معبد کک لوکسی پنانگ : دلتان می خواهد بزرگترین معبد بودا در جنوب شرقی آسیا را بشناسید؟ پس با لست تورز همراه باشید. بزرگترین معبد بودا در قسمت جنوب شرقی آسیا، معبد کک لوکسی در پنانگ کشور مالزی است. البته بسیاری از مردم آن را با نام سوپریم بلیس نیز میشناسند. در این معبد مجسمه های بزرگ و کوچک بسیاری از خدایا بودایی خواهید دید. همچنین سالن ها و گالری های بسیاری نیز در آن فعالیت می کنند. مردم محلی این اطراف، معبد را Penang Hokkien که به معنی معبد سعادت عالی است میشناسند. بتکده ای که در این معبد قرار دارد، ده هزار مجسمه بودای بزنز و مرمر سفید داشته که معروف ترین آن ها مجسمه سی متری برنزی از کوان یین الهه رحمت است. از دیدنی ترین جاذبه های این معبد برای توریست ها و گردشگران تور مالزی، میتوان به برج های ناقوس و حوضچه پر از لاک پشت اشاره کرد.

معبد کک لوکسی پنانگ

تاریخچه معبد کک لوکسی پنانگ

معبد کک لوکسی در پنانگ، در سال 1893 ساخته شده است. گفته شده که این معبد الهام گرفته شده از راهب اعظم معبد گادش آو مرسی در خیابان پیت می باشد. دستور ساخت این معبد را امپراطور گوانگزو داده و همزمان لوح و هفتاد هزار جلد از نسخه سلطنتی سوتراس بودایی را به این محل ارائه داده است. معماری این معبد کک لوکسی ترکیبی از سبک ها برمه ای، چینی و تایلندی می باشد. بسیاری از افراد معروف از جمله شهبانوی سیزی از سلسله چینگ و امپراطور کوانگی خی بسیار تحت تاثیر این معبد قرار گرفته و به همین خاطر هدایای بسیاری به آن اهدا کردند. بیست سال طول کشیده تا معبد کک لوکسی به همراه باغ ها، مجسمه ها و حوض لاک پشت ها ساخته شده و به مکانی مقدس و روحانی برای تمام بودایی ها تبدیل شود. 

تاریخچه معبد کک لوکسی پنانگ

تپه های اطراف معبد کک لوکسی پنانگ

تپه هایی که اطراف این معبد میبینید، هی سان یا کرین هیل نامیده می شوند که ایرایتان قرار دارند. این تپه ها از زمان قدیم اهیمیت خدایی داشته و دارای مشخصات فنگ شویی برای معبد بوده است. در اصل تپه های هی سان برای تائوئیست ها و راهب هایی که جاودانگی می خواهند، بسیار مناسب خواهد بود. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری مالزی از روی این تپه ها میتوانند برج های ناقوص، نمازخانه ها، بتکده ها و دیگر مناظر زیبای طبیعی این اطراف را ببینند.

تپه های اطراف معبد کک لوکسی پنانگ

بهترین زمان بازدید از معبد کک لوکسی پنانگ

بهترین زمانی که توریست ها و گردشگران تور ارزان مالزی میتوانند از معبد کک لوکسی پنانگ دیدن کنند، زمان جشن سال نوی چینی می باشد. معبد کک لوکسی پنانگ در جشن سالن نوی چینی با هزاران هزار ریسه و فانوس رنگی تزئین شده و حال و هوای فوق العاده ای به خود میگیرد. به خاطر اینکه این جشن، رویداد بسیار مهمی در شهر پنانگ است، همیشه باشکوه و مجلل در این معبد برگزار می شود. البته بسیاری از جشنواره ها و رویدادهای دیگر این شهر نیز در معبد کک لوکسی پنانگ برگزار می شوند.

بهترین زمان بازدید از معبد کک لوکسی پنانگ