بسته بندی اثاثیه منزل برای خارج از کشور چگونه باید باشد؟ چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ این ها سوالاتی هستند که وقتی شما قصد حمل اثاث به خارج از کشور را دارید یا می خواهید برای دوست و آشنای خود کالایی را ارسال کنید در ذهن شما ایجاد می شوند.

مطمئنا هیچ کدام از ما دوست نداریم وقتی که به مقصد رسیدیم و بسته بندی وسایل خود را باز کردیم با شکستگی و آسیب دیدگی آن ها مواجه شویم. بسته بندی اثاثیه منزل برای خارج از کشور کار بسیار مهمی است و باید نهایت دقت عمل را در این امر لحاظ کرد . اگر در این کار تجربه و سررشته ای ندارید در ادامه با ما همراه باشید.

برای ارسال اثاثیه به خارج از کشور چه اقداماتی را باید انجام داد؟

تمام جزئیات خانه مورد نظر در مقصدتان را بررسی کنید.

قبل از اقدام به ارسال اثاثیه لازم است که خانه تان در مقصد را بررسی کنید و تمام جزئیات را به خاطر بسپارید.

برای مثال اگر در خانه شما کمد توکاری از قبل ساخته شده باشد دیگر شما نیازی به کمد نخواهید داشت و بردن آن هم هزینه شما را اضافه خواهد کرد و هم فضای شما را خواهد گرفت. همچنین ابعاد خانه تان را حتما بدست بیاورید و ببینید همه وسایلتان در آن جا جا می شوند یا خیر. علاوه بر این ها حتما قبل از ارسال اثاثیه تان ابعاد دربهای ورودی خانه تان را نیز بدست بیاورید چراکه هیچ چیزی بدتر از این نیست که بعد از انتقال اثاثتان به مقصد ببینید که وسایل شما از درب ورودی گذر نمی کنند.

یک لیست از تمام اسباب و اثاثیه هایتان تهیه کنید.

یک قلم و کاغذ بردارید و تمام اسباب و اثاثیه هایتان را در آن یادداشت کنید. این لیست به شما در مدیریت حمل و نقل وسایلتان به خارج از کشور و کاهش هزینه هایتان کمک زیادی خواهد کرد. بعد از تکمیل لیست ببینید به کدام وسیله هایتان دیگر احتیاجی ندارید و یا کدام ها تکراری اند آن ها را از لیست خط بزنید و از وسایلتان جدا کنید و یا کدام ها نیاز به بسته بندی حرفه ای دارند آن ها را در اولویت قرار دهید.

یک بررسی کلی بر روی تمامی وسایلتان انجام دهید و ببینید حتما لازمشان دارید؟

همه ماها وسایلی داریم که حتی با گذشت سالها شاید یکبار هم از آن ها استفاده نکرده باشیم پس بهتر است که آن هارا حمل نکنیم و برای خود هزینه بیشتری نتراشیم. چه بهتر است این گونه وسایل را در سایت هایی مانند دیوار و ... به فروش بگذاریم تا هم پولی بدست بیاوریم و هم هزینه را کاهش دهیم.

بسته بندی اثاثیه منزل برای مهاجرت

مورد بعدی وسایلی هستند که ما از آن ها استفاده می کنیم اما شاید اگر آنها را اینجا بفروشیم و از کشوری که می خواهیم در آن جا ساکن شویم تهیه کنیم ارزانتر و به صرفه تر تمام بشود. وسایلی مانند مبلمان، بوفه های تزئینی و ... این ها از جمله وسایلی هستند که حمل و نقلشان هزینه بر است و نیاز به دقت بالایی دارد. در حالی که می توان آن ها را از کشور مقصدمان هم تهیه کرد. با این کار هم هزینه حمل و نقلمان کمتر می شود هم وسایلمان بروز و جدید می شود.

تمام وسایلتان را با دقت بالا مورد بررسی قرار دهید و از وضعیت سلامت آن ها آگاه شوید.

تمام وسایلتان را بررسی کنید و حتی اگر می توانید از آن ها عکس بگیرید. ممکن است در طول حمل و نقل اتفاقاتی برای وسایل شما رخ بدهد. در این صورت اگر از سلامت وسایلتان مدرک داشته باشید می توانید ثابت کنید که آن اتفاقات در حین حمل و نقل برای وسایل شما رخ داده است و می توانید از شرکت مربوطه خسارت را دریافت کنید.

