يکي ديگر از شهرهاي ديدني مالزي، جورج  تاون نام دارد. در سال 1786 ميلادي، جزيره پينانگ توسط انگليسي ها به عنوان نخستين بندر تجاري در خاور دور انتخاب شد، همين انتخاب کافي بود تا تجارت نقش پررنگي بر بافت شهري و زندگي مردم محلي اين شهر داشته باشد.

شهر جورج تاون مالزي
شايد علت انتخاب نام جورج تاون  براي اين شهر تبديل به سوالي در ذهن شما شده باشد! نام شهر جورج تاون از جورج سوم پادشاه انگلستان بر گرفته شده است. اين شهر ، پايتخت ايالت پنانگ بوده و در گوشه شمال شرقي جزيره پنانگ جا خوش کرده است. لازم به ذکر است که جورج تاون مرکز تجاري، سياسي، تحصيلي و فعاليت هاي اجتماعي ايالت پنانگ به حساب مي آيد.جالب است بدانيد که لقب اين شهر زيبا، جواهر شرق است! بي شک بافت بسيار زيباي شهر که متشکل از رستوران هايي در سبک هاي متنوع، کافه هاي رنگارنگ کنار خيابان، بازارهاي محلي و مراکز خريد بزرگ مي باشد تصويري رنگارنگ از شهر جورج تاون را به نمايش مي گذارد. اگر از آن دسته از گردشگراني هستيد که از گشت و گذار شهري و تماشاي مردم محلي لذت مي بريد، کافيست در شب هاي خارق العاده جورج تاون به گشت و گذار در شهر بپردازيد تا با تعداد بي شماري از دست فروشان محلي خيابان هاي اين شهر برخورد داشته باشيد دست فروشاني که به فروش اجناسي عجيب تجربه جالبي را برايتان به ارمغان خواهند آورد.
شهر جورج تاون مالزي
از نکات حائز اهميت جورج تاون، ثبت شدن اين شهر در فهرست ميراث جهاني يونسکو است چرا که در تدابيري ويژه، شاپ ‌هاوس‌هاي قديمي اين شهر به خوبي حفظ و نگهداري شده ‌اند. اگر از علاقمندان به تماشاي آثار تاريخي هستيد، تماشاي شاپ‌ هاوس‌هاي قديمي اين شهر را در تور مالزي از دست ندهيد. به طور کل جورج تاون، ويژگي‌ هاي منحصر بفرد خود را مديون فرهنگ مردم و دوره ‌هاي زماني مختلفي است که اين ساختمان ‌ها، در حقيقت به نوعي بازتاب آن هستند.
باغ گياه شناسي پنانگ که در سال 1884 بنا شده يکي از قديمي ترين پارک هاي مالزي مي باشد که بزرگترين آبشار جورج تاون را در خود جاي داده تماشاي اين باغ نيز خالي از لطف نيست.پارادوکس تاريخ و مدرنيته در اين شهر تبديل به يکي از جاذبه هاي گردشگري براي مسافران شده است چرا که در کنار معابد تاريخي چيني و مساجد مسلمانان؛ آسمان ‌خراش‌هاي مدرن و امروزي، مراکز خريد بزرگ و موزه ‌هاي بي‌ نظير زيادي نيز احداث شده است. در اين شهر علاوه بر وجود غذاهاي مالايي، تايلندي و هندي، در رستوران هاي متعدد شهرغذاهاي اروپايي نيز سرو مي شود و شما اين فرصت را خواهيد داشت تا انواع و اقسام غذاها از انواع فرهنگ ‌ها در مليت‌ هاي گوناگون را تجربه کنيد.
جورج تاون مالزي

اين شهر با 510 هزار نفر جمعيت و مساحت ۳۰۵٫۷۷۳ کيلومتر مربعي شهر نسبتا شلوغي بحساب مي آيد. اگر قصد داريد در تور مالزي خود سفري به اين شهر داشته باشيد بايد بدانيد که جورج تاون تقريبا در 357 کيلومتري پايتخت مالزي يعني کوالالامپور قرار گرفته و به وسيله خودرو با حدودا 4 ساعت رانندگي به اين شهر خواهيد رسيد که البته بايد گفت طي چنين مسافتي براي تماشاي  جورج تاون کاملا ارزشش را دارد.