مراکش کجاست؟

برای این ساعت از لست تورز راهنمای گردشگری مراکشرا میخوانید تا یکی از مراکز گردشگری مهم جهان آشنا شوید.با ما همراه باشید.

اولین چیز جالبی که درباره این کشور باید بدانید این هست که اسم کشور مراکش Morocco هست که به زبان بربر یعنی سرزمین خدا، که تا چند سال پیش اسم رسمی کشور مراکش بوده و بعد‌ها به مغرب تغییر پیدا کرد و مراکش شهری تقریبا مرکزی در کشور مغرب هست که پایتخت این کشور در گذشته بوده. واحد پول درهم مراکش هست که هر یک درهم 1/0 دلار است. کشوری پادشاهی و پایتخت امروزی آن شهر ساحلی رباط است. اولین شهری که برای معرفی انتخاب کردیم مرکز استان مراکش تانسیفت الحوز هست. شهری که به خاطر داشتن ساختمان‌های قرمز به شهر سرخ معروف است. مسجد جامع کتیبه و مسجد جامع فنا در این شهر قرار گرفتند. تفریح در مراکش فرق می‌کند، اگر برایتان زندگی معمولی شهری، قدم زدن در بازار تنگ و خوردن غذاهای کثیف و ... جذاب نیست به این شهر نروید ولی اگر چای نعنا و بوی خوشش و دیدن موتورسواران زن و مردهای عباپوش و شلوغی و دیدن معماری منحصر به فرد را دوست دارید، حتما این شهر را ببینید. میدان جامع الفنا، بازار و کوچه پس کوچه‌های اطرافش، باغ ماژورل و بار لاپست در منطقه جلیز که پست‌خانه قدیمی شهر بوده را هم در برنامه‌هایتان جا دهید. "طنجه" سومین شهر مهم مراکش و تاریخ غنی دارد. قصر زیبایی در این شهر متعلق به "ایوسن لورن" طراح نامی فرانسوی با باغ‌ها و مناظر فرح‌انگیزش شهرت دارد. در طنجه فضای مذهبی را احساس می‌کنید، تقریبا فقط توریست‌ها حجاب ندارند. نماز جمعه‌ها همیشه برقرار، و صدای اذان شنیده می‌شود. بر خلاف مردم مراکش که به فرانسوی مسلط هستند مردم طنجه به اسپانیایی حرف می‌زنند. اگر به طنجه سفر می‌کنید حتما یک روز کامل را در مدینا یا قسمت قدیمی شهر باشید. آرامگاه ابن‌بطوطه را در این شهر سبز ببینید و حواستان باشد جمعه، شنبه و یکشنبه همه جا در طنجه تعطیل است. شهر "شفشان" در شمال شرقی این کشور واقع شده، شهری کوهستانی که تا چشم کار میکند، رنگ آبی را می‌بینید. پوشاک پشمی و پتوی بافته شده، پنیر بز بومی را از این بهشت آبی می‌توانید سوغاتی ببرید. "فاس"، شهر فاس نخستین پایتخت سیاسی کشور مراکش بوده و امروزه یکی از شهرهای شاهانه این کشور محسوب می‌شود. تاکسی‌های این شهر قرمز رنگ هستند برخلاف تاکسی‌های مراکش که رنگ کرم داشتن، و در طنجه سبز آبی بودند. شهر قدیمی فاس را کوچه پس کوچه‌های باریک در 14 کیلومتر با 9 هزار کوچه و 125 مسجد و 5 بازار مدینه تشکیل می‌دهند. برای وارد شدن به مسجد‌های این شهر باید حجاب کامل داشته باشید. از معروف‌ترین‌های این شهر دباغ خانه های چرم آن است. گله به گله چاله هایی وجود دارد که در آنها مواد لازم برای تهیه چرم طبیعی در رنگ های مختلف ریخته شده است. برای آمدن به این شهر می‌توانید از قطار، اتوبوس و هواپیما استفاده کنید.

 "کازابلانکا" بزگترین شهر مراکش، سرای سفید هم خوانده می‌شود. یکی از جاذبه‌های کازابلانکا شب‌های سرزنده‌ و پر تب وتابش است. در این شهر یک مسجد وسیع که قسمتی از آن روی آب قرار دارد را می‌توانید ببینید. مسجد شاه‌حسن‌دوم پس از مسجد الحرام و مسجد النبی، سومین مسجد بزرگ جهان به شمار می‌رود. بیشتر کاشی‌کاری‌ها، تزیئنات و گچ‌بری‌های این مسجد به رنگ سبز می‌باشد. مناره‌های مربعی این مساجد با مناره‌های نیم‌دایره‌ای ایران خیلی فرق دارند. این مسجد جای 25‌هزار نمازگزار را دارد، اما بیشتر جهت جذب توریست با کمک‌های مردمی ساخته‌ شده‌است. موراکومال یک مرکز خرید بزرگ در کازبلانکا امروزی است، جایی که خیابان‌های شیک و امروزی اطرافش شبیه لس‌آنجلس را نباید از دست داد. شهر رباط هم مرکز سیاسی این کشور در کنار سواحل اقیانوس اطلس واقع شده، تمامی سفارتخانه‌ها در این شهر قرار گرفتند و مقر آیسسکو  سازمان علمی فرهنگی یکی از سازمانهای وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی در اینجاست.

در مغرب غذای جالبی به نام "طاجین" سرو می‌شود که نام غذا و ظرفی است سفالی که در آن انواع گوشت‌ها با ادویه‌جات و میوه‌های مختلف طبخ می‌شود و برای گردشگران اولین امتحان غذایی محسوب می‌شود. "سوپ حریرا"  سوپ سنتی و محبوب مراکشی‌ها در ماه رمضان است. ماهی "چرمولا"، با ترکیبی از سبزیجات خشک و ادویه‌های متنوع، "ماکودا" یا کیک سیب زمینی، "زالوک" نوعی سالاد پخته، "چای نعناع" نوشیدنی مورد علاقه مردم، "پاستیلا"،  سوپ "حلزون" همراه با 15 ادویه مخصوص، بادمجان سرخ شده خیابانی و مخصوص گیاهخواران و گوشت شتر همه و همه در کنار معماری زیبا و زبان متفاوت مردم این کشور را هیجان‌انگیز کرده است.

اگر تمام این مطالبی که خواندید برایتان جذاب بود و قصد سفر به این کشور را داشتید با آژانس های معتبر ما در سایت لست تورز در ارتباط باشید و از تور مراکش دیدن کنید.