محله باری گوتیک بارسلونا : اگر در سفرتان با تور اروپا به شهر بارسلونای اسپانیا به دنبال یک منطقه هستید که فرهنگ تاریخی این کشور را به شما نشان دهد، محله پیشنهادی لست تورز به شما، محله باری گوتیک است. این محله به خاطر داشتن جاذبه های بسیار زیاد و البته متنوع در زمینه های موزه، بناهای تاریخی مختلف و ... یکی از محبوب ترین محله های شهر بارسلونا می باشد. کوچه های پرپیچ و خم و باریکی که این محله داشته بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اسپانیا را به سمت خود جذب می کند. از مهمترین بناهای این محله میتوان به کلیسای جامع در قسمت مرکزی منطقه اشاره کرد. محله باری گوتیک بارسلونا در طول سال ها چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته و آخرین بازسازی های آن برای بازی های المپیک سال 1992 است. 

محله باری گوتیک بارسلونا

تاریخچه باری گوتیک

پانصد سال شهر بارسلون تحت حکومت رومی ها بود که برابر است با تسخیر ویزیگوت ها از سال 133 قبل از میلاد تا سال 410 میلادی. این محله رومی تزدیک به معبد آگوستوس در قسمت شمالی پلاسا سن ژائومه تاسیس شد. در قرن دوم میلادی نیز تنها بین 3500 تا 5000 نفر جمعیت داشت. در قرن سوم نیز با ورود اولین مسیحی ها به بارسینو شکنجه آن ها بوسیله امپراتور دیوکلتین شروع شد. سال 714 نیز بعد از اینکه شهر مورد تصرف مورها قرار گرفت، به دلیل پیشگیری از خرابی ها بدون اینکه جنگ در نظر گرفته شود این اتفاق افتاد و بعد از آن اولین کلیسای جامع مسیحی به یک مسجد تبدیل شد. حکومت آن ها نیز صد سال طول کشید. 

تاریخچه باری گوتیک

فروشگاه ها و رستوران های این محله 

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا بهترین و محبوب ترین موزه های شهر بارسلون را میتوانند در این منطقه قرون وسطایی پیدا کنند. در این محله وجود مسیری برای عبور با ماشین باعث شده تا بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اسپانیا علاوه بر پیاده روی، در این محله با ماشین نیز تردد داشته باشند. محله باری گوتیک بارسلونا جدا از جاذبه های تاریخی و فرهنگی دارای بوتیک های مختلف بسیار، فروشگاه های مختلف، فروشگاه های شکلات فروشی، رستوران ها و کافه های مختلف و دنج همراه با انواع و اقسام غذاهای بومی کاتالونیا و ... می باشد. 

فروشگاه ها و رستوران های این محله

اِل کال، محله یهودی نشین در محله باری گوتیک

در منطقه باری گوتیک محله یهودی ها که به آن ال کال نیز گفته می شود، قرار دارد. این منطقه از قسمت شمال غربی پلاسا سن ژائومه شروع می شود. به خاطر داشتن کوچه های پرپیچ و باریک قرون وسطایی که این منطقه داشته به آن ال کال گفته می شود. ال کال به معنی خیابان کوچک یا کوچه می باشد. حدود چهار هزار یهودی در قرن سیزدهم در این منطقه شهر بارسلون زندگی می کردند که تقریبا پانزده درصد از آن ها از اهالی قدیمی شهر بودند. بیشتر این یهودیان دانشمند، پزشک، محقق، وام دهنده برای حکومت اشرافی بارسلون و ... بوده اند. به همین خاطر و به دلیل داشتن ارتباط تجاری با قسمت خاورمیانه و آفریقای شمالی نیز قسمت مهمی از اقتصاد جامعه را بدست گرفته بودند. سال 1424 نیز همه خانواده های یهودی به خاطر شکنجه یهودی ها مجبور شدند تا بارسلون را ترک کنند. با خارج شدن آن ها ارتباط با ارزش تجاری و دانش نیز از شهر بارسلون بیرون رفت. در نتیجه پادشاه دستور داد تا هیچ پرستشگاه یهودی بزرگتر از کوچکترین کلسیا مسیجی بارسلون نباشد. هم اکنون از سال 2002 یکی از قدیمی ترین کنیسه اسپانیا و قدیمی ترین نمونه های اروپا در این قسمت از محله باری گوتیک برای عموم مردم و توریست های تور ارزان اروپا در معرض نمایش گذاشته شده است. 

اِل کال، محله یهودی نشین در محله باری گوتیک

جاذبه های گردشگری این منطقه

هیچ منطقه ای در شهر بارسلونا نیست که به اندازه محله باری گوتیک دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی، بناهای با ارزش، موزه های جذاب و ... باشد. این منطقه که از نظر گردشگری برای بارسلونا بسیار مهم بوده، یکی از معروف ترین و بهترین تفرجگاه ها در این شهر محسوب می شود. توریست ها و گردشگران تور ارزان اسپانیا در بازدید از این محله بارسلونا میتوانند از جاذبه هایی مثل موزه تاریخی بارسلون، کلیسای جامع، موزه ایده ها و اختراعات، پلاسا ریال، موزه اقیانوس شناسی، موزه مجسمه های مومی، موزه کشتی رانی، پلاسا سن ژائومه و ... دیدن کرده و از سفر خود به این شهر اروپایی نهایت لذت را ببرند. از دیگر جاذبه های تاریخی محله باری گوتیک میتوان به جاذبه های زیر اشاره کرد : 

  • کلیسای دیرسن دنی
  • کلیسای لائون
  • کلیسای نوتردام
  • کلیسای شارتر
  • کلیسای آمین
  • کلیسای سنت شاپل
  • کلیسای بووهکلیسای سن مالکوکلیسای سالزبری
  • کلیسای سنت الیزابت
  • کلیسای میلان
  • کلیسای فلورانس

جاذبه های گردشگری این منطقه

لطفاروی تورها کلیک کنیدتا جدیدترین تورهای آژانسهای تهران را مشاهده کنید
تور استانبول (قطار) تور استانبول (زمینی)
تور استانبول تور آنتالیا
تور گرجستان  تور دبی
 تور ارمنستان تور ارمنستان زمینی
تور مشهد تور کیش
تور تایلند تور پوکت
تور پاتایا تور اروپا
تور مالزی تور کوالالامپور
تور بالی تور هند
تور چین تور گوانجو
تور مسکو تور سن پترزبورگ
تور باکو تور قونیه
تور آلمان تور فرانسه
تور گوا تور دهلی
تور لحظه آخری تور ارزان
توریاب توریاب جستجو تور هتل