معبد دبود مادرید : معبدی باشکوه و شگفت انگیز مصری که در قلب شهر مادرید اسپانیا قرار دارد. این معبد که از بدو ساخت در کشور مصر قرار داشته، به خاطر ساخت یک سد به کشور اسپانیا انتقال یافت و به پاس کمک های این کشور به آن هدیه داده شد. معبد دبود مادرید یک عبادگاه مصری برای ایزیس الهه مصر باستان بود. مکان اصلی این معبد در جزیره فیله و پانزده کیلومتری آسوان در قسمت جنوب مصر بود. اکنون اما این معبد در شهر مادرید یکی از برترین و محبوب ترین جاذبه ها بین توریست ها و گردشگران تور اسپانیا بوده و در کنار خود پارک ها و بناهای مهمی مثل کاخ سلطنتی مادرید، پارک دل اوئسته و ... را دارد. 

معبد دبود مادرید

تاریخچه معبد دبود مادرید

برای بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اروپا تاریخچه این معبد بوده که خیلی جالب و خواندن است! بسیاری متقدند که این ساخت این معبد به 2200 سال قبل در قرن دوم قبل از میلاد مسیح برمیگردد و حتی پی ریزی آن نیز با فرعون بطلیموس چهارم بوده! این معبد در ابتدا در یک شهر کوچک به اسم دبود در کنار رود نیل، قسمت جنوبی آن قرار داشته و آن را وقف الهه ایسیس و خدای آمون کرده بودند. اما در قرن ششم میلادی درست بعد از اینکه مذهب نوبیا به مسیحیت تغییر داده شده بود، این معبد باشکوه را بسته و رها کردند. سال 1961 مصر در حال ساخت سدی به اسم آسوام بوده و بسیاری از معابدی که نزدیک به این منطقه قرار داشتند به خاطر خطر آب گرفته تکه تکه شده و هرکدام به مکان های جدید منتقل شدند. از بین این چهار معبد که به دیگر کشورها برای حفظ و نگهداری منتقل شدند، معبد دندور به آمریکا، معبد السیا به ایتالیا و معبد تافا به هلند انتقال یافتند. معبد دبود نیز به کشور اسپانیا منتقل شد. در واقع مصر معبد دبود را سال 1968 به خاطر کمک هایی که کشور اسپانیا برای جابجایی معبد ابوسمبل کرده بود، به اسپانیا هدیه کرد. درهای این معبد در سلا 1972 به روی تمام مردم و توریست های تور لحظه آخری اسپانیا باز شد. 

تاریخچه معبد دبود مادرید

ساعات بازدید از معبد دبود مادرید

این معبد هر روز هفته از ساعات ده صبح تا دو بعد از ظهر و از ساعت چهار تا شش بعد از ظهر آماده پذیرایی از توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا می باشد. قابل توجه بازدیدکنندگان که این معبد دو طبقه داشته و در طبقه اول آن مجسمه های مصری و نقاشی هایی که معتقدند از معبد گذشته مصر الهام گرفته، قرار دارند. در طبقه دوم آن نیز یک موزه کوچک قرار داشته که اطلاعاتی راجب به مکان اصلی معبد و تاریخچه آن به توریست ها و گردشگران میدهد. برای محفوظ نگه داشتن و نگهداری درست از بنای این معبد، تنها سی نفر به طور همزمان میتوانند وارد به معبد شوند و تنها سی دقیقه میتوانند در معبد بمانند. 

ساعات بازدید از معبد دبود مادرید

دسترسی های نزدیک به معبد دبود مادرید

توریست ها و گردشگران تور ارزان اسپانیا میتوانند برای رسیدن به این معبد از خط سه مترو استفاده کرده و در ایستگاه میدان اسپانیا پیاده شوند. سپس چهار دقیقه از ایستگاه به سمت معبد پیاده روی کنند. در صورتی که میخواهید علاوه بر معبد دبود از جاذبه های دیگر همان منطقه دیدن کنید، به شما قصر سلطنتی مادرید، باغ های ساباتینی، پارک غربی و موزه سرالبو را پیشنهاد می کنیم. همچنین اگر خسته شدید رستوران های بسیار خوبی با غذاهای خوشمزه اسپانیایی در این منطقه وجود دارند.