لیستی از ابزار بسته بندی که نیاز دارید یادداشت کنید.

ابزار بسته بندی فقط نایلون و چسب نیست. بلکه شما برای ارسال وسایل به خارج از کشور به ابزار حرفه ای تری مانند نایلون های حبابدار، مقوا های چندلایه، ضربه گیرهای فومی، پتو و .... نیاز دارید. پس آنها را یادداشت کنید و مقداری بیشتر از آن چه که نیاز دارید تهیه کنید.

برای تهیه می توانید با شرکت باربری میرداماد تماس حاصل کنید تا لوازم لازم را برایتان ارسال کنند .

هزینه بسته بندی اثاثیه منزل برای خارج از کشور

آیا می توانیم بسته بندی اثاثیه منزل برای خارج از کشور را خودمان انجام دهیم؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت بله خودمان هم می توانیم بسته بندی اثاثیه منزل برای خارج از کشور را انجام دهیم. در واقع با این کار می توانیم تا حدود 50 درصد هزینه بسته بندی را کاهش دهیم چراکه به جای پرداخت هزینه دستمزد به شرکت ها، خودمان این کار را انجام می دهیم.

اما همانطور که می دانید این کار نیز به تجربه کافی نیاز دارد مخصوصا زمانی که مقصد شما دور و خارج از کشور باشد اهمیت انجام صحیح بسته بندی وسایل بالاتر می رود. پیشنهاد می کنیم اگر تجربه ای در مورد نحوه بسته بندی وسایل جهت مقاوم سازی آن ها در برابر ضربات ندارید خودتان این کار را انجام ندهید و آن را به شرکت های باربری که متخصص انجام این کار هستند بسپارید. چون با انجام بسته بندی غیر اصولی وسایل، هم وقت و هزینه شما تلف می شود و هم ممکن است آسیب های جدی و خسارات زیادی به وسایل شما وارد شود.

بسته بندی اثاثیه منزل برای خارج از کشور

اگر می خواهید خودتان وسایل را بسته بندی کنید این نکات را رعایت کنید :

  • ابزار بسته بندی با کیفیت بالا را خریداری نمایید.
  • وسایل را با دقت و حوصله بسته بندی کنید.

برای دریافت نکات بسته بندی اثاثیه منزل برای خارج از کشور در ادامه با ما همراه باشید.

نکات ضروری برای بسته بندی

اگر نیاز به نکاتی در بسته بندی دارید کافیست با ما در باربری سعادت آباد تماس بگیرید تا مشاوره در زمینه بسته اثاثیه منزل دریافت کنید :

هیچ وسیله ای را بدون محافط و به صورت شل و ول در داخل کارتن قرار ندهید.

بعد از بسته بندی، کارتن ها را به آرامی تکان دهید اگر صدایی از داخل کارتن شنیده شد شما در بسته بندی اشتباه کرده اید. شما باید وسایل را با محافظ و به صورت ثابت و محکم در داخل کارتن قرار دهید به طوری که تکان نخورند. برای پرکردن فضای خالی می توانید از روزنامه و کاغذ های باطله استفاده کنید.

از فضاهای خود هوشمندانه استفاده کنید.

اگر کمد یا دراوری دارید و قصد حمل آن را دارید آن را خالی نگذارید. چراکه در آن صورت آن ها فضای اضافی را اشغال می کنند و بعلاوه آن ها خود می توانند برای وسایل کوچکتر نقش محافظ را داشته باشند و وسایل داخلشان را از آسیب دیدگی در امان نگه دارند.

هر وسیله را که می توانید باز و جدا کنید.

اگر وسیله هایی دارید که می توان آن ها را باز کرد و قطعات آن را از هم جدا کرد این کار را بکنید. برای مثال اگر کتابخانه یا میزی دارید که می توانید قطعات و پایه های آن را جدا کنید این کار را انجام دهید. شاید این کار سخت به نظر برسد ولی مطمئن باشید حمل و نقل آن ها به صورت یک تکه و به هم چسبیده هم سخت تر است و هم احتمال آسیب دیدگی آن ها را افزایش می دهد.