و میتوان گفت از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را دارد! قیمت معقول و مقرون به صرفه ای نیز دارد. بعد از بازار بزرگ استانبول میرسیم به خیابان استقلال. از اول تا آخر این خیابان را انواع بوتیک ها و مغازه ها از برندهای داخلی و بین المللی معروف گرفته اند. اگر در این محله به دنبال عتیقه جات و لوازم قدیمی هستید، خیابان چوکورکوما را فراموش نکنید.

مراکز خرید و بازارها در منطقه سلطان احمد استانبول

رستوران های منطقه سلطان احمد استانبول

رستوران های بسیار خوب و باکیفیتی در منطقه سلطان احمد استانبول قرار دارند. از رستوران های ارزان قیمت اما باکیفیت این منطقه میتوان به کوفته پزی سنتی سلطان احمد اشاره کرد. کوفته یکی از غذاهای معروف ترکیه بوده و حتما باید یکبار آن را امتحان کنید. اگر به دنبال رستورانی ارزان قیمتی هستید، رستوران کوفته پزی سنتی سلطان احمد بسیار مناسب است. بعد از رستوران کوفته پزی سنتی سلطان احمد، رستوران خراسانی یکی از بهترین رستوران های این منطقه شناخته می شود. این رستوران انواع و اقسام غذاهای عربی و کردی را هم در محوطه داخلی و هم بیرونی برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول سرو می کند. و اما از گران ترین رستوران های منطقه سلطان احمد میتوان به دو رستوران گریتلی و فصل ها اشاره کرد. رستوران گریتلی متخصص انواع غذاهای خوشمزه دریایی، و رستوران ترکی فصل ها انواع غذاهای ترکی که در آن ها استفاده از محصولاتی که از مزرعه ها و باغ ها تامین می شود، می باشد.

رستوران های منطقه سلطان احمد استانبول

هتل‌ های منطقه سلطان احمد استانبول

هتل های ارزان قیمت و بسیار خوبی در این منطقه قرار دارند که چند مورد از معروف ترین آن ها بین توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول را برای شما معرفی می کنیم :

هتل اسانس استانبول

هتل سه ستاره اسانس استانبول، یکی از هتل های ارزان قیمت شهر استانبول بوده و تاکنون هر میهمانی که داشته را از خود راضی نگه داشته است. بیشتر از هرچیزی دکوراسیون این هتل است که توریست ها و گردشگران را جذب می کند. دکوراسیون داخلی این هتل دارای طراحی قدیمی ویکتوریایی-عثمانی بوده و مبلمانی با ظاهر قدیمی دارد. این هتل نسبت به قیمتی که دارد، امکانات و خدمات بسیار خوبی به میهمانان ارائه شده و طراحی دکوراسیون بسیار زیبایی دارد.

هتل اسانس استانبول

هتل هاندان استانبول

اگر میخواهید نزدیک به جاذبه های گردشگری منطقه سلطان احمد اقامت داشته باشید، هتل هاندان را انتخاب کنید. این هتل سه ستاره دسترسی بسیار نزدیکی به جاذبه های گردشگری این منطقه داشته و طراحی سنتی و قدیمی دارد. هتل هاندان برای میهمانان خود فقط صبحانه های خانگی سرو می کند.

هتل هاندان استانبول

هتل آرمادا استانبول

هتل آرمادا چهار ستاره نیز دسترسی بسیار خوبی به سمت جاذبه های اصلی منطقه و استانبول داشته و پنجره اتاق های آن به سمت دریا و یا شهر قدیم هستند. با اقامت در یکی از اتاق های این هتل چهار ستاره، بهترین اقامت خود در استانبول را خواهید داشت. از روی پشت بام این هتل میتوان مسجد آبی و مسجد ایاصوفیه را دید. رستوران آرامادا روی پشت بام قرار دارد.

هتل آرمادا استانبول