مناطق سرسبز اطراف تبریز : زیباترین طبیعت ها ایران در شهر تبریز ایران قرار داشته که معروف ترین آن جنگل های ارسباران است. تبریز به خاطر داشتن آب و هوای خوب، سالانه میزبان توریست ها و گردشگران بسیاری از تور تبریز بوده و به عنوان لوکس ترین شهر در ایران شناخته شده. تبریز به جز مراکز تجاری و تفریحی و جاذبه های گردشگری خوبش، جاذبه های طبیعی و سرسبز زیبا و خیره کننده ای داشته که میتواند ساعت ها شما را به گشت و گذار وا دارد. چند تا از بهترین مناطق سرسبز اطراف تبریز را برای شما معرف میکنیم که حتما از آنها بازدید داشته باشید.

کوه های آلاداغ لار رنگارنگ

کوه رنگارنگ؟ بله این کوه ها رنگی رنگی بوده و دلیل آن هم حوضچه هایی از رسوبهای آهن که در هنگام کوه زایی بالا آمدن کوه ها دچار زنگ زدگی شده و با کمتر شدن اکسیژن نیز به رنگ های مختلف درآمده. یکی از جالب ترین و مناطق دیدنی در ایران کوه های آلاداغ لار رنگارنگ بوده که پانزده میلیون سال است که به شکل رنگین کمان از اواسط جاده زنجان رد میشود. برای توریست ها و گردشگران عکاس تور تبریز، این کوه ها بهترین سوژه برای عکاسی ها حرفه ای است.

کوه های آلاداغ لار رنگارنگ

روستا و دره لیقوان

دره لیقوان در تبریز یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری این شهر بوده که همیشه پر از توریست و گردشگر و مردمان این شهر است. دره لیقوان بهترین آب و هوای منطقه را به خاطر وجود جنگل ها، دشت ها و طبیعت بی نظیرش دارد. این دره در دامنه سهند قرار داشته و به دره بهشت معروف است. رودخانه مهران نیز از کنار این دره گذشته و گفته شده آب این رودخانه برای بیماری های گوارشی خاصیت درمانی دارد. اما تنها آب این رودخانه نیست که معروف است، گیاهان دارویی و به خصوص پنیرش یکی از معروف ترین محصولات این دره است که بیشتر مردم به آن علاقه مند هستند.

روستا و دره لیقوان

روستای کندوان

اگر میخواهید جذاب ترین و روستای ایران را ببینید، روستای کندوان در فاصله شصت کیلومتر از تبریز را ببینید. این روستا خانه ها و کلبه هایی به شکل صخره روی کوه ها دارد. این روستای صخره ای به داشتن کندو عسل هایش معروف بوده و به همین وجود کندوهای عسل در دل صخره ها به آن کندوان میگویند کندوهای عسل این روستا خاصیت درمانی برای بیماران کلیوی داشته و بسیار مقوی و مفید است. روستای کندوان تبریز سومین روستای صخره ای در دنیا بوده که همچنان مردمانی در آن زندگی میکنند. بهترین زمان سفر به روستای کندوان از اسفند تا اوایل آبان است. برای اقامت در این روستا پیشنهاد ما به شما هتل سنگی لاله کندوان میباشد.

روستای کندوان

جلفا

در 138 کیلومتری تبریز نزدیک به رود ارس، یکی از بهترین شهرستان های این شهر، جلفا قرار دارد. این شهرستان به قرار داشتن در حاشیه رود ارس و نزدیک بودن به مرز آذربایجان و ارمنستان، بازارچه های مرزی بسیاری دارد. یکی از این بازارچه ها نزدیک به گمرک و بازارچه دیگر در جاده ساحلی شرقی آراز قرار دارد. نه تنها بازارچه ها، بلگه طبیعت و آبشارهای جلفا باعث شده تا توریست ها و گردشگران تور تبریز مسافتی دو ساعته را به خاطر جلفا طی کنند. 

جلفا