مایکروسافت برنامه خود را برای ساخت پردیس جدید ردموند معرفی کرد: مایکروسافت قصد دارد فضایی به بزرگی 2.5 میلیون متر مربع را به پردیس عظیم خود اضافه کند تا فضای کار برای 8000 نفر ایجاد شود.

مایکروسافت

هنوز زمان زیادی از ساختمان جدید اپل که شبیه به یک سفینه فضایی بود نمی‌گذرد که مایکروسافت اعلام کرده است طرح‌های بزرگی برای گسترش 500 هکتاری پردیس دانشگاهی خود دارد و طرح‌های پرچم‌دار خود را در اینجا ادامه دهد. همچنین در این محل حدود 47000 خانه برای کارمندان مایکروسافت ایجاد می‌شود که بزرگ‌ترین ساخت و ساز در طول تاریخ شرکت خواهد بود و به مدت 5 تا 7 سال به طول می‌انجامد.
مایکروسافت در بخش کاری آن 12 ساختمان را خواهد ساخت تا بتواند 8000 کارمند جدید خود را در آن مستقر کند. سهامداران مایکروسافت عقیده دارند که این تغییرات نیاز است که نسل جدیدی از کارمندان برای گسترش فعالیت‌های شرکت به مایکروسافت بپیوندند. این غول تکنولوژی به دنبال محیطی است تا شرایط اقامت و کاری نیروهای با ارزش خود را تسهیل کند. طی مصاحبه‌ای که سایت Greek Wire با مدیران مایکروسافت درباره این پروژه انجام داد گفته شد:
ما می‌خواهیم یک منطقه 500 هکتاری لوکس را ایجاد کنیم که در کمتر شرکتی در جهان خواهید دید که البته برای  پیشرفت و توسعه خود به آن نیاز داریم زیرا ما را قادر می‌سازد تا رقابتی جدی برای پیشرفت در کار بین کارمندان ایجاد کنیم و هر استعدادی می‌داند که با کار کردن در این منطقه لوکس مایکروسافت در واقع کلید پادشاهی را دریافت خواهد کرد. درواقع این محیط جدید به ما توانایی ایجاد محیط کاری را خواهد داد که کاملاً بافرهنگ کاری مایکروسافت منطبق است.
سایا اسمیت در این باره می‌گوید: اینجا به محیط کاری تبدیل خواهد شد که خلاقیت را افزایش می‌دهد، باعث بهبود توانایی‌ها خواهد شد و کار گروهی ما را تقویت می‌کند و باعث ارتباط بهتر ما با مشتریان خواهد شد.

مایکروسافت

در همین مسیر پردیس‌های بیشتر شرکت‌های فناوری مانند گوگل، باکس و گروپن در حال توسعه هستند و هدف نشان دادن جلوه مدرن و فرهنگ خاص کمپانی خود به جهان متمایز کردن خود از دیگر شرکت‌های فن‌آوری است.
در این پردیس در کل 18 ساختمان 4 طبقه ساخته خواهد شد که در مجموع فضایی در حدود 2.5 میلیون متر مربع را دربر می‌گیرد که شامل ساختمان‌های اداری، زمین‌های ورزشی، پارک محوطه‌های سر سبز، سالن‌های موسیقی، کنفرانس و... خواهد بود.
از آنجا که مجموعه پردیس فعلی در سال 1986 افتتاح شده و تا به امروز به طور مدام در حال تغییر یافتن و هماهنگ شدن با مدرنیته و فرهنگ جدید شرکت است، جالب است بدانیم که این پردیس در طول ساخت و سازهای جدید و طی 20 سال آینده به چه شکل درخواهد آمد.