کشور قبرس بر روی سومین جزیره دریای مدیترانه قرار دارد که به 2 بخش ترک نشین ( شمالی) و یونانی (جنوبی) تقسیم بندی شده است که بخش شمالی آن در حاکمیت ترکیه و بخش جنوبی در حاکمیت یونان می باشند. ترک ها مسلمان و یونانی ها ارتودوکس می باشند. کشور قبرس که پایتخت آن نیکوزیا می باشد جزء اتحادیه اروپا بوده و واحد پول آنها یورو می باشد. ایرانیان جهت مسافرت به این بخش از جزیره نیاز به اخذ ویزا دارند.

آب و هوا

قبرس دارای آب و هوای معتدل مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل می باشد و بهترین فصل مسافرت به این کشور خرداد، تیر و مرداد و برای مسافرتهای پاییزی مهر و آبان می باشد.

حمل و نفل 

قبرس فاقد راه آهن می باشد، در داخل شهرها می بایست از تاکسی استفاده نمود که نرخ آن در ایام تعطیل و یک شنبه ها گرانتر می باشد. جهت استفاده از تاکسی باید به آنها تلفن شود یا مستقیما به دفتر آنها مراجعه گردد بدین معنا که تاکسی ها در خیابان ها دائماً در حرکت نیستند و این بر نرخ تاکسی ها نمی افزاید.

اطلاعات عمومی برای مسافران این کشور

قبرس از تاریخ اول ماه مه 2004 به عضویت اتحادیه ی اروپا در آمده است. ورورد ، تملک و استفاده از مواد مخدر و روان گردان به به حکم قانون شدیداً ممنوع است.

آب شیر قابل نوشیدن می باشد ولی توصیه می گردد آب را خریداری نمایید. 

واحد پول جمهوری قبرس، پوند قبرس است که به صد سنت تقسیم می شود اسکناس ها به صورت اسکناس های بیست، ده ، پنج و یک پوندی می باشد.

بازدید کنندگان باید به سنن دینی احترام بگذارند و از پوشیدن شلوارهای کوتاه یا لباس های بدون آستین در کلیساها خودداری کنند.

سفرهای کوتاه دریایی به جزیره ی یونان، مصر، لبنان و سوریه را می توان با یکی از کستی های مسافرتی با امکانات کامل و پذیرایی با قیمت مناسب انجام داد.

یکی از غذاهای خوش طعم محلی که قیمتی مناسب دارد "سوفلاکی ستین پیتا" می باشد که کبابی مخصوص در نانی نازک است.

ورود میوه به صورت تازه به کشور قبرس ممنوع می باشد.

ورود مبالغ بالغ بر 13000 یورو نیاز به اظهارنامه ارزی دارد.

کنترل ویژه و سختی جهت جلوگیری از مواد مخدر به هر اندازه در فرودگاه انجام می شود.

چنانچه مبلغی که می خواهید خارج نمایید بیش از 4000 یورو باشد باشد برای این مبالغ هم اظهارنامه ارزی داشته باشید.

ورود سیگار به ازاء هر نفر بیش از 2 جعبه سیگار ممنوع می باشد. در صورت همراه داشتن اجناس گرانقیمتی مانند فرش، طلا،نقره یا و وسایل الکتریکی نو و.. باید 15% مالیات پرداخت نمایید.

اگر علاقمند به تور قبرس شمالی و تور قبرس اروپائی میباشید از صفحه اصلی سایت و منو تور قبرس اقدام به انتخاب تور خود نمائید

کانال تلگرام لست تورز lasttours1@