یکی از شاخه‌های نرم افزار حسابداری ، حسابداری خدماتی است. حسابداری خدماتی هم مانند شاخه‌های دیگر حسابداری یک چرخه مشخص دارد.

این چرخه از جمع‌آوری اطلاعات آغاز می‌شود و سپس به طبقه بندی و تجزیه و تحلیل اطلاعات می‌رسد و در نهایت به گزارشات مالی توسط نرم افزار حسابداری شرکتی منتهی می‌شود. بدیهی است که انجام این امور به صورت دستی و روی کاغذ امکان پذیر نیست.

نرم افزار حسابداری خدماتی پارمیس چیست؟

نرم افزار حسابداری خدماتی به شرکت‌های خدماتی اختصاص دارد. شرکت‌های خدماتی شرکت‌هایی هستند که از طریق ارائه خدمات کسب درآمد می‌کنند. این خدمات عبارت‌اند از مشاوره، آموزش، خدمات حسابرسی و غیره. در واقع شرکت‌های خدماتی محصولی برای فروش ندارند.

نکته بسیار مهم در حسابداری خدماتی این است که ستون‌های بدهکار و بستانکار در دفتر روزنامه با همین ستون‌ها در تراز آزمایشی دفتر کل همخوانی داشته باشد.

در شرکت‌های خدماتی معمولا تعدادی کارمند جهت ارائه خدمات به عموم جامعه مشغول به کار هستند. به همین علت محاسبه حقوق آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. یک نرم افزار حسابداری شرکتی تمام امکانات و ماژول‌های لازم را جهت انجام امور شرکت‌های خدماتی دارا است.

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری خدماتی

نرم افزار حسابداری خدماتی می‌تواند ابزار مناسبی برای مدیریت امور مالی یک مرکز خدماتی باشد. البته نرم افزار خدماتی تنها مناسب شرکت‌های خدماتی نیست بلکه تمام شرکت‌ها و فروشگاه‌ها با استفاده از نرم افزار حسابداری خدماتی می‌توانند امور مالی خود را مدیریت کنند. در ادامه چند مورد از این مزایا را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مدیریت جریان نقد

زمانی که شما تمام دریافت‌ها و پرداخت‌های خود را در نرم افزار ثبت می‌کنید می‌توانید از میزان وجه نقد خود در آینده مطلع باشید. هم ‌چنین با گزارش از فاکتورهای تسویه نشده خود می‌توانید میزان طلبی که از مشتری خود دارید را در بازه زمانی‌های متفاوت به دست بیاورید.

صرفه جویی در زمان

استفاده از نرم افزار خدماتی در مقایسه با حسابداری سنتی و سنتی باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود. به این صورت که شما با یک یا چند کلیک ساده می‌توانید از مانده حساب مشتریان خود گزارش تهیه کنید.

جلوگیری از بروز خطا و اشتباه

هر چقدر فردی که در امور حسابداری مشغول به کار است تجربه و تبحر داشته باشد ولی بخواهد تمام امور حسابداری را به صورت دستی و بدون استفاده از نرم افزار انجام دهد امکان بروز خطا و اشتباه وجود دارد. این خطاها و اشتباهات ممکن است هزینه گزافی را برای شرکت ایجاد کند. به کارگیری نرم افزار خدماتی از بروز این خطاها و اشتباهات جلوگیری می‌کند.

امنیت بالا

همانطور که می‌دانید اطلاعات مالی یک بنگاه اقتصادی بزرگ‌ترین سرمایه آن محسوب می‌شود. اگر بخواهید این اطلاعات را روی کاغذ و در پوشه‌های متفاوت ذخیره کنید ممکن است دسترسی افراد مختلف به آن‌ها راحت باشد. شرکت‌هایی که ارائه‌دهنده نرم افزارهای حسابداری هستند سعی می‌کنند از راه‌های متفاوتی مانند رمز گذاری فایل‌های پشتیبانگیری شده به حفظ امنیت اطلاعات مشتریان خود بپردازند.

نرم افزار حسابداری شرکتی پارمیس

نرم افزار پارمیس که توسط شرکت فناوری اطلاعات پارمیس تولید می‌شود یکی از پر سابقه‌ترین نرم افزارهایی است که در ایران تولید می‌شود. این شرکت که فعالیت خود را از سال 1383 آغاز نموده تولید کننده نرم افزارهای مالی و اداری است. تا کنون کاربران بسیار زیادی در سطح کشور و در اصناف مختلف با استفاده از نرم افزار پارمیس امور مالی خود را مدیریت می‌کنند.

