ناسا یکی از نام های است که امروزه اسمش را زیاد می شنویم. شرکت هوا و فضای ناسا یک شرکت بسیار بزرگ می باشد که دارای برترین مهندسان جهان در بین تکنسین خود می باشد. به طوری کلی می توان گفت که دانشمندان و تکنسین این مجموعه بسیار بزرگ از هوش فوق العاده ای برخوردار می باشند.

 

سازمان ناسا فعالیت های بسیار خارق العاده ای در جهان انجام داده است و در پروژه های بسیار بزرگی سر بلندی بیرون آمده است. با این حالی که حرف ها و شایعات در پی اکتشافات این سازمان فضانوردی است، شعار این شرکت منفعتی بزرگ، برای همگان معرفی شده است. اگر شما هم مانند ما قصد دارید با این سازمان بزرگ آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

برخی از اطلاعات سازمان ناسا

سازمان ناسا در 29 ژوئیه 1958 در ایالات متحده آمریکا تاسیس شد.

نام سابق این سازمان بزرگ، کمیته رایزنی ملی هوانوردی آمریکا با نام ناکا نام داشت. تعداد کارمندان این شرکت  در حال حاضر بیش از 23 هزار نفر می باشد.

تاریخچه شکل گیری سازمان ناسا

تاریخچه سازمان ناسا بسیار بزرگ و جالب می باشد و به تنها یک داستان برای خود می باشد. سازمان ناسا در سال های جنگ جهانی دوم، کار خود را در زمینه تولید موشک های جنگی شروع کرد. سپس با گذشت چندین سال مشخص شد که این سازمان بین المللی، در زمینه های بسیار بزرگی می تواند فعالیت کند و بسیار موفق عمل کرده است.

این سازمان جهانی کار خود را با نورث امریکن ایکس 15، شوع کرد و توانست در این پروژه سر بلند بیرون بیاید . همچنین توانست 8 خلبان بزرگ و خبره را به زیر مدار زمین بفرستد.

ناسا فعالیت های بسیار بزرگی برای گسترش علم نجومی در جهان انجام داد است ولی در گذشته که چندان علم فضایی قوی نبود، این کمپانی فردی با نام جان گلن را مامور کرد که دور زمین بگردد. این فرد توانست در 5 ساعت، 3 بار دور کره بسیار بزرگ زمین بگردد.

به مرور زمان ناسا فعالیت خود را گسترش داد و حال در تلاش است که سیاره مریخ را برای زندگی انسان ها بسازد. ناسا قصد دارد سیاره مریخ را  مناسب برای زندگی یک فرد طراحی کند.

برنامه های پرواز فضای کمپانی سازمان ناسا

ناسا یک سازمان جهانی است که در زمینه هوا و فضا فعالیت بسیار بزرگی انجام داده که کاملا بدون سرنشین بوده است.  برنامه های بدون سرنشین ناسا باعث شد تا این سازمان محبوب، نخستین ماهواره علمی و مخابراتی را به مدار زمین بفرستد.

یکی از فعالیت هایی که خیلی از افراد با نام آن آشنا هستند، آپولو می باشد. درست است در سال های گذشت سازمان جهانی ناسا 12 فرد را با نام آپولو به خارج از مدار زمین فرستاد. همچنین این 12 نفر بر روی کره ماه قدم گذاشتند.

همچنین لازم به ذکر است که فضاپیمای گالیله که ابتدا توسط فضانوردان به مدار زمین و از آنجا بدون دخالت انسان به مشتری رفت شامل هر دو حالت سفر با و بدون سرنشین بود. این یکی از فعالیت هایی است که ناسا همه را متعجب کرد.

فعالیت های جدید ناسا برای سال های آتی

کمپانی بزرگ و محبوب ناسا، برنامه های بسیار بزرگی برای سال های آتی دارد و می توان گفت که قصد دارد در سال های آینده بار دیگر مردم را شگفت زده کند. شاید می توان گقت که بزرگ ترین دستوارد شرکت ناسا، ساخت ایستگاه فضایی بین المللی می باشد که می توان گفت صد درصد در زمبنه های فضایی و علمی بسیار کارآمد خواهد بود.

یک پروژه بسیار سخت که توسط سازمان فضایی کشور روسیه ، کانادا، ایالات متحده اروپا، آمریکا و ژاپن قرار بود ساخته شود به پایان رسید. این پروژه ساخت یک ایستگاه فضایی بود که ناسا مجری اصلی آن بود و در حال حاضر این ایستگاه فضایی در خارج از مدار زمین در حال پردازش اطلاعات سری می باشد.

بزرگ ترین هدفی که مهندسان از ساخت این ایستگاه داشتند، ایجاد ارتباط بسیار زیاد با فضا نوردان می باشد. زیرا فضا نوردان قرار است که در سیاره های دیگر فعالیت های بزرگی انجام دهند و این ایستگاه ارتباط آن ها با زمین را محیا می کند.

به طور کلی می توان گفت که این سازه فضایی بسیار شگفت انگیز است و در حال حاضر می توان گفت در هر روز 15 بار دور کره زمین می چرخد .

پژوهشگاه های فضایی ناسا

همانطور که همه آگاهند، ناسا یک سازمان کوچک نیست و با پژوهشگاه های بسیار زیادی در حال کار و همچنین با ده ها حوزه ارتباط دارد. ما حال نام تمامی پژوهشگاه ها را برای شما ذکر می کنیم.

  • پژوهشگاه ایمز
  • مرکز فرماندهی ناسا
  • مرکز پژوهشی هوایی آرمسترانگ
  • پژوهشگاه گلن
  • مرکز پروازهای فضایی گادرد
  • آزمایشگاه پیشرانه جت
  • مرکز فضایی جانسون
  • پایگاه فضایی کندی
  • پژوهشگاه لانگلی
  • مرکز پروازهای فضایی مارشال
  • مرکز فضایی جان سی – استنیس
  • پروژه آرتمیس

 

همچنین باید به این نکته هم باید اشاره کرد که هر کدام از این پژوهشگاه در یک زمینه بسیار خاصی فعالیت دارد و فعالیت آن ها با یک دیگر فرق می کند.

ناسا، نامی بیش از یک سازمان

در کل باید گفت که سازمان بسیار محبوب ناسا همیشه در تلاش است که فعالیت های بسیار خارق العاده ای در جهان انجام دهد. در حال حاضر این شرکت با فعالیت های خود تمامی افراد را به وجد می آورد. این سازمان بیش از یک سازمان معمولی فعالیت دارد و تمامی افراد دنیا همیشه منتظر یکی اخبار جدید.