مناطق دیدنی بانه : یکی از شهرهای پر رفت و آمد و در ایران، بانه، یکی از شهرهای قسمت غربی استان کردستان میباشد. بانه فقط چند کیلومتر با کشور عراق فاصله داشته و یکی از پرطرفدارترین شهرها از نظر تجاری و تفریحی شناخته شده. بانه هر سال میلیونها بازدید به خاطر مناطق دیدنی و مراکز تجاری دارد. بیشتر مردم تنها به خاطر مراکز خرید به این شهر سفر میکنند اما خبر ندارند که مناطق دیدنی بانه چقدر زیبا و دلنشین است. شهر بانه کوه های بلند و سرسبز بسیاری داشته که یکی از معروف ترین آنها که آنها را نماد زیبایی این شهر معرفی میکنند، آربابا و دو کوه دیگر آن دوزین و بابوس هستند. بانه روز دامنه های کوه آربابا قرار گرفته. مناطق دیدنی بانه شامل قسمت های تاریخی و مناطق طبیعی میشود که در ادامه برای شما بیشتر در مورد مناطق دیدنی بانه توضیحات میدهیم.

مناطق دیدنی بانه

حوضچه پرورش ماهی روستای مجسه

روستای مجسه نزدیک به سد بانه بوده و بهترین طبیعت و جنگل زیبا و سرسبز را در شهر دارد اما این تنها جاذبه این روستا نیست! داخل این روستا بیشتر مردم دارای استخر های پرورش ماهی و رستوران های کباب ماهی هستند. و شاید بتوان گفت بیشترین دلیل معروفیت روستای مجسه به خاطر حوضچه پرورش ماهی ‏و جنگل هایی است که دارد.

حوضچه پرورش ماهی روستای مجسه

پارک های جنگلی پیرمراد و دوکانان

شاید بانه شهر کوچکی باشد اما جاذبه های گردشگری بسیاری برای توریست ها و گردشگران تور کردستان دارد. دو مورد دیگر از مناطق دیدنی بانه پارک های جنگلی پیرمراد و دوکانان است. این دو پارک جنگلی که در دامنه کو های آربابا و جنیره واقع شده اند، چشم اندازی بسیاری زیبا به سمت شهر داشته و بیشتر توریست ها و گردشگران را به سمت خود جذب میکند. پارک جنگلی دوکانان شهربازی داشته که تفریحات و سرگرمی های آن برای تمام سنین مناسب میباشد. علاوه بر شهربازی وسایل ورزشی نیز دارد. پارک جنگلی پیرمراد نیز قبل از اینکه پارک باشد، یک زیارتگاه محبوب بود اما امروزه به یکی از زیباترین پارک های جنگلی این شهر تبدیل شده .

پارک های جنگلی پیرمراد و دوکانان

روستای سبدلو

روستایی که به داشتن بوته های بلوط یا همان بنار معروف میباشد، روستای سبدلو است. این روستا در قسمت جنوبی سد بنه و در دامنه کوه وزنه در ارتفاعات سراوردان و چاران واقع میباشد. روستای سبدلو جنگلی سرسبز و دره های بسیار زیبا دارد. همینطور مردم این روستا مشغول به کار کشاورزی و پرورش حیواناتی مثل مرغ ، غاز ، بوقلمون و زنبور عسل هستند. زمستان های این روستا بادهای شدید و سردی که آن را با ره ش مینامند وزیده و با وجود برف ها، صحنه زیبایی را در جنگلها بوجو می آورد.

روستای سبدلو

روستای نجنه

مناطق دیدنی بانه بیشتر شامل روستاهایی که جنگل و طبیعت سرسبز دارند میباشد. اما روستایی که در فصلهای بهار و تابستان رنگ و بوی دیگری دارد، روستای نجنه بوده که چشمه ها و جوی های پر آب و باصفایی دارد. این روستار نیز یکی از پرطرفدارترین مناطق دیدنی بانه است که در قسمت شمال غربی این شهر قرار دارد به همی خاطر تعداد زیادی رستوران های کباب ماهی قزال آلا و شیلات در این روستا هستند که توریست ها به سمت خود میکشد. البته نگران نباشید یک هتل دوستاره در روستای نجنه برای میهمانات در نظر گرفته شده و شما میتوانید داخل همین روستای محبوب اقامت داشته باشید. یکی دیگر از جاذبه های این روستا، قرآن قدیمی است که داخل مسجد روستای نجنه نگهداری میشود. این قرآن دارای سی جزء کامل بوده که بوسیله شخصی به نام مراد بن یوسف بن عیسی که او را فقه مراد نیز مینامیدند 435 سال پیش با خط ثلث نوشته شده است.

روستای نجنه