این نرم افزارها در سری‌های مختلف استار و پرو تولید می‌شوند. در ادامه به توضیح هر کدام می‌پیردازیم.

نرم افزار استار

نرم افزار استار یک نرم افزار مبتنی بر  ERP است. نرم افزارهای ERP نرم افزارهایی هستند که از طریق یک پایگاه داده مشترک به یکپارچه‌سازی اطلاعات می‌پردازند. اگر مجموعه شما به گونه‌ای باشد که برای هر یک از بخش‌های مجموعه خود از یک نرم افزار جداگانه مانند نرم افزار انبار، حسابداری، خزانه و ... استفاده کنید با استفاده این نرم افزار میتوانید همه اطلاعات یکپارچه‌سازی کنید.

به گونه‌ای که همه آن اطلاعات را بتوانید در یک نرم افزا مشاهده نمایید. این نرم افزار تمام زیر سیستم‌های اصلی را در خود جای داده است. علاوه بر این و در صورت نیاز اگر در مجموعه شما فرایند تولید در حال انجام است می‌توانید ماژول تولید را تهیه کنید. این نرم افزار که بیشتر مناسب سازمان‌ها و کسب و کارهای بزرگ است جزء کامل‌ترین نرم افزارهای حسابداری در ایران محسوب می‌شود.

یکی از امکانات بسیار مهم و پر کاربرد در نرم افزار استار که بسیار مورد استفاده حسابداران و مدیران مالی است نرم افزار حقوق و دستمزد استار است. با استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد استار می‌توانید اموری مانند صدور فیش حقوقی، فرمول نویسی برای فیش حقوقی، تعریف آیتم‌های مرتبط با حکم و تمام امور مرتبط با پرسنل و کارکرد آن‌ها را انجام دهید.

نرم افزار پرو

نرم افزارهای حسابداری پرو که دارای چهار زیر سیستم اصلی است برای شرکت‌ها و فروشگاه‌هایی که اندازه کسب و کار آن‌ها کوچک تا متوسط باشد گزینه مناسبی است. این نرم افزار به گونه‌ای است که تمام کسب و کارها در صنف‌های مختلف می‌توانند از آن بهره برداری نمایند. نرم افزار پرو در نسخه‌های مختلف شرکتی، خدماتی، بازرگانی، تولیدی و فروشگاهی تولید می‌شود.

نرم افزار پرو به گونه‌ای است که علاوه بر ساده بودن محیط کاربری تمام اصول حسابداری در آن رعایت شده است. نرم افزار حسابداری شرکتی پارمیس می‌تواند انتخاب مناسبی برای شرکت‌های خدماتی باشد. در واقع نرم افزار حسابداری شرکتی نیاز شرکت‌ها را در حوزه تجارت و خدمات در حوزه‌های مختلف برطرف می‌کند.

با استفاده از نرم افزار حسابداری شرکتی می‌توانید تمام امور مرتبط با صدور فاکتور، تعریف پورسانت، مدیریت چک و... را انجام دهید. نرم افزار حسابداری شرکتی به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده و کارهای خود با سرعت بیشتری انجام دهید. همانطور که میدانید افزایش بهره‌وری یک از اهداف هر سازمانی است.

با استفاده از نرم افزار حسابداری شرکتی میتوانید پس از مدتی ارتقاء بهره‌وری را در کارمندان خود مشاهده کنید. علاوه بر این نرم افزار حسابداری شرکتی به شما کمک می‌کند تا به گزارشات برون سازمانی مانند بیمه، بانک، دارایی و... دسترسی داشته باشید و بهتر بتوانید گزارشات خود را مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار دهید.

جمع بندی

در این مقاله از پارمیس سعی کردیم در خصوص نرم افزار نسخه شرکتی و نرم افزار حسابداری خدماتی صحبت کنیم. در صورتی که شرکت شما از نوع شرکت‌های خدماتی است، با استفاده از نرم افزار شرکتی می‌توانید تمام امور واحد مالی خود را مدیریت کنید.

برای خرید هر کدام از نرم افزارهای حسابداری می‌توانید به سایت www.ParmisIT.comمراجعه کنید و یا با شماره تلفن 02188758 تماس حاصل فرمایید.